Jump to content

Recommended Posts

nou ja, ik heb alle adviezen opgevolgd, temperatuur wat omhoog, vochtigheidsgraad wat omhoog, lekker broeien die eieren en jawel, de eerste jonge sprinkhaantjes springen nu rond. mijn dochter is nog op school, die is straks blij als ze thuis komt.ben benieuwd hoeveel het er uiteindelijk worden, maar het begin is er tenminste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel proficiat,ikzelf heb geleerd hoe je krekels moet vermeerderen maar sprinkhanen is volgens mij bijna net hetzelfde?Nu men had me wel gezgd dat er zijn die van sprinkhanen kweek een allergie overhouden ?

Veel plezier ermee en nu laten groeien en vermeerderen ,als je eens zin hebt mag je eens uitleggen hoe het in zijn werk gaat .

Groeten

Patrick

Share this post


Link to post
Share on other sites

met sproeien bedoel ik alleen de legbakjes.

ik zal in het kort uitleggen hoe wij het gedaan hebben. in een oud terra van mijn dochter hebben we een tussenwandje gemaakt, zodat we twee aparte hokjes hebben met elk een fitting. volwassen sprinkhanen aan de ene kant, met afhankelijk van de temperatuur een 40, 60 of 100 watt lamp erin.gewone gloeilamp.een bakje zemelen erin. verder een vogelvoerhuisje van gaas waaraan ze kunnen hangen om te vervellen. elke dag vers gras , bamboe of andyvie erin.dan nog twee doorzichtige bakjes van ongeveer 8 cm hoog met potgrond(ga de volgende keer vermiculiet gebruiken)moet goed vochtig zijn.sprinkhanen gaan paren en daarna eieren leggen. ze steken hun achterlijf in de potgrong en leggen dan hun eieren en een soort schuim eromheen voor bescherming.de bakjes met eieren zetten we aan de andere kant van het terra. ik had nu over de bakjes nog een bak gezet zodat ze lekker konden broeien.ze moeten binnen 10 dagen uit kunnen komen, bij ons duurde het wat langer, ws temperatuur wat te laag en te droog. nu gaat het goed, ik heb er nu al zo,n 80.gisteren 15.als je nog vragen hebt hoor ik het wel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Ik ga je nog een tipje geven als de spinkhanen hun kleurtje krijgen, normaal is dat na twee vervellingen dan kan je ze beter in een opgroeibak zetten.

Er blijven warschijnlijk tot 10 dagen kleine sprinkhanen uitkomen en die worden door hen dikwijls opgeeten. Ook al hebben ze genoeg eten bij mij gebeurde dit steeds. Ik werk met een soort boekenkast waar 8 kleine opgroeiterra's in staan zo eten de grotere de kleintjes niet op.

 

dit is alvast een goed begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

proficiat met de jonge sprinkie's

hopelijk gaat het nog goed met ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×