Jump to content

Recommended Posts

Zo even een nieuw item betreffende de invoer van mijn diertjes van uit de USA.Ben blij dat na al die maanden ik uiteindelijk mijn dieren in handen had en heb het reeds op een ander item aangehaald kan er echt een boek over schrijven het is niet alleen frusterend al dat wachten en papiertje voor dit en eentje voor dat .Nu ben net als vele hier met vallen en opstaan leer je het zelf wel allemaal en dat heb ik nu meegemaakt .Wel na al wat itmes op het forum had ik een pb gekregen van dragon 198 die me toch wist te vertellen van al hebben ze reeds twee controles gehad vanuit de usa je nog even een onderzoek (mest liet doen).Dus ik aangezien er sommige toch niet echt wilde eten wat ik voorschotelde de vrijdag avond als ik vrij was even met wat mest stalen naar de veearts.(eentje die hier op Marc zijn site staat)Nu wat blijkt zit vol met flagatten ,coccidiose en eieren van de gewone worm .Met andere woorden drie soorten parasieten en ze zijn potverdorie een 20 gr zwaar .Dus ik weet het koste me boven op al de kosten die ik reeds gehad heb een handvol geld maar had ik niks gedaan kan het zijn dat ze er binnen een paar weken niet meer waren .Heb dan uit een beetje boosheid een mailtje naar de USA gestuurd en bekom dit als antwoord

" Hi- All 3 of those are common in bearded dragons. It is probably due to the stress of shipping and being relocated to a new enclosure that allows the parasite load to build up. It is very common to treat dragons for all of those and they may have it again in another month. As long as the dragons are eating and growing, there is no reason to medicate" Nu het kan zijn maar gezond kan het niet zijn en als ieder die zelf dieren kweekt ze zo verkoopt amaai dan dat doet mij echt schrik krijgen .Nu ja ga ze nu dagelijks medicatie geven en mijn andere dieren ook en begin volgende week terug stalen binnen doen .Want kan me voorstellen dat de dieren er niet goed van worden van al die parasieten en om dan wat euros uit te sparen geef mij dan maar gezonde dieren en mag dan wat meer kosten .

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amai niet mis voor een start

 

als deze americaan dat normaal vind?

dat het veel voorkomende ziekmakers zijn bij baardjes weten de meesten onder ons ook wel,maar niemand haald het in zijn hoofd dieren te verkopen die een van de drie in zich draagd

 

deze americaan heefd er zo terug een klant minder bij geloof ik

 

verzorg ze goed

 

groetjes

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Flagellaten en coccidiose kan van de stress komen, behandeling

is wel nodig.

 

Wormen komen helaas deze periode ook weer veel voor, vooral de laatste

jaren de aarsmade.

Deze worden waarschijnlijk toch door de voedseldieren overgebracht.

 

Waar je je baardjes ook koopt, een mestonderzoek zeker altijd laten doen.

 

Succes met de behandeling en hou ons aub op de hoogte.

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Flagellaten en coccidiose kan van de stress komen, behandeling

is wel nodig.

 

Wormen komen helaas deze periode ook weer veel voor, vooral de laatste

jaren de aarsmade.

Deze worden waarschijnlijk toch door de voedseldieren overgebracht.

 

Waar je je baardjes ook koopt, een mestonderzoek zeker altijd laten doen.

 

Succes met de behandeling en hou ons aub op de hoogte.

 

Groeten Marc B)

Marc geen probleem is sowieso een probleem waar de meeste van ons mee kampen .En is dus een item dat volgens mij veel aandacht nodig heeft .Is het goed dat we donderdag voormiddag langs komen ??

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Parasieten dragen deze dieren altijd in zich.

Nu door stress (verhuis,verhandelen...) kunnen deze inderdaad de bovenhand halen mede doordat het immumsysteem aangetast wordt.

Dus ikzelf raad ook altijd een mestonderzoek aan na de aankoop zelfs al zijn ze hier clean getest.

