Jump to content
Sign in to follow this  
reptielenfreak

Mijn Nieuwe Terra

Recommended Posts

JA het is weer zover :P haha ik hou ook niet op. ik heb een nieuwe terra gebouwd! na weken klussen is hij dat eindelijk af!

maar laat ik eerst even vertellen hoe ik hiertoe ben gekomen..

Zoals jullie misschien weten? ik mijn vorige terrarium van 120x50x60 door de grote druk gebarst op de bodem.. daarnaast vinden me ouders dat ik teveel bakken heb op me kamer, met name de Fauna boxen. Ik wou het zo afspreken, ik zou alle kleine bakken weg doen en 2 grote nieuwe bakken ervoor in de plaats doen. mijn mams was meteen onder de indruk en ging ermee akkoord! ik dus heel anthousiast! maar mijn pap zij dat ik er eerst 1 moest maken want we wisten niet hoe en of het zou passen later in een ander huis. nou goed dan 1 terrarium erbij die oude erbovenop en de kleine bakjes weg. nadat mijn bak klaar was zou ik een nieuwe aanwist halen, maar omdat ik niet zeker wist of het meteen goed zou gaan zou ik een extra bak nodig hebben. die grote glazen. maar een paar uur voordat ik mijn nieuwe aanwinst!!! zou ophalen zij hij dood leuk dat ik die grote juist weg moest doen en die kleine mocht houden... hoe faag is dat :???: .. maja ompraten had geen zin en dus heb ik het daar maar bij gelaten...

 

GENOEG GELULT, de foto's!

 

Het terrarium voor uiteraard baardagamen moet een volwassenere/professionelere uiterlijk hebben dat het vorige (vol glazen) terrarium. en tegelijkertijd iets nieuws. daarnaast is hij nu 120x60x60 :)

 

Meteen spullen gehaald en meteen begonnen de problemen bij de gamma,

de meneer die zou zagen wist niet of het wel zou passen uit een plaat en aangezien ik dan een klein stukje nodig had moest ik voor een klein klote stukje 60 euro meer dokken... dies gek, maargoed hij zou het eerst proberen.. hij zagen zagen zagen en nog is zagen. en toen kwamen we idd bij het punt dat hij te kort kwam maar hij had een oplossing.. ik moest maar gewoon 2 stukken aan elkaar lijmen / boren om er zo weer 1 van te maken... dan zou het wel passen.. maja dan is je hele constructie een stuk slapper dus dat vond ik niet zo tof... toen hij eerst het laatste stuk op maat zou zagen gebeurde het.... het hout schoot los en de houtsnippers vlogen me om te oren :shock: . tja toen hadden we ineens 2 stukken die uit een nieuwe plaat moesten. maar aardig als hij was besloot hij mij die dan maar cadeau te geven gezien het zijn schuld was :grin:

 

en eenmaal thuis gekomen meteen wat beunen!

 

dscf0244si7.jpg

 

vervolgens de achterwand vast gekit en gaan bedenken hoe de stukken erop moesten komen. dit nam vrij veel denk/teken/pas werk in beslag want ja,, het moest wel iets apparts worden.

dscf0246nv1.jpg

 

 

zo zou het dan worden!

 

dscf0247am9.jpg

 

en zo heeft de ene kant er ongeveer een dag of 2 bij gestaan voordat ik precies wist wat ik met de andere kant wou doen.. uiteindelijk is het totaal plaatje zo geworden. ook het gedeelte op het dak vond ik persoonlijk erg appart. ookal zullen er wel 30 mensen zijn die dit ook hebben vond ik het voor mijn doen appart :)

 

dscf0253uy7.jpg

 

dscf0271uc1.jpg

 

daarna was het tijd voor de achterwand... tegelijm vond ik 3x niks dus het word epoxy! ik naar BIOTOPIA. ( zeker moeite waard om te koekeloeren als je in de buurt bent ) en daar nog wat gebabbeld over de nieuwe zaak e.d. en toen over mijn achterwand. welke kleur ik het beste kon gebruike. ik kreeg het advies gewoon te gaan spelen met kleuren.en vooral met veel kleuren. na een arsenaal aan kleuren te hebben ingeslagen ben ik naar huis gegaan. helaas was het zand dat hun gebruikte om tegen de achterwand aan te knikkeren niet in de winkel dus ik moest daar zelf iets op verzinnen. ik als een sodemieter naar een tuincentrum en daar brekerzand gehaald.

een dag later begonnen met knutselen en een kleine shot gemaakt om een indruk van de kleur te krijgen,

 

dscf0272fx0.jpg

dscf0273qq3.jpg

 

maar toen begon de elende.. breker zand bleek niet de goede zand te zijn en jawel me hele achterwand was verandert in een plakaat zand...met steentjes :???: snotverdikke bijna 60 euro weg geflikkerd.

 

dscf0276iu0.jpg

 

toen het volgende puntje, het beruchte plantje die ik zo graag wou. ik met mijn vriendin naar een tuin centrum en jawel! daar hadden ze 'm maja er zat z'n truttig potje bij :???: wa moest ik daar dan weer mee koste tenslote 6 euro... maja de kans dat ik er weer een zou vinden was zo klein, dat ik m maar mee nam.

eenmaal bij de kassa vroeg ik nog tevergeefs of ze niet eentje hadde zonder 't potje... maar helaas.. eenmaal afgerekend rukte ik t plantje eruit en vroeg vriendelijk of ze t potje wou houden... verbaast keek ze me aan en vroeg; is dat alles wat je wou... :shock: tja je moet wat:P

 

en hier het beruchte plantje in de muur

dscf0281pd2.jpg

 

hier wat onderdelen vast geplakt..

met een alwat opgeknapte achterwand

 

dscf0278sf1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ga er niet meer omheen draaien hier sinds gister het eindresultaat!!

 

dscf0301nr9.jpg

dscf0295zz5.jpg

 

 

foto van de vorige terra ( overigens te koop @ 60 euro )

dscf0023lp6.jpg

 

 

 

 

dat was het! hoor het wel wat jullie ervan vinden! binnekort ook nieuwe fot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er mag dan heel wat denkwerk en tegenslag aan vooraf gegaan zijn, het eindresultaat mag er dan ook nog eens des te meer wezen.

Prachtig vakwerk ;)

Ook de laatste twee zijn een lust voor het oog :rolleyes:

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow jij weet wel wat je doet zeg,, ziet er echt schitterend uit!!

 

groetjes en veel plezier met je mooie terrarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie terra hoor

goed gedaan..

baardjes zullen er vast plezier in hebben .

 

groetjes Aliena

Share this post


Link to post
Share on other sites

PRACHTIG!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×