Jump to content
Sign in to follow this  
JDG

Heeft Iemand Hier Ervaring Mee ?

Recommended Posts

Hoi ;)

 

Zoals jullie misschien al gelezen hebben is onze verzameling terug uitgebreid met een gonocephalus.

Aangezien dit wildvang is start ik steeds een behandeling op met anti-parasieten middelen.

De meeste soorten dienen ooraal toegebracht te worden, maar daar zou ik willen vanaf stappen omdat dit toch enige bijkomende stress veroorzaakt en dit is nu net niet de bedoeling omdat deze dieren moeten wennen.

Nu heb ik gisteren op de beurs interressante gesprekken gehad en waar men mij erop wees en aanrade om dit op de huid aan te brengen namelijk door de zogenaamde spot-on oplossingen.

Twee producten die men mij aanrade waren Profender en Advocate, dit zijn producten voor hond en kat en voor andere kleine huisdieren.

Ikzelf heb thuis nog een ander product die ik onlangs bij de apotheker heb gehaald voor de cavia namelijk stronghold.

Na enig zoekwerk op het internet heb ik kunnen constateren dat deze producten dezelfde werkzame stoffen bezitten.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die deze producten kennen en of ze deze ook al met succes hebben toegepast bij hun reptielen.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

de da uit schoten raadde ons ook advokate aan om te gebruiken tegen bloedmijten voor de baardjes

 

vermits wij geen hond of kat hebben , hebben we dit niet gedaan

 

kan je dus niet verder helpen

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jo,

 

Wij hebben spot-on profender al geprobeerd.

 

De resultaten vielen bij ons tegen, maar er zijn mensen die er wel over te spreken zijn.

 

Staat volgens mij al ergens op ons forum.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marc ;)

 

Dank u voor het antwoord, maar waarom was je niet tevreden?

Waren er bijwerkingen of deed het zijn werk niet ?

De dieren zijn wildvang en dus zeker geen baardjes die het hanteren gewoon zijn en het spuitje niet zo stressvol meemaken.

Dus volgens mij is zo een middel wel aangewezen om een preventieve behandeling op te starten, dit voor ik stoelgang heb want deze dieren weigeren in het begin voeding en zitten vol stress ook is dit een middel tegen uitwendige parasieten die bij deze dieren ook wel eens aanwezig zijn.

Als de wenningperiode achter de rug is en er stoelgangonderzoek is gebeurd kan ik nog steeds overschakelen als dit nodig blijkt om verder te behandelen.

Aangezien er hier verder toch geen reactie komt van andere mensen en jij hebt dit al getest zonder dat er nadelige bijwerkingen optreden, denk ik dat ik het er maar op waag.

Ik zal wel stronghold gebruiken en zal zien wat de resultaten hier van zijn.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jo,

 

Stronghold heb ik nog niet geprobeerd dus daar kan ik niet over oordelen.

 

Ik heb profender spot-on geprobeerd tegen wormen.

 

De wormen kreeg ik niet weg, en ik vond de baardjes naar de

behandeling vrij sloom.

 

Heb dit middel overigens maar een keer toegepast.

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×