Jump to content
marvin

Weer Nieuwe Foto's!

Recommended Posts

het is af en toe niet te geloven met Rossi,,,,ik ging zondag ffies de ramen lappen van het terrarium, dus ik ging naar binnen deurtjes dicht en lappen maar. ik was helemaal rechts van mijn terrarium aan het lappen en opeens sprong Rossi van de middelste steen zo op mijn hoofd :P beetje pijnlijk alleen met die nagels, en ik schrok me werkelijk te pletter :P en nou eergisteren ging ik even die tak aanpassen(wat jij me aanraadde anita, hij vindt erg lekker want hij blijft er ook lekker op liggen :P )en hup hij sprong weer boven op mn kop :P

 

en ik heb vandaag wat foto's gemaakt om te laten zien dat Rossie weer lekker druk in de eer was vandaag!!!! :P

post-30-1187801329.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

en vanaf het raam ging hij omhaaog langs het kurk en sprong hij echt gewoon op het midden van de stam, dat was een heel gaaf gezicht!!!! :P

 

dat waren de foto's weer! :P

 

 

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier heb ik de tak een flink stuk naar boven gehaald en alles goed vastgezet ook de bamboe stok rechts achterin zodat niks meer omvalt :P

post-30-1187801993.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha

zie je wel,hij is je nog dankbaar ook,anders was hij niet op je hoofd gaan zitten,maar had je gezicht gehecht kunnen worden.

ik ben een pietlut,en blijs zeuren,maar de tak kan nog effe een stukje omhoog!

als het moeilijk is laat het maar,hij zit,is happy,en jij dus ook.de rust is weder gekeerd!

mooi hoor!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow mooie iggy en mooi terrariukm

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

de tak kan niet echt verder omhoog, anders heb ik problemen met het bevestigen ervan. maar ik heb er ook even een touw aan het begin en einde van de tak bevestigd zodat de tak niet weer los schiet zoals bij de vorige plaats waar de tak zat :P

 

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor,!eind goed al goed,voor nu,hij vezind wel weer wat anders om de gemoederen hoog te houden.

maar voor nu effe genietten! ziet er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,,,,,

 

ik zit eigenlijk ook te wachten tot dat hij weer gaat slopen :P

ik heb eigenlijk nooit jou terrarium gezien anita :rolleyes:

 

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cheer:

nee nee,de terrs en mijzelf zijn the best kept secrets haha.

maar weet je,als hij het echt naar de zin heeft nu zal hij weinig meer slopen.want eigenlijk is hij daar veel te lui voor.ze gaan eigenlijk allen maar door zolang het niet net zo is zoals hij het hebben wil,lola sloopt al jaren niks meer,maar ja,het heeft even geduurt voordat z,n personeel hier begreep wat z,n loopje was en hoe hij bediend wilde worden. maar lola heeft 1 touw,en 1 naar zijn zin een waardeloose boomstronk waar hij geen aandacht aan besteed.hij leeft dus eigenlijk op 80 cm terwijl de terr 180 is,snap het maar!!!

maar zodra hij gepoept heeft en wat opgewamt is gaat hij eruit loopt naar boven om daar de meeste tijd van de dag door te brengen onder een spot in het raamkozijn.

het goede nieuwtje hier is ,hij komt nu al 2 dagen om een uur of 6 zelf naar beneden als ik hem roep,nou ja ik roep wel een uur,meneer is niet zo snel.

maar eindelijk lukt het!!

ik ben helemaal blij,en na het skinken gevecht waarbij m,n man een poot verloor kon ik wel wat moois gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lola woont boven,de skinken eronder!

post-30-1187995597.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

 

ziet er gaaf uit hoor :P

nou Rossi gebruikt de hele boven verdieping, ook af en toe de onder verdieping :P

 

 

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

owh,dank je wel,jullie vinden het mooi! :cheer: .ik vind het nodigheden en zolang het functioneel is denk ik er niet over na! mooi word gesloopt! en dit is met de hard houten tuinpalen niet stuk te krijgen.maar echt,lola heeft links een touw,en de stam rechts is deco,hj heeft er echt nog nooit 15 min op gezeten ;) een terr tot op de grond is ruimte niet benut,dus dan maar wonen op de opgeofferde eetkamer tafel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita ;)

 

Leuk bedacht terra, als ik het goed zie kunnen de skinken door een luik tot in het grote terra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazeker jo

met sinken moet je wel, want de rang orde kan elke dag veranderen,en dan moet je ze kunnen scheiden.

tot donderdag had ik de hele groep bij elkaar,behalve de gold man,want die kan volgend jaar pas paren.maar nu heb ik dus al 4 bakken,de dame die de poot van m,n man heeft af gebetet zit nu al apart,en de man ook.al hebben we goede hoop dat hij in leven blijft.

een extra stellinkje is altijd handig,want je blijft aan de gang.maar het blijft een mooie hobby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cheer:

 

anita, Rossi heeft gister zeker een halve dag op de grots stam door gebracht :cheer: ik denk dat dit zijn nieuwe plekje is geworden...

 

maar hij eet nog steeds niet :(

 

 

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

tis nog te vroeg voor de paartijd,wat is de juiste temp in de bak!! en op z,n nieuwe hangplek!!! hoe lang geleden heb je hem ontwormd.

lola vreet nu nog zeker een halve krop andijvie per dag!(plus de rest <_< )

owh,en waar bied je z,n voer aan ,is dat miss ook veranderd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn etens plekje is niks aan veranderd, bij zijn andere opwarm plekje zit er een 40 watt lamp boven hem....het is volgens mij ongeveer een half jaartje gelden dat ik mest onderzoek heb gedaan,,,,maar aan zijn gedrag kan ik niks merken, af en toe ff rondlopen dan weer liggen, als ik hem eten uit mn hand geef pakt hij het eerste stukje en eet hij dat gelijk op maar daarna hoeft hij al niet meer :(

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei

40 watt,marvin tis geen baardje maar een iguana!

je heb zeker 100 plus watt nodig ,want rossie is al aardig groot,40 watt is genoeg voor z,n neus.

maar jij hebt toch een welkoop bij je in de buurt?

sla je spaarvarkentje stuk,en haal een biggenlamp daar.

een phillips infared r 125 150 watt,e27 fitting.kost tien euro!

als het kan koop dan gelijk ook een armatuur erbij,die liggen ernaast,16,95 incl fitting ketting en goed snoer!

hang die op zo,n 40 a 50 cm boven rossi!

als rossi zo lang te koud heeft gezeten is de kans groot dat hij toch weer wormen heeft!

toen lola 3 was kon hij ook al wel een half kropje andijvie op! als rossi warmer gaat zitten komt de eetlust ook wel weer,en dat moet gebeuren voor de paartijd begint,en ze een week doen met een kropje andyvie!

als je de boel op orde hebt geef dan je adres even,stuur ik je wat apenbrokken op!

post-30-1188238877.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohhhh,,,

 

dan ga ik maar ffies de temperatuur opschroeven,,,,en die andere lamp helemaal links in mijn bak moet ik die verhogen naar een hogere wattage? en moet ik Rossi maar ff een mest onderzoek laten doen voor de zekerheid?

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×