Beurzen zijn op dit vlak dan ook een groot risico, daar de dieren verhuist worden en in een omgeving komen dat heel wat stress veroorzaakt.

Laat staan als de dieren in boxen gestoken worden om een luchtdoop te krijgen, dus is een mestonderzoek hier zeker op zijn plaats.

En zoals Marc zegt wormen kunnen ook overgebracht worden door de voedseldieren.

Medicatie toedienen is ook steeds risico vol, dit dient heel precies gedosserd te zijn anders krijg je een werking in omgekeerde richting zeker bij heel jonge dieren kan dit wel eens problemen geven.

Ik wens je dan ook heel veel succes met de behandeling.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi welke medicatie heb je gekregen je moet bij deze kleintjes heel goed uitkijken dat je niet te veel geef de beestjes zijn zo klein en illig een druppeltje te veel kan erge gevolgen hebben.

 

ik zelf ben met flagelaten en cocidiose niet zo een fan van die sterke middeltjes die je bij de dierenarts krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi welke medicatie heb je gekregen je moet bij deze kleintjes heel goed uitkijken dat je niet te veel geef de beestjes zijn zo klein en illig een druppeltje te veel kan erge gevolgen hebben.

 

ik zelf ben met flagelaten en cocidiose niet zo een fan van die sterke middeltjes die je bij de dierenarts krijgt.

Inderdaad Eric, dit is precies wat ik probeerde te laten doordringen in mijn antwoord.

De medicatie voor flagelaten en cocidiose is meestal zeer sterk spul (gevaarlijk) voor jonge dieren, waar je snel het verkeerde effect mee verkrijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies je dood vaak met die medicijnen ook alle goede bacterien de bacterien die het baardje juist nodig heeft om te herstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Er zijn ook medicijnen die minder zwaar zijn als wat tegenwoordig door

veel dierenartsen wordt voorgeschreven.

 

Bijvoorbeeld Flagyl en Baycox zijn in mijn ogen te zwaar voor

jonge dieren.

 

Ook is alles afhankelijk van hoe zwaar de dieren zijn besmet.

 

Hoe eerder men de parasieten kan bestrijden hoe groter de kans

op goed herstel.

 

Meestal wordt de kwaal te laat ontdekt.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel de Flagyl en Bycox zijn er bij en volgens de veearts maakt het niet uit dat ze te veel bekomen want hij sprak van druppels .En je moet maar eens proberen druppels te tellen dus had hem dat gevraagd en volgens hem kan het echt geen kwaad .Neem nu bycox is 0,03 Ml per 100 gr dier en ze wegen net 20 gr hoe moet je dat dan doseren als het niet teveel mag zijn ?Dus hoop inderdaad dat het geen kwaad kan want teveel hebben ze sowieso binnen .

Groeten

Patrick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Patrick,

 

Geef eerder een druppel te weinig als teveel.

 

Zorg ervoor dat je baardjes ook genoeg vocht binnen krijgen.

 

Dit kun je doen door ze elke dag een badje te geven.

 

Na de medicijnen behandeling zeker een extra vitaminenen-kuur

geven.

 

Succes en hou ons aub op de hoogte.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druppels voor een diertje van 20gr :huh:

Zoals Marc al zei beter iets te weinig dan teveel.

Flagyl is heel sterk spul en baycox is nu ook niet het wondermiddel waar het veelal voor word aanzien.

Ik hoop dat de behandeling goed verloopt en zoals Marc ook al aangaf geef je dieren genoeg vocht.

Ook tijdens de behandeling stoppen met vitaminen toedienen en dit tekort nadien goed aanvullen.

