Jump to content
Sign in to follow this  
baardagame*ronny

Weekschildpadden

Recommended Posts

is hier iemand in het bezit van weekschildpadden?(chinese 3klauw)

of weet iemand een site waar ik caresheets kan vinden over deze soorten

 

grtz jelle

Share this post


Link to post
Share on other sites
:cheer: ik ben voor jou eens gaan zoeken in men 'vakliteratuur' :P , maar ik kan er niets van vinden, wat ik wel vindt is de chinese driekielschildpad. messchien bedoel je deze? zoja zal ik wel wat typen vor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het si een driekiel en deze is al bij mij thuis

want een kennis had deze in bezit en hij moest weg en nu zit hij bij mij

voorlopig in een terra van 150 op 45 op 60 met land en waterdeel

hij zit nu al veel groter dan dat hij zat en zal ook werken aan zijn voeding want hij kreeg maar eenzijdig voer(zulke droge garnalen)om hem een gevarieerd dieet te geven. zou je kunnen meer info over deze soort geven aub want ik vind zeer weinig...

wel een mooi dier maar ik wil hem goede opvang geven.

grtz jelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

chinese driekielschildpad

(chinemys reevesi)

 

Ze worden zo'n 15-18cm en tot 30jaar. Je kan ze vinden in china, korea, japan en taiwan waar ze in kleine ondiepe plasen in moerasgebieden leven(rijstvelden en irrigatiekanalen).

 

Ze zitten best in een aquarium. 5x2.5 (lengte, breedte) de schildlengte met groot ondiep watergedeelte, in de zomber kan je ze soms in de vijver zetten.

 

de temp. mag tot 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel erg bedankt

ik had de temperaturen nodig

kheb de gedroogde garnalen die ze gaven ernaar meegenomen. maar heb vandaag eens geprobeerd en hij lust wel een morio :lol: en ook gedroogde zijderupsen(ik denk dat dit beter is dan zulke garnalen)

hij is nu al stuk actiever dan gisteren maar hij komt niet aan land. kzal wel afwachten.

het is wel mooi om te zien hoe hij zich op de bodem legt en niet omhoog zwemt maar met zijn nek het hele eind omhoog gaat om adem te halen en telkens zijn neusje boven water steken <_<

nuja als ik mijn camera terugvind neem ik er foto's van

 

grtz jelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

even oppassen

 

Als ik zo naar jou verhaal luister is het niet de chinese driekiel; (Chinemys reveesi) mar inderdaad de chinese drieklauw (Pelodiscus sinensis)

De verzorging voor beide soorten is nogal verschillend.

Het verschil is overigens heel makkelijk te zien; de drieklauw heeft een heel typische slurfachtige neus; heel spits en velegd, en heeft een leerachtig schild zonder duidelijke schildplaten.

De driekiel heeft een normaal schild met bij jonge dieren drie duidelijk herkenbare lengtekielen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is inderdaad de 3klauw had dit niet gezien :o

gedronken zeker:ph34r:

hij doet het goed hij graaft zich in onder de kiezels in zijn bak met zijn hoofd enkel boven en als er gevoerd word zie je zijn lange hals bijna 15 cm omhooggaan

echt mooi om te zien :lol:

ik ben nu aan het uitzoeken wat hij zoal graag eet

tot nu toe at hij al krekels gedroogde zijderupsen(zijn favoriet op dit moment)

een morio

en een guppy...

 

ik zal strax proberen foto's te posten

 

grtz jelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×