Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hallo,

welke vitamine kan ik het beste over de voeding van mijn baardjes strooien, ik had eerst Vita Total maar daar zit wel D3 in maar geen kalk :unsure: .

Welke gebruiken jullie??

Alvast bedankt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi wij gebruiken vitamine en kalk apart

elke dag kalk over de voedseldieren

en een dag in de week vitamines rechtreeks in het bekkie

zo weet ik zeker dat ze allemaal genoeg binnen krijgen

op de dag dat ik vitamine geef geef ik geen kalk zodat het elkaar niet af kan breken

grtjsssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vitamines kun je toch ook gewoon over de voedseldieren strooien ;)

En hoe heet dat wat jullie over de voedseldieren strooien anders weet ik noch niet wat ik in de winkel moet kopen!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik vita totaal daar zit alles in, maar in elke dierenwinkel (die reptielen verkopen) gebruiken ze andere volgens mij.

Ik strooi wel elke dag kalk op de voedseldieren, en om de dag strooi ik vita totaal over het groenvoer (vita totaal die ik gebruik is poedervorm)

En net als gbf spuit ik vloeibare vitaminen 1x in de week rechtstreeks in de bekkies

Maar mischien is dit wel teveel van het goede, ben ook nog aan het expirimenteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel spuit je er dan in en wat spuit je er in??

Kun je die kalk ook gewoon in een reptielen winkel kopen?

Want ik gebruik nu alleen elke dag vita total bij de voedseldieren en groentes pakken ze niet?

En die ene pakt helemaal niks die moet ik met een pincet voeren?

Ik heb super veel informatie opgezocht voordat ik er aan begon maar nergens stond hoeveel vitamines en kalk je moet geven alleen dat je kalk en D3 moet geven en een UV lamp er in moet doen maar hier staat dat dat ook niet nodig is :wacko:

Ik heb ook geen UV lamp erin zitten want als je vaak genoeg naar buiten ging was het ook goed!! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jordy

 

het beste voor jonge baarjes is om ze iedere dag voldoende kalk te

geven, strooi dit over de voedseldieren en over de groenten/fruit.

als je vitaminen geeft (1 tot maximum 2 maal per week want je kan je baardjes ook teveel geven) geef je

het beste die dag geen kalk op je voedseldieren omdat dit elkaar

afbreekt, ik geef ze ook rechtstreeks vloeibare vitaminen in hun bekkie, deze kun

je bij marc bestellen.

over uv zijn de meningen nogal verdeeld, ik denk dat je het beste

toch een uv lamp in je terrarium hangt, hierdoor gaan ze niet alleen vitaminen

aanmaken maar ze gaan ook meer energie verbruiken wat goed is voor de

eetlust enz.....

je zegt dat het niet hoeft als je veel met je baardje naar buiten gaat maar bij deze temperaturen buiten is dat ook niet heel goed voor je beestje denk ik

 

dit is mijn mening mss dat anderen hier anders over denken

 

groetjes kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jordy!!

 

Iedereen doet het volgens mij weer op een andere manier! Wij kregen een drietal potjes mee toen we ons baardje kochten bij animal attraction.

Miner-all kregen we mee om balletjes van te kneden...dit geef je aan je voedseldiertjes (krekels en sprinkhanen) hiervan heb je 2 soorten: -met D3 (gebruik je als je een aparte warmte en UV-lamp hebt) -zonder D3 (gebruik je als je een UV- warmte lamp in 1 hebt)

Je voedseldiertjes eten dit op waardoor je baardje dit via hun binnen krijgt.

Vlak voordat je je voedseldiertjes gaat geven doe je ze eerst in een bakje hierin strooi je NutriBAC en Vit-all en shaken maar!!!

Daarna laat je ze los in je terra en heeft je baardje alles wat hij nodig heeft! Je geeft hem daarnaast natuurlijk ook groentes en daar zou je de vitamines zelfs ook over kunnen strooien als je zou willen!

 

Dit is zoals wij het doen, maar zoals ik al zei....iedereen doet het weer anders en gaande weg hoor en zie je weer dingen van andere!

 

Hoop dat je er iets aan hebt!!

 

Groetjes Melissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jordy

wij gebruiken de kalk en vitamine,s die je op deze site in de onlineshop kunt vinden

de kalk doen we in een schoon leeg krekelbakje daar doen we de voedseldieren in even schudden en voeren maar

de hoeveelheid vitamines is afhankelijk van het gewicht van je baardje

dus baardje wegen even uitrekenen hoeveel en met een schoonspuitje zonder naald

rechtsreeks in het bekkie geven

werkt prima

ik zou zeker ook een uv lamp in je terrarium plaatsen

een uv lamp is overbodig zegt men als je voldoende vitamines en dergelijke geeft

maar precies de juiste dosering geven zodat uv niet meer nodig is is best lastig

wij merken dat ze met een goede uv lamp actiever zijn beter eten en beter groeien

wij zijn zeer tevreden over de vitamines en de kalk die we nu gebruiken

grtjssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Jordy,

 

Wij gebruiken 3 verschillende soorten. Wij gebruiken vitt-al dat vermeng je met water en geef je als voer aan de krekels en als die baardjes het dan opeten krijgen ze vitaminen binnen. Verder gebruiken wij miner all daar zit kalk in enz en dan gebruiken wij nog nutribac voor de darmflora. Die helpen het voedsel beter te verteren enz. Zo zie je maar dat iedereen zo zijn eigen manier heeft.

\

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga nu ook nog nie naar buiten maar in de zomer ga ik altijd veel naar buiten dat doe ik met mijn kameleon ook.

Maar het probleem is een baardje eet niet en de andere eet alleen alles wat beweegt en groente en fruit beweegt nou eenmaal niet <_< !

Dus hij eet alleen krekels en buffalowormen!!

En de andere ook maar die moet ik met een pincet eten geven :( !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de zomer kun je best naar buiten als het niet waait, maar weet niet of alleen dat wel voldoende is voor je baardje! Als je een UV lamp aanschaft kan je baardje ook in de winter tenminste lekker zonnen!! Die vitamines zijn nou eenmaal natuurlijker, want in het wild krijgen ze die ook via de zon en niet via hun bekkie!

 

groetjes melissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Melissa,

 

Even een kleine aanvulling;

 

Uit het zon licht halen de baardjes hoofzakelijk vitaminen D3, de rest

halen ze uit het voedsel in het wild.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi het is heel normaal dat jonge baardjes nog geen fruit en groente eten

blijven aanbieden dan komt dat van zelf

en ook ik ben van mening dat alleen zomers naar buiten niet voldoende is

dus ik raad je echt aan toch een uv lamp aan te schaffen is het echt wel waard

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

oki dat zal ik wel doen dan maar dan moet ik wel een nieuwe bak hebben die gaa ik trouwens binnenkort halen als hij af is!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×