Succes.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ben blij dat ik vandaag er eens tussen uit was en naar Marc en Belinda geweest ben met mijn vrouwtje .Weer wat wijzer geworden enige tips gezien en een deel materiaal bijgekocht,vooral vitamine en voeding.Nu aansluitend even iets gaan eten in het dorp en dan na wat winkelen naar huis en daar ook nog het nodige gaan inkopen voor de volgende dagen .Nu bij thuiskomst minder goed nieuws wat betreft mijn nieuwe diertjes ,een vrouwtje van de leusistic op sterven na dood.Heb geprobeerd er een paar wasmotlarven in te krijgen aangezien ze niet alleen geen reactie gaf op de krekels die ik los liet maar ze zo goed als geen beweging meer geefde.Dan direct de veearts gebeld wist me te zeggen dat de Baycox maar een druppel per dier mocht zijn en had hem voordien verteld dat het bijna onmogelijk was dit te controleren en dat iets teveel niet zoveel kwaad kon .Nu geef dat momenteel niet meer ga eerst zien dat ze aansterken spijtig genoeg ben ik vanaf morgen vroeg voor 26 Hr weg en van dienst .Nu heb ze momenteel reeds een warme badje gegeven en ze allemaal onder een warmte lamp gezet die nu veel langer aanblijft en die ik morgen vroeg terug opzet .Hopelijk leeft het de zaterdag nog want er zit echt niks van beweging meer in en de oogjes zijn bijna constant dicht .Vind het echt klote dat ge daar maar weerloos moet op toezien en er niks kan aandoen .Nu naar Marc en Belinda toe nogmaals bedankt voor het onthaal en al de rest hoop nu alleen dat het vrouwtje er terug boven op komt .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Patrick en Danielle,

 

Dat is inderdaad geen goed nieuws.

 

Ik zou toch even stoppen met de flagyl en baycox.

 

Ook niet dwangvoeren met dierlijkvoedsel.

 

Je kunt het beste een tube Nutri-Plus van Virbac halen, dit is een gelei achtige pasta.

Probeer dit een beetje met een spuitje toe te dienen.

 

Hopelijk komt goed.

 

Succes en hou ons op de hoogte aub.

 

Groetjes Marc en Berlinde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook kun je bij de DA Nutribac kopen.

Dit is vloeibaar kattenvoer en wordt ook veel gegeven aan baardjes.

Dit is om aan te sterken.

Hopelijk wil ze hier wel iets van eten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Patrick,

 

Jammer om horen. :(

Maar wat ik eerder zei is uit ervaring gesproken en jammer genoeg zijn medicijnen bij hele jonge dieren geen goede ervaring.

Het probleem is de dosering (heel moeilijk)en bij een onjuiste worden medicijnen eerder gif dan genezers.

Hopelijk is het gedrag nu te wijten aan het lusteloos zijn van de medicijnen.

Dwangvoeren zou ik nu ook niet gaan doen, dit brengt weer heel wat stress mee en dus niet bevorderlijk in deze toestand.

Probeer zoals Marc zegt wat vloeibaar voedsel toe te dienen (ikzelf gebruik soms yakult voor de darmflora) en zorgt voor genoeg vocht.

Veel succes met de behandeling.

 

Groetjes

Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Patrick en Daniella ,

 

spijtig om dit te moeten vernemen want dan heb je er zolang moeten op wachten om deze dieren bij jou te krijgen en dan moet je dit weer meemaken :(

 

Hopelijk komt je diertje er nog door en ligt ze suf van de medicijnen , maar begrijp niet goed dat een dierenarts zo een zware medicijnen voorschrijft aan zo een jonge dieren want zoals er hier al meerdere aangaven doe je er meer verkeerd dan goed mee door dit toe te dienen.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Patrick,

 

normaal gezien zou je je geld moeten kunnen terug krijgen maar dit zal wel bij een droom blijven volgens mij want daarom ken ik die die Amerikanen ondertussen al te goed.

