Jump to content

Recommended Posts

Hey Mensen

 

Het is al een tijdje geleden dat ik nog langs geweest bent, althans toch om iets te vertellen of te vragen

 

Zelf heb ik dus weer nieuws over mijn baardje

 

Ze heeft de winterrust goed door gebracht, maar haar uitwerpselen waren niet goed, tot drie keer toe diaree

 

Ik ben dus gisteren naar mijn vogel-reptielen arts geweest met haar en met haar ontlasting om deze te laten onderzoeken

 

En wat blijkt nu uit onderzoek, niks aan de hand, geen parasieten, geen cocodiose, geen bacterieen, niks dus

Het eninge dat hij hiet kon zien of ze last had van flagaten, en daar heeft ze dus medicijn voor gekregen dat ze eenmalig moest innemen, gister

 

Nu doet ze het helemaal prima, heeft net goed gegeten, loopt rond in de terra

 

Het kan dus best zijn dat ze dus diaree had, doordat ze weinig of niks at door haar winterrust en als ze al een keer iets at, was het een beetje groente of fruit en haar complete droogvoeding korrels

 

Nou ja het belangrijkst is dus dat ze gelukkig gezond is, en goed eet aktief is, 370 gram weegt hihihihihi

 

Vele groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Safrena ;)

 

Goed te horen dat je baardje gezond is.

Ik meen mij te herinneren dat jij ook bij Bjorn gaat.

Ben je nu ook bij hem geweest?

Welk medicijn moest je dan eenmalig toedienen tegen de flagelaten?

Meestal duurd een behandeling toch een paar dagen en zijn de dieren achteraf wat lusteloos.

Vandaar mijn vraag en uit nieuwschierigheid :)

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik meen mij te herinneren dat jij ook bij Bjorn gaat.

Ben je nu ook bij hem geweest?

 

Hey JDG

 

Yep inderdaad, dat herinner jij je heel goed :D

Ik ga inderdaad ook bij bjorn, zowel voor mijn vogeltjes als voor mijn heavy

 

Hij wist niet helemaal zeker dat ze flagaten had, omdat de ontlasting van s' middags was, en dus niet meer te zien is of ze daar last van had of niet.

Daarom heeft hij haar dus een medicijn gegeven voor de zekerheid. Hihihi, en ja vraag hem maar eens hoe een bangerd ik ben dat er iets met mijn dieren zou zijn hahahaha.

 

Welke het was, heb ik geen idee van, hij heeft het haar met zo een kropnaald gister zelf gegeven, en meer moest ik niet doen. Wel vertelde hij me dat ze behoorlijk honger kon hebben van dat medicijn ;)

 

Vele groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen

 

Nog even een update van mijn baardje

 

Van het ene uiterste naar het uiterste

Eerst diaree en dan verstopping :(

 

Woensdag morgen zat mijn baardje als maar zitten persen.

Haar even genomen, geen harde buik te voelen, dus helemaal in paniek naar bjorn (vogel-reptielen arts) gebeld :(

 

Hij vertelde me dat ik een beetje slaolie of olijfolie op haar poep moest doen, dat ze hoogstwaarchijnlijk toch een verstopping had :(

 

Ik vroeg hem nog kan het een eitje zijn, zegt ie neen daarvoor zat ze niet dik genoeg,toen ik haar heb nagekeken.

 

Goed zo gezegd zo gedaan, haar eerst even in een badje gezet, waar ze in eerste instantie heel veel heeft gedonken, en toen zat de lieverd weer te persen

Heb dan een beetje slaolie op en rond, haar poepje gedaan en ja hoor

Twee minuten later had ze heel wat ontlasting, natuurlijk veel te hard voor een baardje :(

 

Nu is het zo dat ze tijdens de winter geen levend voer wilde, en dat ze af en toe wat groentjes/fruit at en korrels voor adult baardjes van zoomed

Echter het probleem daarbij was dat mijn lieve dame niet voldoende dronk, en ja met alle gevolgen vandien :(

 

Ondertussen doet ze het nu helemaal goed, eet weer krekels, wormen enz enz...

Ze is weer lekker aktief (zoals een baardje aktief is hihihi) heeft ondertussen zelf ook al netjes haar stoelgang gedaan, helemaal zoals het hoort :D

En ze neemt weer meer vocht binnen. :D

 

Voelde me best wel schuldig dat ik het niet eerder gemerkt had :shout:

Maar ze had geen harde buik of zo :unsure:

 

in ieder geval ben ik heel blij dat ze weer helemaal goed doet en haar goed voelt

Zoals het er nu uit ziet komt bij haar het vervellen er weer aan. :rolleyes:

 

Vele groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Safrena ;)

 

Waarom voer jij korrels <_<

Als haar dieet voldoende gevarieerd is zou ik dit achterwege laten.

Bij droogvoer krijgen de dieren inderdaad geen vloeistof binnen en dienen dus voldoende vloeistof ter beschikking te krijgen.

Schotel iedere dag verse groenten voor om een normale stoelgang te bevorderen.

Wel ben ik blij te horen dat je baardje er weer volledig bovenop is :rolleyes:

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eind goed al goed zoals het zou moeten zijn goed zo en hopelijk blijft het zo :cheer::cheer:

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jo

 

Ja hoor ze krijgt een goed gevarieerde voeding van levend voer en groentjes en fruit

 

Die korrels heb ik toen op advies van een vriend gedaan die ook al lang een baardje had.

Ook omdat mijn meisje wel winterrust doet, maar niet zoals ik het hier vaak lees.

Om de twee weken werd ze wel een keertje wakker voor eten en dan wilde ze geen levend voer, een beetje groente of fruit wel, en ze smuldde ook van de korrels.

Een dagje later deed ze dan haar poep en ging ze weer slapen voor een week of twee.

 

Maar goed, ik ben heel blij dat ze het heel goed doet weer.:D

Ze is weer super akitef, eet heel goed, poept weer bijna iedere dag netjes zoals de poep hoort te zijn :D

 

Vele groetjes

 

Ps donderdag 21 feb as komt bjorn in het programma vinger aan de poot, dat om half negen op vtm word uitgezonden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ps donderdag 21 feb as komt bjorn in het programma vinger aan de poot, dat om half negen op vtm word uitgezonden :D

Zal dit in mijn agenda noteren, zodat we zeker kunnen kijken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×