Jump to content

Recommended Posts

Mijn manneke zn staart is de laatste tijd nogal donker. Het topje tot ongeveer het midden van zn staat is erg donker in vergelijking met de rest van zn lichaam.

 

Er zijn geen zichtbare problemen met hem, hij eet zeer goed, is erg actief, onlasting is normaal enz enz..

 

Zou er iets aan de hand kunnen zijn?

 

staart.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo volgens mij is er dan niks aan de hand zou ik zeggen ,mijn volwassen mannetje heeft net hetzelfde.Nu kan zijn dat de andere er anders over denken maar is bij mijn mannetje al langer zo .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik denk dat het mannetje in de paarstemming is, verkleurd hun

staart soms ook.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk ook wat marc zegt dat je mannetje is parings mood is onze chuck heeft het ook maar die staat tekopknikken in zijn terra naar de vrouwtjes en heeft er een zwarte baard bij groetjes johan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Marc en de anderen al zeiden, gewoon paarstemming.

Mannelijke baardjes verkleuren zwart aan de baard en het uiteinde van de staart als ze opgewonden raken.

Dus opletten als hier een vrouwtje bij zit, want op de foto lijken dit nog jonge dieren.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow, dat de staart verkleurde wist ik helemaal niet, dacht enkel de baard :blink:

 

Sinds een week of 2 is 'de kleine' zoals we tegen hem zeggen beginnen kopknikken als mn andere man (ook wel 'de Grote' genaamd :D ) in zn zichtsveld kwam.

 

Wat ik ook vreemd vind aan die andere 'man' is dat zn baard niet kleurt, die blijft zo wit als iets..

Ik heb hem 1 keer zien kopknikken en enkele malen met zn voorpoten zien zwaaien.

 

Ik heb nog even zitten twijfelen over zn geslacht, maar eigenlijk is het erg duidelijk dat het degelijk een man is, hier nog even een foto van zn achterwerk ;)

groten2.JPG

 

 

Dit zijn inderdaad nog jongen dieren, ze zijn van midden september ongeveer, de vrouwkes zijn van eind 09/'07 en komende van JDG :)

 

Het enige wat de mannekes kunnen doen is geilen op de vrouwkes in de terrarium naast hen, enkel steek ik ze eens samen als ik ze in het water zet maar dan zit ik er elke seconde op te kijken. Denk dat ik ze nu ook maar appart ga laten badderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zitten jouw mannen samen in 1 terra??

zo ja , dit zal op een keer toch wel slecht aflopen.

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad een man , en je moet zorgen dat ze elkaar niet zien ,daarom worden ze zo hitsig op elkaar , ze weten dat ze er zijn en blijven dan zoeken en zich showen , dus inderdaad dan alleen laten badderen en zo min mogelijk contact laten hebben , al vindt ik zelf het niet erg hoor dat ze zich zo gedragen , maar eerder sneu voor de mannen :P

 

gr sylvia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Nog even een kleine aanvulling.

 

Als baardjes die niet in de paarstemming zijn een zwarte staart krijgen,

is dit een teken dat er iets mis is.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marv ;)

 

Had het opgemerkt nadat ik gepost had dat dit bericht van jou kwam ;)

Dus ja dit zijn nog jonge dieren.

Wat Marc zegt kan ook wel gebeuren dat dit een teken is dat er iets mis is met je baardje, maar waarschijnlijk heb je dit opgemerkt nadat je de vrouwtjes hier bent komen halen en zodoende denk ik eerder in de richting dat dit eerder een teken is van opgewondenheid.

Ik weet niet of je het nog herrinnerd, maar weet je nog hoe zwart mijn mannetje werd over gans het lichaam als hij de vrouwtjes opmerkte :lol:

Wat de foto betreft is dit duidelijk een mannetje en als het terra naast hen staat en ze de dames kunnen bewonderen, zal dit hoogstwaarschijnlijk opwinding zijn.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is me inderdaad pas opgevallen dat zn staart donker werd toen hij de 2 vrouwtjes had 'ontmoet'.

 

Nu heb ik deze morgen de terrariums zo gezet dat ze elkaar niet kunnen zien, en inderdaad zn staart is nu tegen de avond terug in zn oorsprongkelijk kleurtje.

 

Mn mannekes zitten allebij samen, dit geef geen problemen tot nu toe.

Enkel die eerste 2 dagen nadat ze hadden kennis gemaakt met de vrouwkes was de ene niet te houden.

 

Hij is eindelijk afgekoeld B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×