Jump to content

Recommended Posts

Hoi Marc,

 

Vandaag ben ik weze kijken naar filterzand en kwam daar een oude bekende tegen. Een oud collega. Ik vertelde waarvoor ik het zand wilde gebruiken en wat bleek, hij heeft ook terrariums gehad. Het zand is schoon vanaf de fabriek daarna wordt er slecht mee om gegaan. Het begint bij hun hoofdkantoor al. De zakken liggen buiten en vele zijn open. In alle zakken is vocht te zien dus de zakken zijn niet eens waterdicht. Dus niet de ideale oplossing wat ik had verwacht. Ook ik heb hiervan weer wat geleerd :( . Zal voortaan minder eigenwijs proberen te zijn :unsure: .

 

Groeten Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ akiraworior.

 

ik vind het grote klasse dat je zo toegeeft dat het product waar je eerder geloof in had toch niet zo goed was als je had verwacht. van de informatie die je nu over het product mededeelt is goed voor andere in de toekomst die dit product hadden willen gebruiken omzo ook de nadelen te zien. en hier van te leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo toch nog eens reageren op het item zand ,nu het is niet de bedoeling van iets af te breken of te zeggen dat het slecht is maar :Heb een tijd geleden een heel deel zand van Marc gekocht omdat sommige er precies blij mee waren .Nu dat het veel kost dat maakt me niet zo uit als het goed is maar heb toch een deel nadelen waar ik om vraag of die dat het gebruiken er ook zo over denken .Want stofvrij vind ik het echt wel niet en ruikt veel meer(al haal ik direct de ontlasting eruit) dan mijn wit zand of schelpen zand zelfs in combinatie met eucaliptus .En dan de korreltjes zitten zo hard tussen de venters en diertjes, hun ogen, eten,eigenlijk overal omdat het volgens mij een zwaardere structuur heeft .Hebben het zelfs in hun ontlasting zitten???Nu nogmaals niet de bedoeling vn het af te breken maar die het gebruiken gelieve zelf eens eerlijk te antwoorden want had gehoopt dat het beter zou zijn of doe ik iets verkeerds ?

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dus niet stofvrij!!! :huh:

 

Schelpenzand wel stofvrij!!! :huh:

 

Bij ons gaan de baardjes vanaf de geboorte op dit zand.

Bij ons zit het zand in geen enkel baardjes hun ogen, zelfs niet bij

de baby's.

 

Klopt dat het soms in de ontlasting zit, is zeker een teken dat het geen verstoppingen veroorzaakt.

Trouwens een baardagame krijgt wel altijd wel wat bodembedekking binnen.

 

Nadeel is inderdaad dat het tussen de schuifgeleiders komt.

 

En ja er zijn veel mensen tevreden over ons zand.

 

Maar dan blijf je toch lekker bij schelpenzand, dat volgens

jou wel zo goed als stofvrij is.

En is nog lekker goedkoop ook.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Dus niet stofvrij!!! :huh:

 

Schelpenzand wel stofvrij!!! :huh:

 

Bij ons gaan de baardjes vanaf de geboorte op dit zand.

Bij ons zit het zand in geen enkel baardjes hun ogen, zelfs niet bij

de baby's.

 

Klopt dat het soms in de ontlasting zit, is zeker een teken dat het geen verstoppingen veroorzaakt.

Trouwens een baardagame krijgt wel altijd wel wat bodembedekking binnen.

 

Nadeel is inderdaad dat het tussen de schuifgeleiders komt.

 

En ja er zijn veel mensen tevreden over ons zand.

 

Maar dan blijf je toch lekker bij schelpenzand, dat volgens

jou wel zo goed als stofvrij is.

En is nog lekker goedkoop ook.

 

Gr Marc

HALLO,MARC

Heb het in het begin geschreven dat het niet de bedoeling is het af te breken of te zeggen dat het slecht is .Wat schelpenzand en wit zand betreft maakt ook stof of heb ik ergens geschreven dat het niet zo is ????Weet is jou product en moet je daarom niet aangevallen voelen .Wil enkel weten of er nog zijn die een mening hebben en of ik iets mis doen want is niet echt dat wat ik gehoopt had .En ben er zeker van als er nog zijn die eerlijk zijn maar durfen misschien niet ?Nu zal gebruiken wat ik gekocht heb maar zoek een andere oplossing zeker wat de vensters betreft is om niet aan te horen als je actieve dieren hebt .Nogmaals Marc niet in je gat gebeten zijn is nog de bedoeling dat ik bij je langs kan komen vraag en geef enkel mijn mening .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je zegt dat er nog mensen zijn die er niet tevreden over zijn, maar die het

niet durven te zeggen!!! :huh:

 

Nou dan ben ik zeer benieuwd naar hun reacties.

 

Ik heb liever dat dit recht in mijn gezicht wordt verteld, als achter mijn

rug om.

 

Nogmaals al onze baardjes zitten al jaren op dit zand, heb jezelf gezien

dat je bij ons bent geweest.

 

Denk je nou echt als dit zand niet goed zou zijn, dat wij het zouden

gebruiken?

