Jump to content

Recommended Posts

hoi allemaal,

mijn baardje doet opeens raar :( , hij valt achterover en zijn koppie staat iets naar links. hij loopt ongecontroleerd. ik heb dit wel eens bij andere dieren gezien en dit was dan het resultaat van een hersenbloeding. hij eet en drinkt verder goed en ziet er toch allert uit en fit uit.

hebben jullie ooit wel eens gehoort dat dit ook bij baardagamen voorkomt (hersenbloeding)?

hij heeft een uv lamp en een warmte lamp, dus het kan niet komen door geen of te weinig uv. hij krijgt vitamine opgelost met een water met behulp van een spuitje. zo weet ik dat hij het zeker binnen krijgt. ook krijgt hij kalk.

hij heeft wel een slechte start gehad. ik kreeg hem gratis bij de koop van een terrarium, hij was ziek maar de eigenaar wilde niet met hem naar de dierenarts.

ik ben toen met hem naar de dierenarts geweest hij had veel wormen en was veel te mager. hij is behandeld voor de wormen. hij was nu net aan het opknappen en nu heeft hij dit weer. maar het is een vechtertje want hij blijft eten en drinken.

ik weet niet hoe oud hij is maar ik denk dat hij een achterblijver van het nest is qua ontwikkeling en groei, ik denk dat hij te klein is.

ik hoop dat hij ook dit kan doorstaan en opknapt.

groetjes marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ook met de motoriek te maken hebben,probeer eens wat vitamine B toe te dienen,dit doet vaak wonderen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor het advies, kun je vitamine B gewoon in de dierenzaak halen?

groetjes marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de onlineshop staat een zeer goede vloeibare vitaminemix waar we zeer tevreden van zijn(witte dop)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

vitamine B is in iedere drogisterij te halen,of bij de apotheek (Thiamine) Thiamine is een goedkoop middel,ik koop het bij de apotheek voor 1,50

Share this post


Link to post
Share on other sites
in de onlineshop staat een zeer goede vloeibare vitaminemix waar we zeer tevreden van zijn(witte dop)

 

groetjes

erwin&sonja

dit zal ongetwijfeld een prima middel zijn,echter is het wel zaak dat alleen puur Thiamine (B1) gegeven word,en dus geen andere (spoor) elementen.

 

het dier heeft hoogst waarschijnlijk iets aan de motoriek,en is het dus verstandig alleen B te geven.

 

baat het niet dan schaad het ook niet....

 

let op... het is maar een suggestie he... ik kan van hier niet zien of het probleem daadwerkelijk daar ligt.

de symptomen komen mij wel bekend voor,en B1 werkt dan erg goed....

 

succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D bedankt voor de reacties, ik heb het nu 2x vit B gegeven en zijn koppie staat niet meer scheef. ook loopt hij al een stuk beter. :cheer:

hij vindt het alleen vreselijk vies. moet behoorlijk met hem vechten zo klein als ie is, maar o zo sterk.

groetjes marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dat zijn de berichten.....

 

ik hoop dat het nu beter gaat,en dat het zo blijft.

 

een ta lange vitamine B tekort kan leiden tot een hersen beschadiging...

 

sterkte ermee verder ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cheer::cheer::cheer:

goed zo Kuno :cheer:

 

weer wat bijgeleerd vandaag :cheer:

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marjolein,

 

Hoe is het op het moment met het baardje?

 

Ook is het zeer goed om af en toe eens zijderupsen te voeren, hierin zitten

ook veel vitaminen B.

 

Groetjes Marc B)B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi marc,

met het baardje gaat het beter hij loopt weer helemaal normaal en zijn koppie staat weer recht. ik zie hem ook zo nu en dan eten maar dit doet hij liever als ik niet kijk.

het is echt een appart baardje. hij heeft een appart en sterk karakter.

hij moet nog steeds niets van me hebben. heb hem in het begin moeten dwangvoeren, wormenkuur gegeven, toen vitamine b. nou wil ie niets meer met mij te maken hebben. maar goed ik vindt het belangrijker dat hij gezond is dan dat hij mij aardig vindt. ik zal hem regelmatig zijderupsen geven.

bedankt voor je advies. :D

groetjes marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een gegeven moment kun je wel stoppen met pure B geven hoor.... het middel zelf zal geen directe schade geven omdat overdoseren bijna onmogelijk is,maar de stress kan parten gaan spelen op den duur.

dus als het beestje gewoon goed functioneerd kun je gewoon via de voeding (bijvoorbeeld door de rupsen) de B blijven geven.

Vitamine B is meer een middel voor nood,als het eenmaal weer in orde is,zal het evenwicht weer in peil blijven door de voeding dat B bevat ;)

 

Pure B is maar een nood oplossing dat zeer snel en probaat werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kuno bedankt voor alle info. ben nu gestopt ga wel 2x per dag kijken of alles goed gaat. dit doe ik eigenlijk altijd 2x daags kijken.vandaag zag ik hem eten en zwaaien. ziet er een stuk positiever uit voor hem. toch ben ik nog heel bang dat het toch opeens fout gaat. ik ben me erg gaan hechten aan hem.

hij wordt ook zo mooi van kleur en dat eigenwijze karakter staat hem wel (heeft hem zeker geholpen bij zijn herstel). toch moet hij nog wat meer aankomen. nou heb ik op het forum gelezen dat nutribird A19 poeder goed helpt bij het aansterken heb jij daar ervaring mee? zo ja dan een goede ervaring.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nutribird hor ik wel vaker ja,ik heb het echter nog nooit gebruikt/nodig gehad... dus ik kan je er verder geen info over verschaffen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou heb te snel gesproken het baardje kijkt weer raar uit de ogen en loopt weer heel raar (ongecontroleerd) :(:(:( . ben weer begonnen met vitamine b te geven had de laatste keer zo goed geholpen. ben bang dat dit diertje problemen blijft houden. zij is al zo'n 11 maanden. was hard bezig de schade in te halen. is weer minder actief. zal nog ontlasting laten nakijken voor de zekerheid.

ik hoop dat ik haar nog lang heb want vindt het een lief baardje. ben erg aan haar gehecht geraakt. hou jullie op de hoogte,

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marjolein,

 

Sommige dieren zul je altijd extra vitaminen B voor de rest van hun leven

moeten geven.

 

Ben toch benieuwd naar het mestonderzoek.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi marc misschien is die calcium met vitamine b complex die binnekort verkrijbaar is bij jou wel wat voor haar. want die tabletten die ik nu heb zijn knoerd hard en dus moeilijk fijn te malen.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een vijzel in een reform zaak ;-)

 

daar ram ik alle vitamine's en sepia blokken mee fijn :D

 

 

maarre sterkte ermee...

 

misschien heeft het ook nog wel met een chronisch kalk te kort te maken (combi ervan)extra D3 geven is dus geen overbodige luxe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ze 2 dagen in de week minerall waar d3 in zit en 5 dagen in de week calcium. ook hebben ze een goede uv lamp deze is ook net vervangen.

dus begrijp niet helemaal waar dit vandaan komt? maar zal wel met de slechte start te maken hebben. vorige eigenaar had gezegt dat hij ze regelmatig 5 dagen vergat te voeren ;) dus kregen ze vaak niet alle vitamine en calcium. mijn andere vrouw die daar vandaan komt heeft ook een onderbeet weet niet of dat ook met de slechte voeding e.d. te maken heeft.

ik zal een vijzel halen had er al aan gedacht. sepia blokken????? zijn dat van die vogel dingen voor vogels????

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×