 

Stress door de verzending zal er wel een beetje mee te maken hebben volgens mij maar het is niet logisch dat een diertje na een paar dagen bij jou in je bezit al zo ziek is en op sterven na dood is <_<

 

Als ik het goed voorheb kwamen jouw dieren van de sandfire ranch ( verbeter me als ik verkeerd ben ) en daar zijn al meerdere klachten over geweest want verleden jaar zijn hier via een Belgische invoerder een 120 tal dieren binnengekomen van de sandfire ranch en als ik het goed voorheb zijn hier meerdere personen van het forum : Ploe , reptie-farm en sarajheu die problemen hebben ondervonden met deze dieren en dus ook dieren hebben verloren.

 

Nu moet ik wel zeggen dat ik ook 2 dieren van die zending zitten heb ( hypo pastel en hypo sunburst ) die het dus nog altijd uitstekend doen.

Deze staan ondertussen wel te koop daar ze niet meer in mijn toekomstplannen passen ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wat je zegt over de sandfire dragon ranch. Wij hebben daar toen ook 6 dieren besteld waarvan er 2 al binnen een week dood waren en een ander iets later ook doodging.

Ook deze dieren hadden wormen, flagelaten en coccidiose. De dieren waren nog geen 8 weken oud toen ze binnenkwamen en dus moeilijk te behandelen, omdat bij zulke kleine beestjes bijna niet valt te doseren.

 

Vind het echt rot voor je, weet precies hoe je je voelt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

HET IS STEETS ZEER JAMMER DAT DEZE ZAKEN GEBEUREN;

 

nogmaals het bewijs dat sommige americaantjes hun dieren enkel zien alszijnde handelswaar,dus geld(er zijn ook betrouwbaare geloof ik)

Als de kwalietijd dan al eens goed is ,is de gezondheid er niet(jammer)

 

daarom blijf ik er bij dat hier in europa kopen zijn voordelen heefd(elke afstand kan hier met de outo overbrugd worden,in geval van probleemen.)

al is dit geen garantie

 

hoop dat u deze er kan doorhalen,de beste zorgen hebben ze zeker wel

 

ooit nam ik de goede raad van mark,en de gevroderden toen hier(beter iets lichtere medicatie dan iets te zwaare)ook niet zo nauwkeurig aan,en heb de gevolgen ook meten dragen.

daarentegen hebben we er al doorgekregen die zelfs niet meer bewogen,en nu mooie gezonde volwassen baardjes zijn

 

geef de moed niet op,alle dieren hebben recht op beste zorgen,en beloonen u ,als het lukt u met zeer veel voldoening in het slagen

 

we duimen voor jullie mee

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Patrick,

 

normaal gezien zou je je geld moeten kunnen terug krijgen maar dit zal wel bij een droom blijven volgens mij want daarom ken ik die die Amerikanen ondertussen al te goed.

 

Stress door de verzending zal er wel een beetje mee te maken hebben volgens mij maar het is niet logisch dat een diertje na een paar dagen bij jou in je bezit al zo ziek is en op sterven na dood is <_<

 

Als ik het goed voorheb kwamen jouw dieren van de sandfire ranch ( verbeter me als ik verkeerd ben ) en daar zijn al meerdere klachten over geweest want verleden jaar zijn hier via een Belgische invoerder een 120 tal dieren binnengekomen van de sandfire ranch en als ik het goed voorheb zijn hier meerdere personen van het forum : Ploe , reptie-farm en sarajheu die problemen hebben ondervonden met deze dieren en dus ook dieren hebben verloren.

 

Nu moet ik wel zeggen dat ik ook 2 dieren van die zending zitten heb ( hypo pastel en hypo sunburst ) die het dus nog altijd uitstekend doen.

Deze staan ondertussen wel te koop daar ze niet meer in mijn toekomstplannen passen ;)

 

Groetjes

Hoi Gerrit,

 

Hopelijk zorg je ervoor dat het sunburst vrouwtje zwanger wordt,

voor je de dieren verkoopt!!!

 

Anders heb ik niets meer aan het vrouwtje.

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klopt wat je zegt over de sandfire dragon ranch. Wij hebben daar toen ook 6 dieren besteld waarvan er 2 al binnen een week dood waren en een ander iets later ook doodging.

