Jump to content
Safrena

Gewicht Baardje In Winterrust

Recommended Posts

Hoi hoi

 

Mijn lieverdje is bij begin oktober rustig aan in winterust gegaan, althans ze is niet meer zo aktief en zoekt altijd het koudste plekje op in de terra en wil bijna niet meer eten. Dus ik vermoed de winterrust.

 

Echter de lampen branden hier nog steeds 12 uur per dag.

 

Eind aug is haar ontlasting onderzocht door een dierenarts en is er niks gevonden.

 

Maar nu maak ik me best een beetje zorgen, net was ze wakker en heeft ze een beetje witlof gegeten

Toen ze net in winterrust ging woog ze 390 gram nu een bijna een maand later weegt ze nog 373 gram

 

Is het normaal dat ze gewicht verliest in winterrust?

Haar staart zelf voelt nog stevig aan.

 

Daarnaast wil ze geen levende dieren meer eten nu, ze wil wel nog groentjes en fruit, af en toe een baby muisje en af en toe een beetje actimel (vind ze heerlijk)

 

Maak ik me zorgen om niks, of toch maar beter nog een keer haar ontlasting (wat ze ook momenteel weinig doet) laten onderzoeken

 

Alvast bedankt voor de antwoorden

 

Vele groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat winterslaap betreft zou ik me zeker geen zorgen maken ,het mannetje bij mij slaapt eens twee weken dan is hij een paar dagen wakker dan slaapt hij weer is zo al een paar maand aan de gang .Wat het afvallen betreft is nog te verwaarlozen en uiteindelijk echt slapen doen ze niet .Het is hun levens functie is een soort van trance brengen en alles tot een minimum brengen .Dus kan beter je licht gedurende de winter ook verminderen in tijd .Laat ze zoveel mogelijk hun natuur volgen bij schildpadden is het nog erger die slapen bij mij een 6 maand .En het mannetje waarvan ik spreek ligt momnteel in het terrarium bij mijn landschildpadden die niet overwinteren .Heeft een hoekje gezocht en nesteld er zich regelmatig een paar dagen of weken en weegt maar een 190 gr en is toch ook 2 jaar .

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb jij je baardagaam tussen de landschildpadden??

Of gaat het ook over die schildpad??

 

Grtz

Ja ik had ze beide mee in het terrarium .Nu dat is er eentje van iets meer dan 5 vierkante meter en er is halverwege een wandje met stenen en daar geraken de schildpadden niet over.De agamen doen wat ze willen en vreemd genoeg al hebben ze een eigen lamp soms liggen ze gewoon boven op de schilden van mijn schildpadden en die laten dat zonder problemen doen .En moest het niet gaan zijn ze weg dus zeg nog maar eens dat ze niet samen kunnen leven !Nu in de toekomst ga ik op dat terrarium een wand in glas optrekken en dan hebben ze in de hoogte nog veel plaats .En daar komen de schildpadden helemaal niet ,nu de grieken zijn buiten in slaap (eerste serre) die dat binnen zitten zijn de elegans schildpadden die overwinteren niet .

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geochelone Elegans moeten toch vochtig zitten.

Maar met zo een groot terra zul je wel de andere kant droog houden.

Heb je foto's van je terra. Tis precies een megading.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dsc04773yf6.th.jpg

 

eens zien of het lukt.

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

dsc04774sn2.th.jpg

dsc04775qo5.th.jpg

 

zo dat zijn al enige fotos

groeten

Nu hij is niet af hoor heb er nog enige grote veranderingswerken aan ,enkel spijtig dat ik niemand ken die iets aan de achterwand kan veranderen .De rest gaat allemaal zelf maar een D 3 achterwand heb ik geen ervaring mee en zou ook niet weten hoe er aan te beginnen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×