Jump to content
marvin

Eet Niet!

Recommended Posts

heey,,,,

 

waarom eet Rossi zo slecht? hij is de hele dag druk bezig in zijn bak, elke keer als ik terug kom uit mijn werk is zijn bak een klote zooi B) maar hij eet bijna niet,,,,elke dag probeer ik wat anders maar hij wilt denk ik niet zelfs geen andijvie! maar hij ziet er niet mager uit ofso....

 

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wees gerust!

rossie heeft genoeg gebunkert afgelopen zomer dat hij nu wel even wat minder kan!

ik denk dat het te maken heeft met z,n pubertijd,en de machtstrijd wie de baas is!

ik neem aan dat je de terra deur aangepakt hebt zodat hij er niet meer uit kan!

en dat was een mooie truc natuurlijk,en nu is hij echt boos dat hij er niet uit kan.

dus wat doet een puber dan?gaat de strijd aan! word nukkig,gaat dingen stuk maken enz enz.laat hem maar een paar dagen z,n gang gaan.de aanhouder wint,en helaas voor hem blijf jij de baas!!

geef hem effe niks,gewoon een paar daagjes,of alleen andyvie en vers water.

verander niks aan jou routine,hij geeft op,al is het even vervelend voor jullie beiden.

ps,je hebt niks verandert in z,n terra????

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke :P gelukkig maar :P

 

hij heeft de agelopen 2 dagen zelfs die boomstam tussen de kunstboom en het raam vandaan gekregen, en ik heb geen idee hoe want die stam staat echt stevig ertussen,,,,ja, mn vader heeft gelijk een slot gemaakt voor op de douche deuren dus hij kan er in geen mogelijkheid uit. verder heb ik alleen een bamboe stok met wat bladeren er aan in een hoek gezet....

 

Groetjssss :P

 

 

hier een foto van hoe ik het vandaag aantrof: planten omver, stam ertussen uit, water een rotzooi! :P

post-30-1187120711.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

marvin,ik ben een beetje ongerust met de inrichting van de bak!

wat ook een oorzaak kan zijn van de onrust van rossie.

ik zie vertikaal,en nog meer vertikaal op het ene schotje na tegen de muur aan!

helaas is dit totaal onnatuurlijk voor een iggy,ik heb het al eerder met je over touw gehad,maar een boonstam kan ook.

maar rossie heeft hangplekken nodig! 1 op 40 cm net onder de grootste spot,en zeker nog 1 op een ander niveou. met wakker worden gaat hij zonnen,als hij opgewarmt heeft eten,even zonnen om de spijsvertering op gang te helpen,en als hij dan niet comfie ergens anders kan gaan liggen blijft hij onrustig,op de bodem zal hij niet gauw gaan liggen,is te onnatuurlijk.maar alles wat nu recht overeind staat,moet dus hangen.horizontaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

owh,,,, :unsure:

 

jij ligt alleen op de platte steen, boven op die grote boom en op die stam dan....

maar ik zou ook heel graag en touw of iets anders erin willen hebben waar hij op kan liggen, maarja ik heb geen idee waar ik dan zou moeten bevestigen in mijn bak????

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

als de bomen in je terra stevig staan span daar dan een andere stronk ,of een plank waar hij op kan gaan liggen. ,onder de spot,zo rond de 40 cm,

met wat stevig touw,en wat plastic tie straps zou je al een heel eind komen!

je zou een veel gelukkiger iggy hebben.

maak effe een foto van de hele bak als je kunt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke!

ik zie het al.de horizontale stronk moet of omhoog,of zeker 1 van de lampen moet omlaag.

rossi zal niet gelukkig zijn totdat hij een vaste hangplek heeft onder de lamp waar hij kan zonnen.

of meet de temp,en koop een sterkerde lamp,maar de afstand is te groot,dat gaat niet lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hij heeft zijn plekkie toch op die middelste steen waar hij zonnen kan, maar waarom doet rossi dan nu opeens zo, dan had hij dat toch ook al in het begin een beetje moeten hebben? :blink:

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nee

je dier is aant puberen,heel normaal voor een iguana.kleine jongetjes worden groot.de paartijd is in aantocht.

pfft lola is ook al weer zo bezig,nukkig ene moment een lui dier,volgende moment wil die zo door de ruiten heen,bek open enz enz.

en dan heb jij net geregeld dat hij er niet meer uit kan zodat hij je kamer kan verwoesten :shoot::shoot: . hij is echt pissed of geloof me! en dat ene plekje om te liggen,hij wil een dubbel bed het liefst eentje wat een beetje meegeeft,doorzakt en waar hij uit gestrekt met z,n poten uit kan hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×