Jump to content

Recommended Posts

Mag ik mijn baardagaam ook in het gras laten lopen in mn tuin? want ik heb geen buiten terra maar men baardje kan wel in de tuin vrijrond lopen zodat ik hem goed in het oog kan houden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik zou daar maar mee oppassen. Die van mij is behoorlijk snel en niet bij te houden als hij er de gang in heeft en dat is nog een 1tje van 5 maanden.

 

Greetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou kunnen mss maar ja weet niet of slim is mss voor roofvogels enz? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm echt veel roofvogels zijn ier niet kheb nog nooit een andere vogel dan een duif gezien in men tuin.. maar ik woon dan ook in het centrum van de stad antwerpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

loslopen brengd altijd gevaar met zich mee

 

zeker buiten

van natuure uit komen de meeste vijanden van de baardagaam van boven.

elke overvliegende vogel(zelfs vliegtuig )kan het baardje in paniek doen slaan.

ook een boom met bladeren word beter vermeden(van natuure uit zal een baardje steets een dode boomstronk,of een steen kiezen om op te zonnen,en niet onder een bebladerde boom,zodat het gevaar dat van boven komt tijdig kan gezien worden)

 

dan zijn er twee mogelijkheden

of het baardje vlucht(en kan in paniek ook tegen een ruwe muur op

of raakt zo gestrest dat het er kan van doodvallen,dat het hartje het begeefd van schrik

 

dus blijf erbij waneer ze buitenzitten

geef ze de mogelijkheid ergens onder te kunnen in geval dat ze willen vluchten

 

als het baardje het verdraagd kan u ook altijd een reptielenharnasje aandoen,met een lijbandje(al ben ik persoonlijk daar geen voorstander van)

 

beter is een plaats in de tuin af te maken ,van ongeveer 0,6 meter hoog met niet beklimbare wanden

 

Hier hadden we twee watervaste betonplexplaten doorgezaagd in de lengte en deze aan elkaar gezetmet een kliksisteem(zodat het weg kan geborgen worden bij slecht weer)

zo hadden we een loopruimte van 2,5 meter op 2,5 meter

in de nog her in te richten tuin komt er een loopruimte omringd door een glas,of plexigas van 4meter op 4meter,en 1 meter hoog

 

zonnige groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas op als iemand soms denkt het beestje "los" even buiten te doen, want je baardje is buiten ineens veeeel sneller dan je denkt of van m gewend bent.

 

Ik heb m een keer het gras laten "zien" , zomaar om te kijken wat hij ervan zou vinden.. Ik was er gewoon bij en had 'm bwvs nog niet eens los.

 

VVVRRROEMMMM...... en weg was ie ! als een speer ! niet te geloven hoe hard zo'n beestje eigenlijk kan lopen ! Ze lopen natuurlijk niet echt weg of zo , je kan m gewoon weer pakken . hij rende niet weg om weg te lopen maar gewoon om eens lekker te rennen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×