Jump to content
Sign in to follow this  
poema

S. Maurus Palmatus

Recommended Posts

mooi beesje :) succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow mooi diertje heb je daar..

Geeft ie ook licht in donker ofzo..

zie je op tv wel eens.

veel plezier ermee

groetjes Aliena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dankje :D

hij geeft niet uit zichzelf licht hoor ;) dat doet er helaas geen een.

daar gebruiken ze blacklicht voor :)

heb ik niet dus helaas

 

hier nog n leuke foto van de staart

post-4667-1194294040_thumb.jpg

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor de leuke reakties :)

om heel eerlijk te zijn,

ik DENK dat hij wel wat giftiger is als een pandinus/keizer schorpioen.

maar nog niet om mee te spelen (hij gebruikt echt zijn angel) maar ik hoef niet te weten hoe giftig hij is precies.ik handteer hem niet. de giftigheid kun je schatten door de klauwtjes en de staart te vergelijken. hoe dikker de klauwen en dunner de staart hoe giftiger en andersom.

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ heb is opgezocht hoeveel hij op een pijnschaal zou halen en het was ongeveer 2/5 ^^ dus niet schadelijk maar toch pijnlijk genoeg :) ^^

succes nog met je diertje :) ik zal er graag nog foto's van zien ^^ schorpioenen zijn gewoonweg fantastisch boeiende dieren

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha oke :P

tsja ik schep het diertje gewoon op met een bakje doe er een dekseltje op en verschoon het terra :) als ik hier een handigheid in krijg wil ik proberen wat snellere soorten te houden tot ik eindelijk de soorten goed zou kunnen houden waar ik echt helemaal weg van ben B)

 

de Hottentota tamulus (foto van www.invertebrate-focus.be / ROBTILE )

Picture_017verkleind.JPG

 

en Leiurus Quinquestriatus (niet echt een mooie foto ook niet echt een mooi diertje hier)

 

Leiurus-quinquestriatus-sdlq.jpg

 

overigens de Death stalker (laatste foto) is naar het schijnt de meest dodelijke scorp die er is.. :P en die had ik afgelope zondag voor dezelfde prijs als mijn scorpio kunnen kopen :P die had ik ook nog bijna mee genomen zo beeldschoon was die :wub:

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah ik zou ook graag nog soorten bijhouden ^^ maar ik zit nog thuis dus ik mag van me ouders geen meer bijhalen :P ergens wel verstaanbaar. maar ik heb enkel nu een keizerschorp zitten ^^ maar volgens mij doe ik nog steeds iets fout met hem hij eet namelijk niet meer nadat ie een sprinkhaan en een krekel opat drie weken geleden ongeveer. sindsdien eet ie weer niets maar ik heb nagezocht en mss een theorie ontworpen hierover. schorps zijn grotendeels hinderlaagjagers dus moeten ze vaak de kans krijgen iets te grijpen. maar mijn schorp zit helemaal alleen in een terrarium van 70 x 30 mss is het te groot om slechts

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje idd zijn echt te mooie dieren :) vergt veel ervaring want zijn zeer agressief :P

 

ik heb niet veel ervaring met pandinus imperator. dit is pas mijn 1e scorp :P maar ik denk idd dat je wel een beetje gelijk hebt. overigens hoe groot was de sprinkhaan en hoelang duurde het voor je die krekel erna voerde? want ik denk dat hij misschien geen honger heeft even? ze kunnen geloof ik wel een half jaar zonder voedsel! je zult gewoon de scorp met rust moeten laten en zo min mogelijk trillingen proberen te veroorzaken als je de krekel/sprinkhaan in het terr gooit. gooi de krekel dan zo dicht mogelijk bij je scorp en wacht rustig af. ik denk ook wel dat je hem een nachtje bij je scorp erin kan laten zitten? maar idd misschien aan iemand vragen die wat meer ervaring heeft ik ben ook nog maar een beginnelingetje :unsure::P

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh die krekel zat toen nog in het terrarium denk ik :P was ongeveer 3 dagen na de sprinkhaan gevangen maar er lopen altijd wel beestjes rond in zijn terrarium hoor daar nu niet van ^^ maar hij is tamelijk passief vergeleken met in het begin maar dat zal hopelijk beteren ik moet binnekort toch nog naar een reptielendokter met me dieren mss kan ik hem even meenemen zoals die man al gevraagd had tijdje terug ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kun je idd ook doen jah.

 

je kunt ook de bak eens schoonmaken en zorgen dat er niets los loopt in het terr en je alleen voert als je erbij bent? zo zie je altijd d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dier, zorg wel dat die maurus een valse bodem heeft anders gaat het diertje gauw dood ;) , ik zou nooit zomaar een schorpioen oppakken hoor, zeker niet als beginner, met een deathstalker zou ik zeker uitkijken, is een tip niet om iemand af te kraken, ook de Hottentotta is geen lekker beginners dier :rolleyes: .

Werk vooral met pincet dan gaat het helemaal goed komen.

 

gr Anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de S. Maurus Palmatus je eerste schorp is, is dit al een gewaagde zet. ik ozu hier nog een jaartje ee voortdoen voordat je erger gaat. want de soorten die jij op het oog hetbt zijn echt serieus hoor!

 

ook is het DOM dat je niks weet over de giftigheid. Ookal raak ik mijn schoprs niet aan, een ongelukje kan snel gebeuren! En ik weet perfect wat ik dan moet doen. Vooral bij mijn duizendpoot!

 

Ik wil je hiermee ni afkraken hoor, maar ik vindt dat je voor je eigenveiligheid wat opzoekwerkt moet verichten ;)

 

@ jeroen

 

je kan best een paar schoprs toevoegen(wel risico op kanibalisme) maar je schopr kan best lang zonder voedsel! maak je maar geen zorgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ ik was van plan eentje van het ander geslacht erbij te nemen :P dan heb ik een koppeltje zitten^^ :P en een extra schuilplaats toevoegen zodat ze elkaar kunnen ontlopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal je zeggen, ik ben begonnen met Spalerosophis diadema. zeer defensieve slangen. ik heb mezelf daarvoor goed ingelezen, mee geholpen met meerdere soorten slangen. handteren etc. ik ben van mening dat als je genoeg respect toont en je goed inleest in de soorten die je wilt houden je best gewaagde stappen/dieren kunt houden. ik hoef idd de giftigheid niet te weten(al weet ik die nu wel ;) ). ik pak de scorp gewoon simpelweg niet op. ik heb een pincet en een heel goed bakje B) ieder zijn mening natuurlijk maar op het schorpioenen forum vinden ze dit een goede keus beginners scorp vanwegen zijn lekkere karakter.

 

p.s ik heb er nu Namiba terra zand in dat als het opdroogd hard word zodat de gangen die de scorp zal graven niet of nauwelijks zullen instorten.

toch bedankt voor de tips

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja enigzins ;)

ik had je pm gestuurd maar je inbox zit vol ofzo.

ik kan aan tempex doosjes komen met een zakje die 24 uur tegen de 25 graden blijven. anders kan ik ze altijd mee nemen naar een beurs.

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel gaat de verzend kosten dan zijn(met dat zakje)? Normaal zou het zolang het niet vriest de verzending eigenlijk suc6 vol moeten lukken...

 

ik heb men inbox leeg gemaakt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×