Jump to content
poema

Androctonus Australis

Recommended Posts

hoi allemaal,

 

deze heb ik nog niet laten zien.

ik heb hem nu een dikke 3 weken in mijn bezit.

heel leuk en actief diertje. ik zie haar veel meer dan mijn S. maurus.

ik heb ongeveer 2 maanden helpen verzorgen bij een vriend die haar voor mij had zitten. zo kon ik een beetje oefenen :)

 

ze is hoog zwanger dus binnen kort wat jongen :cheer:

 

th_SdcliffordiAaustralis011jpgc-richt.jpg th_SdcliffordiAaustralis010jpgc-richt.jpg th_SdcliffordiAaustralis014jpgc-richt.jpg

 

haar verblijf.

 

th_SdcliffordiAaustralis018jpgc-richt.jpg

 

grtjss

Edited by Maxximum

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi beestje

al is de aaibaarheidsfacter zeer laag denk ik :D

is een schorpy levendbarend?

 

GROETJES

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

om jullie antwoord grondig te beantwoorden zal ik wat kopieren :P

bron: dutch-scorpion-society.com

 

Na hun geboorte klimmen de jongen op de rug van de moeder, die hen daarbij helpt met haar scharen of poten. In dit stadium zijn de kleine schorpioenen wit en worden ze pullus of 1e instars genoemd. De jongen zijn in dit stadium zeer kwetsbaar en gevoelig voor uitdroging. De moeder zal daarom in het begin veel in haar schuilplaats blijven. De jongen vervellen voor de eerste keer op de rug van de moeder en krijgen na een paar dagen al kleur en de tekening word zichtbaar. Ze lijken nu sterk op de moeder. Ze zullen in dit stadium af en toe de rug van de moeder veraten om een prooi te zoeken. Geleidelijk zullen ze steeds minder snel de moeder opzoeken en uiteindelijk gaan ze zelfstandig de weide wereld in.

 

dit soort is dodelijk mensen met een zwak hart, jonge kinderen, oudere mensen zijn zeer kwetsbaar. en zonder snelle/goede hulp ten dode opgeschreven.

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites
om jullie antwoord grondig te beantwoorden zal ik wat kopieren :P

bron: dutch-scorpion-society.com

 

Na hun geboorte klimmen de jongen op de rug van de moeder, die hen daarbij helpt met haar scharen of poten. In dit stadium zijn de kleine schorpioenen wit en worden ze pullus of 1e instars genoemd. De jongen zijn in dit stadium zeer kwetsbaar en gevoelig voor uitdroging. De moeder zal daarom in het begin veel in haar schuilplaats blijven. De jongen vervellen voor de eerste keer op de rug van de moeder en krijgen na een paar dagen al kleur en de tekening word zichtbaar. Ze lijken nu sterk op de moeder. Ze zullen in dit stadium af en toe de rug van de moeder veraten om een prooi te zoeken. Geleidelijk zullen ze steeds minder snel de moeder opzoeken en uiteindelijk gaan ze zelfstandig de weide wereld in.

 

dit soort is dodelijk mensen met een zwak hart, jonge kinderen, oudere mensen zijn zeer kwetsbaar. en zonder snelle/goede hulp ten dode opgeschreven.

 

grtjss

Ik heb eens gehoord hoe groter de scharen hoe minder giftig??

Buiten dat vind ik het leuke diertjes om te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of hoe dikker de angel hoe meer gif.

 

Scorps met grote scharen kunnen zich verdedigen/prooien vangen met hun scharen en hebben dus weinig gif nodig. Andere hebben weer kleine scharen en hebben dus veel gif nodig.

 

Ik vind het een mooi beestje, maar inderdaad de aaibaarheidsfactor is ver zoek :D

En dat dodelijke maakt hem nog creapier :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

indd hoe kleiner de scharen in vergelijking tot de staart hoe giftiger. de angel heeft daar niets mee te maken ;) maar er zijn natuurlijk ook uitzonderingen ;) deze vangen ook vaak genoeg prooien zonder te steken. zijn behoorlijk sterk met hun scharen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar goed als er eentje ontsnapt? hoe pak je hem op of is deze best tam B)

 

ik zou niet weten hoe je zoiets moet handteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het dier uit zijn bakje moet halen houdt ik een bak voor zijn terrarium zodat als ik mis of hij glipt van mijn pincet af hij niet rond loopt in mijn kamer ;)

 

ik handteer mijn schorpioenen met een pincet.

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik het dier uit zijn bakje moet halen houdt ik een bak voor zijn terrarium zodat als ik mis of hij glipt van mijn pincet af hij niet rond loopt in mijn kamer ;)

 

ik handteer mijn schorpioenen met een pincet.

 

grtjss

Maar dat zal niet zo veel voorkomen dat je het dier moet pincetteren :D;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee inderdaad dat zal ik nu pas weer doen als de jongen strax van haar rug af gaan. :)

 

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als mijn vrouw me mijn gang laat gaan dat heb ik zo een huis vol dieren ;)

,want mijn iteresse is eigenlijk wel heel breed wat betreft reptielen en dieren in het algemeen.

:P;)

Maar dit kom denk ik meer omdat ik het leuk vind om dieren te observeren in hun gedrag.Daarom zou ik dit dier ook heel aantrekkelijk vinden om te observeren.

 

Zijn de jongen overgens goed te verzorgen/groot te brengen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah ik ken het helemaal! :D

ik heb echt een groot dieren interessen hoor :P

vissen, vogels, geleedpotigen, slangen, gifslangen, en exotische knaagdieren

maar een hond of kat vind ik ook geweldig :) ik zou absoluut niet kunnen kiezen heb overal interessen in :lol:

 

jongen van dit soort worden geregeld aangeboden.

je kunt rekenen op een euro of 4 per stuk ik denk dat ik rond een euro of 3 a 4 ze te koop zet dat moet ik nog even zien. het is redelijk gemakkelijk te doen mits je natuurlijk het dier geeft wat ie nodig heeft ;) lijkt me logisch :P

 

het lastigste moment is op de rug daar zijn de jongen het kwetsbaarst voor uitdroging.

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige schorpioen heb je zitten..

veel plezier ermee en hoop dat de jonkies er gezond uitkomen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×