Jump to content

Recommended Posts

Hoi,

 

Na 2 en een halve week een mestonderzoek laten doen! Ze bleken verschrikkelijk veel eitjes te dragen dus heb gelijk medicijnen van dierenarts gekregen. Ik moet 3 dagenlang 1 keer per dag 0.4 ml medicatie naar binnen spuiten. De baardjes liggen sindsdien met hun kont naar mij. :( . Ze vinden het niet zo lekker smaken. Gelukkig merk ik na dag 1 al verschil. De rustige wordt actiever. Dag 2 dus vandaag weer gespoten dus komt straks helemaal goed. Ook heb ik mijn terrarium gelijk goed gereinigd.

 

Greetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Akira,

 

Weet je misschien de naam van het medicijn?

 

Succes met de behandeling.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het gaat echt niet goed met mijn baardjes. Ik moest ze van de dierenarts 3 dagen lang 1 maal daags toltrazuril drops geven. Daarna begon de ellende. Ze willen niet meer eten en liggen de hele dag met hun ogen dicht. Ook schuren ze met hun buik over de grond. Bij 1 is wel net zijn staart gaan vervellen. Maar ik maak me toch wel zorgen om ze. Volgens de dierenarts kan het niet aan de medicijnen liggen. Terwijl ze zonder medicijnen veel opgewekter waren en vee fitter. Ze reageren niet eens wanneer je ze uit hun terrarium haalt. Normaal zijn ze dan actief maar nu helaas niet. Heeft iemand ervaring met toltrazuril drops?

 

Greetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

over de medicijnen weet ik niets maar in het verleden heb ik ook zo iets tegengekomen mijn dier was helemaal uitgeput van de medicijnen toen heb ik de raad gekregen om het dier heel veel te laten baden eens ik dit dagelijks 2x deed kwam het dier er al na enkele dagen weer bovenop ze hebben soms veel drinken nodig als ze medicijnen gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo heb net hetzelfde voor gehad me Bycox en Flagyl ,volgens de veearts voldoende verdund en ongevaarlijk heb ze weken dwangmatig gevoederd .Dan na een paar maand dacht ik ze beginnen stilaan dat is goed heb terug een mestonderzoek laten doen .Alles was in orde enkel de cocsodiose was nog aanwezig en dacht goed terug dat spul en heb er reeds eentje verloren .Liggen terug buiten westen al een week niks gegeten .Hoop dat het in orde komt bij jou en bij mij want denk dat ik beter geen mestonderzoek meer laat doen .Want het resultaat is steeds slechter na medicatie dan ervoor .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je medicatie geeft moet je ze veel laten drinken/baden. Medicatie droogt de hele boel uit. En das ook voor woestijnbeestjes niet goed.

 

Geef ook geen calcium en vitaminen als je medicatie geeft.

 

Ik zou zeggen gun ze rust, hanteer ze als je ze wilt badderen ofzo. Bij medicatie is de mijne ook zo maar komt er steeds bovenop.

 

Hopelijk bij jullie ook :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

De baardjes willen ook niet eten. Wat moet ik dan doen??Ze willen wel drinken via het spuitje

 

 

GReetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Akira,

 

Als je de baardjes 1 a 2 maal per dag in een badje doet krijgen

ze ook voldoende vocht binnen.

 

Voorzichtig zijn met de drops, want het is zwaar spul zeker voor

jonge dieren.

 

Het is normaal dat baardjes niet eten als ze ziek zijn.

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bedankt voor de snelle reacties!!!! Ik zal ze 2 keer per dag in een badje doen en laten drinken uit het waterspuitje.

Eten laat ik dan ff doen. Natuurlijk zorg ik wel dat er eten staat zodat als ze wel honger hebben gelijk kunnen eten. Hoe lang kunnen ze zonder eten. 1 is al heel wat afgevallen. Misschien komt dat omdat die ook aan het vervellen is bij zijn staart.

 

Greetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Mijn baardjes hebben nu al 5 dagen niet gegeten. Wel laat ik ze water drinken. Hoelang kunnen ze zonder eten??? Ze zijn wel wat vermagerd. In het badje zijn ze wel actief omdat ze denk ik er graag uit willen. Hebben jullie nog tips zodat ze weer gaan eten???

 

GReetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Akira,

 

Wat voor eten bied je de baardjes aan?

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Akira,

 

ik heb met mijn eerste diertje ook gehad dat deze zo ontzettend lusteloos was en niet at. Toen heeft de dierenarts mij AD gegeven vloeibare honden-kattenvoeding waar veel inzit wat het dier kan sterken. Als je dier ook uit een spuitje wilt drinken kun je dit ook met een spuitje aanbieden en ze likken dit dan ook op net als water.. zo krijg je geen dwang en extra stress.

 

Bij mij hielp het heel goed en ze zijn het ook allemaal gewend om via een spuitje iets toegediend te krijgen. Meestal iets lekkers dus vinden ze het alleen maar fijn als er een spuitje aankomt. En er is geen stress want ze likken het van het spuitje af hoef het niet in het bekkie te doen.

 

veel succes.

 

Groetjes wendy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Mijn baardjes eten normaal krekels, altijd andijvie en soms fruit(zeker 3 keer per week) wat ze vaak laten liggen. Ik heb gisteren met dwang in beide een krekel gekregen. Eenmaal in de mond dan is het goed. Die kleine pakte er vandaag zelf twee uit het bakje wat ik voor hem hield en daarna stopte in tussen zijn lippen andijvie wat hij op at daarna holde hij er snel vandoor. Die andere at gisteren 1 krekel en daarna kreeg ik er niks meer in. Die kaken krijgen ik alleen met een spuitje uitelkaar. Je moet ze ook behoorlijk goed vasthouden want ze vinden het niet leuk. Dus ik kan vloeibaar voedsel bij dierenarts vragen voor katten en honden?

 

Greetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Akira,

 

Je kunt inderdaad dat gewoon bij de dierenarts vragen. Deze zal als het goed is meteen weten wat je bedoeld. Je kunt het dan gewoon rustig geven en ze zullen hier zeker goed van aansterken. Succes ermee.

 

Groetjes wendy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×