Jump to content
Sign in to follow this  
jeroen

Bodembedekking

Recommended Posts

mijn schorpioen is onlangs gestorven wat ik betreur maar ik vermoed dat het wat moet geweest zijnd at ze in de winkel al had aangezien ze nooit heeft willen eten.

nu vraag ik mij af of mijn bodembedekking wel in orde was.

het was een schors ondergrond meer namelijk pinebark van euro zoo.

ik zie namelijk iedereen met een zandachtige ondergrond zitten dusjah ik weet het er ff ni meer van :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het goed begrijp had je dus een bodembeddeking gemaakt van dennebomen. dit verklaard veel, want insecten kunnen namelijk niet tegen het hars van de den!

 

de beste bedekking kan je tog het beste vinde in het bos hoor. een dikke laag bosgrond, met daarom een laagje bladstrooisel en een plekje met mos. en je hebt een prachtige terrarium! als je dan nog een afgezaagde moomwortel zou vinden heb je net een stuk bos in huis.

 

hier ene fototje:

 

P1040099.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet er ook een open stukje zand zelf zijn daarmee bedoel ik niet bedekt met bladeren en/of mos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over welke scchorpioen heb je het?

 

Pandinus kunnen gewoon op cocopeat maar wel zonder mest stoffen erin, je kan dit bij een tuincentrum halen.

 

Woestijn schorpioenen gaan gewoon op simpel zand.

 

gr Anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ging over een zwarte thailand schorpioen: Heterometrus Scaber maar ik ga overwegen om nu een pandinus te nemen aangezien dat men eerste keuze is geweest maar mits een fout van de verkoper kwam ik bij deze uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn scaber zit op net dezelfde bodembeddeking. cocopeat kan idd ook. maar waarom dit kopen als je eigenlijk de "beste"(mijn keuze) en de mooiste bedekking gewoon kan vinden in het bos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mijn eerste post heb ik een foto staan van men terrarium voor het beesje zou zo'n inrichting (mits verandeirng van de bodem natuurlijk) voldoende zijn qua inrichting

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is niet echt hoe ik mijn terrariums zo inrichten, maar dat voldoet wel denk ik.

 

als je je zou afvragen hoe ik mijn terrarium zou inrichten, (nogmaals) wandel eens door het bos ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan best door het bos wandelen hoor ;) , maar ik heb de dieren liever op cocopeat, soms haal ik weleens schors ofzo.

 

gr Anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

k weet nie zoveel van schorpjes af maar als je het uit het bos haalt zit je dan niet met veel insectjes die je mee neemt

en schadelijk kunnen zijn? of valt dat wel mee?

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×