Jump to content

Recommended Posts

hoi, ik heb een vraagje ik heb een baardagaam man van 1 jaar oud die alleen van levend voer kakkerlakken wil. Hoeveel kakkerlakken mag ik hem geven per voeding(grote kakkerlak ongeveer 2 a 3cm)? Ik wil hem 3a4x per week levend voer geven en de rest groenvoer en fruit.

Op dit moment eet hij steeds 2a3 kakkerlakken per voedering maar hij is paarlustig en ik heb gelezen dat ze dan wat minder gaan eten.

alvast bedankt marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet welke kakkerlakken u voederd,maar lijkt me wat wijnig

 

redrunners eten ze er zeker 10op

dubia's ,een grotere soort kakkerlak,4 a 5

 

enkel kakerlakken voeren is wat eentonig.

beter is zo een gevarieerd mogelijke voeding te geven

 

de volwasdieren krijgen hier maar kakkerlakken als er niet anders meer is(anders zit onze kweek vlug zonder moedertjes <_< uit eigen kweek

voor de rest voeren we veel krekels,(twee a drie dagen in de week)

sprinkhanen of rupsen 1 dag in de week als we er hebben(zwangere vrouwen dagelijks)

de dagen dat ze enkel groen en fruit krijgen (twee dagen in de week),krijgen ze er enkele moriowormen bij

afwisselend eens in de veetien dagen,een nestmuisje,of rozekeverlarven

 

dus zoveel mogelijk afwisseling in de voeding steken

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marjolein denk dat Erwin het meeste reeds aangehaald heeft ,moet nemen een dier is als een mens die neemt wat hij krijgt en het liefst heeft .Moet hem variatie geven dat is echt wel nodig .Moet ze niet echt laten verhongeren maar geef maar wat anders en geef hem niet direct enkel dat wat hij wilt een paar dagen afwisselen en enkel het groenvoer elke dag geven aangevuld met wat calcium of er zijn zoveel andere vitamine die je over je groen of voedseldieren kan doen .Nu weten wat je geeft en overdaad is al even slecht als te weinig.Het is bijna allemaal in de webwinkel aan te kopen .

groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marjolien ;)

 

Enkel kakkerlakken en groenvoer is zoals eerder gezegt wat eenzijdig qua dieet.

Probeer zoveel mogelijk te varie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal bedankt voor jullie reacties. het wil nog niet echt lukken met groenvoer en fruit maar ik blijf het gewoon aanbieden. ze zeggen de aanhouder wint. vandaag heeft hij wel voor het eerst krekels gegeten. misschien heeft de vorige eigenaar hem iets teveel verwend of een te eenzijdig voedsel aangeboden.

het zal waarschijnlijk wel even duuren voordat hij gevarieerder wil gaan eten maar ik ben er van overtuigd dat ik hem wel zover krijg.

groetjes marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×