Ook deze dieren hadden wormen, flagelaten en coccidiose. De dieren waren nog geen 8 weken oud toen ze binnenkwamen en dus moeilijk te behandelen, omdat bij zulke kleine beestjes bijna niet valt te doseren.

 

Vind het echt rot voor je, weet precies hoe je je voelt!

Zo heb even tijd genomen om even op het internet te gaan want de moed zit me wel echt in de schoenen .Wat Ploe schrijft is inderdaad net hetzelfde als bij mij begrijp niet waarom dat ze zoiets toelaten en had werkelijk gedacht met zo een reputatie ben ik wel zeker he .Neen dus is en blijft en les die ik nu duur terug betaal.Nu heb nadat ik thuis was direct op de prive nummer de veearts gebeld en ben dan ook met baycox gestopt .Hij wist me wel te vertellen dat flagyl welmag gedoseerd aangezien dat het eten stimuleerd ,nu zien dan wel .Dus is per druppel en heb momenteel reeds de lampen vervangen door een 60 watt lamp en heb ze reeds 72 hr branden .Probeer toch dwangmatig ze wat eten te geven en ga morgen nog eens zien achter wat ik hier allemaal lees .Voor de rest geef ik ze elke dag een lekker warmbad en de nadere vier doen het vrij goed moet ik zeggen .Anemieke(vrouwtje Leusistic) ben ik spijtig genoeg kwijt,heb echt alles gedaan wat ik kon .Rozemieke valt nog af te wachten en de andere zijn volgens mij geen problemen ,maar doe maar eens iets met een diertje van 18 gram ???

Groeten

Patrick en Daniella

 

Ben gisteren tot vandaag nog van dienst geweest en ben de 27 en 31 nog van dienst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Patrick en Danielle,

 

Heel erg jammer dat jullie al een diertje hebben verloren. :(

 

Flagyl mag inderdaad, alleen een te hoge dosering bij een vrij

jong en ziek baardje kan fataal zijn.

Dit telt ook voor baycox.

 

Als er nog eens zo'n probleem is, het misschien beter dat je wat medicijnen van ons gaat gebruiken.

Dit is echter geen garantie dat een zeer aangetast baardje niet dood zou gaan.

Baardjes hebben van onze medicatie weinig of bijn geen last.

Ik heb het nu over coocidiose en flagellaten.

Er zijn genoeg mensen die onze producten gebruiken en er tevreden

over zijn.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Patrick,

 

normaal gezien zou je je geld moeten kunnen terug krijgen maar dit zal wel bij een droom blijven volgens mij want daarom ken ik die die Amerikanen ondertussen al te goed.

 

Stress door de verzending zal er wel een beetje mee te maken hebben volgens mij maar het is niet logisch dat een diertje na een paar dagen bij jou in je bezit al zo ziek is en op sterven na dood is <_<

 

Als ik het goed voorheb kwamen jouw dieren van de sandfire ranch ( verbeter me als ik verkeerd ben ) en daar zijn al meerdere klachten over geweest want verleden jaar zijn hier via een Belgische invoerder een 120 tal dieren binnengekomen van de sandfire ranch en als ik het goed voorheb zijn hier meerdere personen van het forum : Ploe , reptie-farm en sarajheu die problemen hebben ondervonden met deze dieren en dus ook dieren hebben verloren.

 

Nu moet ik wel zeggen dat ik ook 2 dieren van die zending zitten heb ( hypo pastel en hypo sunburst ) die het dus nog altijd uitstekend doen.

Deze staan ondertussen wel te koop daar ze niet meer in mijn toekomstplannen passen ;)

 

Groetjes

Wat mijn diertjes betreft die komen van Kevin dune maar die werkt samen met de sandfire ranch dus van waar ze juist komen ???Heb zelfs een speciale mail getsuurd om te weten van wanneer ze juist zijn en het enige dat ik bekom is midden zomer ??dus rara

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×