 

Heb je bij ons baardjes zien zitten met zand in hun ogen? :huh:

 

Is er bij ons stankoverlast, we zitten met zo'n 300 baardjes op het moment?

 

Als er andere mensen zijn, die dit bij ons hebben gezien of geroken,

graag commentaar aub?

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweet 1 ding dat de kikkers er niet tegen kunnen:p dan gaat het wel stinken na een week haha :shout:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ingel,

 

Het wordt ook niet verkocht voor kikkers, maar voor woestijndieren.

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dat snapte ik al, en was ik ook al achter gekomen:)

 

was flauw geintje sorry :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf gebruik ik het zand al lang,en ben er zeer tevreden over

 

van longproblemen is hier geen sprake meer,daar het niet stuifd

wat er wel stuifd is vuil wat tussen de korreltjes zit na een tijdje

wijzelf zijn terug bezig de bakvullingen van de voorbije winter te wassen,en er komt wel veel vuil af,of vantussen

 

blijf erbij mijn ervaring is dat het het beste zand is dat wij hier al hadden

van geurhinder hebben we geen last(zolang de baardjes gezond zijn.

waneer er iets geroken word is er meestal meer aan de hand ,en doen we ogenblikkelijk een mestonderzoekje

 

hoorde ook dat er verschillende amoniac geur roken

bij navraag hadden alle dieren net een kuur achter de rug

 

wie niet tevreden is neemd maar een ander zand,maar zullen bij elk zand wel nadelen onderinden.(hebben ze hier ook allemaal uitgeprobeerd)

 

onze baardjes blijven op het reptiezand zitten tot er een ander beter zand op de markt is

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier enkele foto's van het stof dat wij van het zand hebben

 

stofzand001.jpg

 

stofzand002.jpg

 

stofzand003.jpg

 

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi D+N,

 

Dit is onmogelijk dat dit stof van ons zand komt, ben hier zeker

niet blij mee.

 

Moet nu snel weg maar reageer morgen wel.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

onze dieren hebben weken op krantenpapier gezeten en het hele terra is volledig uitgekuist en ontstoft geweest

nadien hebben we onze baardjes op dit zand gezet en daar komt het stof van dat je op de foto's kan zien.

als je de mest eruit haald met een zeefje dan zie je het stof rond vliegen

 

als u twijfeld aan deze informatie , mag u altijd eens een kijkje komen nemen

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

KAN ER MIJ IEMAND A.U.B. UITLEGGEN WAT HIER WEER DE BEDOELING VAN IS <_<

 

Kijk ieder product heeft wel zijn voor en nadelen, maar omdat hier dan letterlijk en figuurlijk de grond te gaan inboren gaat mij wel een beetje ver.

Ik vraag mij eigenlijk af of je dan ook werkelijk met dit zand al nadelige effecten hebt ondervonden t.o.v. het dier?

Van andere soorten grondbedekkingen zijn er al genoeg gekende schadelijke effecten voor het dier.

De nadelen aan het zand volgens mij zijn dan ook enkel dat het inderdaad krast tussen de ruiten en ook voor het ziften dien je een grovere zeef te gebruiken maar dit zijn dan ook geen nadelen die je dier schade berokkenen.

Ieder zand brengt wat stof met zich mee maar dit kun je zeker niet vergelijken met het stof dat bv. vogelzand met zich meebrengt, dus ik kan ook moeilijk geloven dat dit van het genoemde zand komt.

Ofwel is er iets fout gelopen bij de fabricage van dit pakket zand van jullie.

Hopelijk rust dit op een misverstand en gaan we zeker niet verder met stenen naar elkaar gooien.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
KAN ER MIJ IEMAND A.U.B. UITLEGGEN WAT HIER WEER DE BEDOELING VAN IS <_<

 

Kijk ieder product heeft wel zijn voor en nadelen, maar omdat hier dan letterlijk en figuurlijk de grond te gaan inboren gaat mij wel een beetje ver.

Ik vraag mij eigenlijk af of je dan ook werkelijk met dit zand al nadelige effecten hebt ondervonden t.o.v. het dier?

Van andere soorten grondbedekkingen zijn er al genoeg gekende schadelijke effecten voor het dier.

De nadelen aan het zand volgens mij zijn dan ook enkel dat het inderdaad krast tussen de ruiten en ook voor het ziften dien je een grovere zeef te gebruiken maar dit zijn dan ook geen nadelen die je dier schade berokkenen.

Ieder zand brengt wat stof met zich mee maar dit kun je zeker niet vergelijken met het stof dat bv. vogelzand met zich meebrengt, dus ik kan ook moeilijk geloven dat dit van het genoemde zand komt.

Ofwel is er iets fout gelopen bij de fabricage van dit pakket zand van jullie.

Hopelijk rust dit op een misverstand en gaan we zeker niet verder met stenen naar elkaar gooien.

