Jump to content
Sign in to follow this  
ingel

Yemen Kameleons

Recommended Posts

nu heb ik een zwanger vrouwtje yemen kameleon, en ik heb broedstoof, maar nu snap ik het nog niet helemaal ik heb van dat soort korrels gekregen erbij die moet je vochtig maken ofzo, er moet water in die bak maar wie kan even duidelijk uitleggen hoe ik het moet inrichten?, hoe vochtig moet de grond in de bakjes voor de eitjes enz, het is voor het eerst bij mij dus het is allemaal best spannend..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ingel,

 

Zijn de korrels vermiculiet?

 

Wat voor broedstoof heb je?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zijn van die korrels, broedstoof werkt op water, meot je een verwarmings element inleggen die je kan instellen op bepaalde tempratuur, daarboven zit een rooster en daarboven een deksel,

 

oppervlakte is ongeveer 30 x 60 en de hoogte schat ik rond 50 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ingel,

 

De vermiculiet gedurend 20 a 30 minuten onder water zetten, daarna

overtollig water er uit laten lopen.

 

De broedstoof enkele dagen van te voren al laten proefdraaien, zodat

je de juiste temperatuur kunt instellen.

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ingel,

 

Dit is te hoog, zelf zit ik rond de 26 a 27 graden voor de calyptratussen.

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt ik ga eens proberen, vrouwtje kan elk moment leggen maar is sinds gisteren bij mij thuis dus moet nog even wennen ze is erg bang en valt klein beetje uit enz, gewoon veel rust geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ingel,

 

Zorg ervoor dat er nooit geen water bovenop de eitjes komt.

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon zorgen dat die grond waarin de eitjes liggen vochtig blijft?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hier gave foto, meneer was beetje sagereinig:

 

 

dsc04058cp8.jpg

Flinke mooie kerel.Niks mis mee!

 

Zo te zien is het een mooi groot dier. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had hem er net uitgehaalt het grappige is dat hij heel tam is alleen als ik men haren niet heb gekamt dan herkent ie me niet dus hierzo was dat het geval, dan maakt hij zich groot en sist ie een beetje maar het is een heel stoer beest, op zn neus nog een velletje van het vervellen;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had hem er net uitgehaalt het grappige is dat hij heel tam is alleen als ik men haren niet heb gekamt dan herkent ie me niet dus hierzo was dat het geval, dan maakt hij zich groot en sist ie een beetje maar het is een heel stoer beest, op zn neus nog een velletje van het vervellen;)

Het zijn idd eenkennige dieren :P Wat je verteld doet me terug denken,ik had denk ik zo'n 5 jaar geleden ook calyptratussen waaronder een man die om het minst gerinste van slag was.

 

Zo had ik toen per ongeluk een slang in het zicht gezet waardoor hij een 2 weken helemaal zwart is geweest van kleur en ook niet meer wilde eten.

 

Langzaam is het weer goed gekomen.Maar hoorde van een oud kameleonnen kweker dat hij maar zo met een hartaanval van de tak had kunnen vallen door het geintje met de slang.

 

Misschien dat ik de toekomst nog eens aan 1a2 pardalissen ga denken ;)

 

Mag ik vragen bij welke kweker jou dieren vandaan komen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn yemens komen van marc en gbf,

 

ik krijg nu zelf nakweek als het goed lukt ook elco van dellen van het kameleonverenigings forum had ik hoehnelii van, mark ten heggelen kweekt ook kameleons u zou daar eens een pm naar kunnen doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn yemens komen van marc en gbf,

 

ik krijg nu zelf nakweek als het goed lukt ook elco van dellen van het kameleonverenigings forum had ik hoehnelii van, mark ten heggelen kweekt ook kameleons u zou daar eens een pm naar kunnen doen!

Hoi Ingel,

 

Natuurlijk ken ik de namen die je noemt :wub: Ik heb zelf de dieren gehad van Joop van der hulst,deze is bij de oudere liefhebbers wel bekend ;)

 

Ik wil in de toekomst wel eens pardalissen proberen maar dit zit er voorlopig nog niet in.

 

Groetjes Raymond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels zijn het vrouwtje kameleon en mijn eerste man kameleon dood, erg jammer maar ga me nu meer richten op het houden van mooie gifkikkers en kleine hagedisjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×