Jump to content
Sign in to follow this  
John K

Verlichting Luipaardgekkobak

Recommended Posts

Dag mensen

 

Zolas jullie verderop in dit forum kunnen zien ben ik bezig met een zelfbouw houten terrarium voor luipaardgekko's. Voor de verwarming monteer ik een 50 watt infrared spot van zoo med die ik tot 11 uur ga laten branden. Dan zal het de rest van de nacht niet meer zo drastisch gaan kelderen qua temperatuur. Voor de verlichting wil ik toch graag een uv lichtbron beschikbaar stellen zodat het dag/nachtritme ritme van de dieren nadrukkelijker en duidelijker wordt, tevens heb ik van enkele kenners gehoord dat ondanks het feit dat het niet noodzakelijk is voor luipaardgekko's, ze er toch waarde aan hechten.

 

Maar aangezien uv a en b voor luipaardgekko's geen levensbelang is wil ik er toch niet teveel geld aan spenderen en wil ik de uv bron zo compact mogelijk maken.

Zijn er spotjes op de markt die weinig warmte (laag wattage) uitstralen (anders word in combinatie met de zoo med spot de warmte veel te hoog) maar toch een redelijk uv a/b en lichtopbrengst hebben die niet al te duur zijn???

 

Alvast hartelijk bedankt voor jullie adviezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luipaardgekko's hebben het echt niet nodig.

Ze leggen zich overdag in hun schuilplaats. En daar komt geen UV-licht aan hen. Ze komen toch pas snachts uit.

 

Zoomed raad het inderdaad aan, maar het lijkt mij toch maar puur commerce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×