Jump to content
armaris

Nu Al Winterrust?

Recommended Posts

Hoi,

 

Mijn baardagaam Mac is nu al ongeveer een jaartje oud.

Een paar maand geleden heb ik nog een mestonderzoek gedaan ter controle:hij had flaggelaten,we hebben hem medicatie gegeven en de flaggelaten zijn nu weg.

Echter hij zit nu de hele dag in zijn schuilhol en komt af en toe eens piepen dus ik begrijp dat hij nu in winterrust is,maar is dit niet te vroeg voor hem?

Als hij uit zijn hol komt is hij actief en levendig en eet hij goed.

 

Vermoed dus dat hij in winterrust is,hoe kan ik dit het beste aanpakken?Begrijp dat ik de lampen moet verminderen maar hoeveel het best?Dit is namelijk de eerste keer en wil het graag goed doen.

 

Hoe voorzie ik hem het best van zijn vocht?Zo drinken uit een schaaltje doet hij nog niet.En zijn kalk?Normaal krijgt hij kalk op zijn voedseldieren 6x per week en 1x week vitaminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

mijn eerste baardje is al weer uit de winterrust,na bijna 5 weken.

zolang je dier op dit moment in goede gezondheid is hoef je niets te doen.

je kan de lampen minderen,zelf verander ik niets.

als hij even komt ,,piepen'(leuk woord) kan je hem wat lichtverteerbaar voer aanbieden,wat je zou kunnen bepoederen.maar een paar weekjes geen cal krijgt hij niets van!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn baardagaam is volgens mij ook in winterrust, maar hij eet bijna niet. Hij heeft in 3 dagen 1 morioworm gegeten. 'k Heb nu wasmotjes gekocht maar daar had hij ook al geen trek in. Klopt dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt hier eten ze ookmaar 1 of 2 keer per week een klein beetje en dat alleen als de zon in de terra schijnt

hou wel het gewicht goed in de gaten dat dit niet te veel zakt bij mij is de baard diehet meest is afgevallen nu 10gram kwijt van de 481 naar de 471 gram dus ze kan het hebben

wel gaan ze hier om de dag in bad

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi het is wel winterrust hoor,niet om de dag een badje geven,het is de bedoeling dat ze rusten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik maak me er niet direct zo een zorgen om het mannetje heeft dan eens twee weken rust dan zie ik hem een paar dagen (zonder eten) en dan verdwijnt hij weer voor dagen of weken .Het vrouwtje moet ik gedwongen groente of fruit voeren maar wil niet rusten of slapen .Nu heb het voeren gestopt geef ze elke dag een schoteltje maar bekijkt het nog niet ,insecten wel dan pikt ze die eruit .Nu heb sinds een week voorgenomen niks insecten meer en elke dag terug dat schoteltje maar neen laat alles staan .nu ik ga het zo laten koop geen insecten meer is veel te hard verwend .nu ze vermagerd wel hard en is nooit dik geweest denk dat ze annorextia heeft :D:D:D Weegt na twee jaar nog geen 200 gr .

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×