 

Grtzzzz :D Jo

Hallo Jo heb toch duidelijk gezegd bij het begin van mijn tekst dat het niet de bedoeling is iemand in de grond te boren of wel soms.Neen ik wil enkel vragen of ik de enige was die toch niet echt vind dat dit zand het zand is dat 100 % goed is .Het kan zijn dat je er iets mee moet doen weet ik veel zodat het wel goed is en dat was mijn vraag .Dat er overal voor en nadelen zijn goed maar als je het verschil van prijs ziet ?Kan dan net hetzelfde zeggen je koopt een daihatsu maar betaald de prijs van een mercedes nu dat begrijp jij ook dat die daihatsu niet dat is waar je voor betaald of wel soms .Tenzij hij omgebouwd wordt en alles heeft van een mercedes ,nu trek misschien alles uit verband en als iedereen buiten een paar er toch tevreden over zijn of niks durven te zeggen .Nu gesloten onderwerp dan heb het vorige mail gezegd wil nog contact hebben met marc en Belinda maar ben recht voor de man en geen achterbakse die achter de mensen hun rug zeverd.

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste mensen kijken eerst naar de kostprijs, toegegeven ook wij doen dit, en daar is niets mis mee!

Zelf heb ik ook al verschillende zaken geprobeerd! Ik gebruik nu al enkele jaren schelpenzand, en ja stofvrij is dit zeker niet!

Voordelen zijn goedkoop, en net achter de hoek is een winkel die alles verkoopt van paarden- tot vogelvoeding en alles wat er bij hoort! En, tot nu toe, nog geen problemen mee gehad! (Ik zeg tot NU toe h

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jo en den chuck

 

we geven gewoon maar onze mening over het zand

dit is dus niet met stenen gooien of iemand afbreken

het is gewoon wat wij van het zand vinden

voor onze volwassen vrouwen vinden wij het niet goed , maar voor onze nakweek hebben we er geen problemen mee

 

@marc

dit is niet om u aan te vallen of af te breken

dit is gewoon onze mening erover

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites
De meeste mensen kijken eerst naar de kostprijs, toegegeven ook wij doen dit, en daar is niets mis mee!

Zelf heb ik ook al verschillende zaken geprobeerd! Ik gebruik nu al enkele jaren schelpenzand, en ja stofvrij is dit zeker niet!

Voordelen zijn goedkoop, en net achter de hoek is een winkel die alles verkoopt van paarden- tot vogelvoeding en alles wat er bij hoort! En, tot nu toe, nog geen problemen mee gehad! (Ik zeg tot NU toe h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Ik snap het dus echt niet.

 

In al onze terrariums inclusief het buitenterrarium gebruiken wij

dit zand.

 

Het zand is van verschillende lichtingen en bij ons stuift het niet.

 

Stankoverlast wordt meestal veroorzaakt door dat baardjes met inwendige parasieten zitten.

 

Verder mag gerust de mening over een product worden gegeven, maar

er zijn volgens mij meer mensen die wel tevreden zijn over het zand

als mensen die er ontevreden over zijn.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen en als het probleem zich voordoet van stof dat veroorzaakt word door eendert welk soort zand en het gekras tussen de geleider en de ruiten is dit toch simpel op te lossen , gebruik dan als grondbedekking krantenpapier of kunstgras.

Krantenpapier is natuurlijk wel geen zicht maar je kan de bakken wel elke dag proper maken en de terrariums ontsmetten met water en dethol en dan heb je natuurlijk veel minder last van cocidiose en flagelaten en dergelijke die in het zand een geschikte voedingsbodem hebben gevonden eenmaal je ermee zit ;)

 

Ikzelf ben nu begonnen met in mijn nakweekterrariums kunstgras te gebruiken om te zien of dit beter is dan zand maar kan hier nog niet veel over zeggen wat het eindresultaat gaat zijn maar hou jullie hiervan op de hoogte.

Ik heb per bak 2 kunstgrastapijtjes gesneden , elke dag haal ik de dieren eruit om het tapijtje te kunnen stofzuigen of uit te kloppen en op het einde van de week vervang ik dit tapijtje door het andere en gaat dit in warm water met dethol om te ontsmetten en dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kunstgras lijkt mij ook wel interresant.

 

Ik heb juist 25kilo zand eruit gehaald en tzelfde er weer in. Dat kruipt dus tussen de kleinste spleetjes he.

 

Ik gebruik gewoon wit zand van de doe het zelf. 2 euro voor 25 kilo. Chuck zit er al een jaar op en heb er nog niets slechts aan ondervonden.

Enkel als je met het zand gooit dan pakt het stof wel wat op je luchtwegen. Maar het ligt toch altijd stil duss...

 

Als je tijdelijk je zand vervangt, zal er wel niet al te veel gebeuren.

In de woestijn is het ook geen 100% steriel zand...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een feit ;)

 

ik heb ook zand van mark gebruikt, ik vond het wel goed spul en had er geen problemen mee. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik al enige jaren calci bolletjes,dit is 100% stofvrij,bij inmame lost het bijna geheel op in de maag,en je kunt de bolletjes JAREN blijven gebruiken,omdat het gemakkelijk uit te spoelen is in warm water.

 

ieder heeft zo zijn voorkeur,maar ik gebruik alleen nog maar de calci bolletjes.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×