Jump to content
Sign in to follow this  
mandy en giovanni

Wateragamen

Recommended Posts

We hebben sinds kort 2 wateragamen,maar deze eten bij ons alleen moriowormen,willen niets anders,kan dit kwaad?En natuurlijk wasmotten.Ook heeft het mannetje kalkgebrek gehad maar ik zie nog niet zoveel vooruitgang als toen bij onze bg,nog iemand tips?groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter geef je ze zo gevarrieerd mogelijk. en ja Uv lamp erin hangen helpt ook zeker wel. evt dierenarts voor mest onderzoek e.d.

probeer ze iig iets anders te geven want alleen morio's en wasmotten is ook niet alles. ook goed poedere! de voedseldieren.

 

suc6 verder mvg Luuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer zoveel mogelijk aan te bieden en te varieeren, een dieet van enkel maar morio's en wasmotjes is niet genoeg.

Probeer ze toch maar aan te bieden die krekels en of sprinkhanen, als aanvulling op de morio's kun je ook nog tebo's, zijderupsen, dola's aanbieden.

Wateragamen kun je ook voer uit de vrije natuur aanbieden zoals bv. regenwormen en pissebeden (opletten waar je deze vangt).

Een nestmuisje kun je ook proberen.

Wat je ook tussendoor kunt aanbieden is zoet zacht fruit.(kiwi,appel,banaan...enz)

Zorg wel dat alles goed bepoederd is en dat ze het aangeboden voer ook voor een deel onmiddelijk nemen, want in een tropisch terra hebben de voedseldieren veel verstopmogelijkheden en tegen de tijd dat je dieren deze nemen is het poeder er al voor een groot deel af.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,nestmuisjes wilden ze ook niet en groente en fruit laten ze ook links liggen.Ik heb uv-lamp reptisun 5.0.Ik denk dat ze gewoon niks gewend zijn.,stelletje stijfvreters!Maar ik blijf proberen,geef de moed nooit zo vlug op,maar dacht miss dat hun voorkeur naar wormen uitging,bedankt alvast. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,nestmuisjes wilden ze ook niet en groente en fruit laten ze ook links liggen.Ik heb uv-lamp reptisun 5.0.Ik denk dat ze gewoon niks gewend zijn.,stelletje stijfvreters!Maar ik blijf proberen,geef de moed nooit zo vlug op,maar dacht miss dat hun voorkeur naar wormen uitging,bedankt alvast. :P

Ik heb ook wateragamen gehad mijne waren 4 en 7 jaar geworden

1 van de twee wou alleen maar appels eten verder niks heb toen week geen eten gegeven en elke dag krekels voor hem gehouden dag 8 at hij een krekel op en daarna was die gek op alles voerde ze krekels, sprinkhanen,wasmotten verschillende soorten fruit ect.. gewoon elke dag voor ze houden en zijn lievelings eten niet voeren dan eet ie wel..

succes ermee groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×