Jump to content

Recommended Posts

Kunstgras lijkt me hygienisch, maar ik zou het graven de baardjes niet willen ontnemen. Ik heb 2 baardjes waarvan er 1 het graven erg leuk vind. Ik gebruik een dure soort zand. Naam weet ik niet meer. Wel speciaal voor reptielen (7 a 8 euro per 5 kilo). Het was wel een leuke kleur wat bij de rest hoort. Niet stoffig, niet geurend. Erg tevreden!!

 

GReetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Akira ,

 

ben nu reeds een paar dagen bezig met het kunstgras bij de nakweek en in 1 terrarium met volwassen dieren en moet er bij zeggen dat dit me wel prima bevalt tot nu toe maar op een week kun je nog niet veel zeggen natuurlijk.

Hygienischer dan dit kun je het niet hebben volgens mij en aangezien bij mij de nakweek dagelijks een badje krijgt gaat dit in

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

ik gebruik zelf dat zand wat ook in zandbakken wordt gebruikt, het is heel fijn en makkelijk te zeven.

heb er trouwens een laag van ongeveer 6 cm in liggen, precies genoeg voor de baardjes om te graven.

suc6!

 

Groetjes Laura ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hadden vroeger bij ons luipaard gekko's van dat blauw gekleurd zand,man dat komt er nooit meer in(weet het merk wel niet meer :huh: )

was super stoffig,en ipv gele luipaard gekko's hadden we blauwe :P en dit zand stonk ook ongeloofelijk hard(als je da zak opendeed walmde de geur er zo uit)

wel zorgde dit zand voor GEEN verstoppingen daar de ontlasting altijd blauw was)

nu voor ons baardjes hebben we ook repti-farm zand(wel niet van op de site gekocht,maar uit een winkel in aalst...denk dat die mens in het groot bij jou bestelde marc)

is wel redelijk duur,maar we zijn er echt tevreden van.

zand is zo goed als stofvrij,ruikt ook lekker,wij hebben een laag zand liggen tussen de 4a10cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×