Jump to content
Sign in to follow this  
Floddermousie

Nepplanten

Recommended Posts

zijn er nepplantjes die geschikt zijn voor een baardagaam terrarium?

heb namelijk gehoord dat ze ze toch kunnen stukbijten en opeten

maar mss zijn er soorten die baardagaam-proof zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je zou er misschien een nepcactus in kunnen zetten? Maar hou er rekening mee dat baardjes echte slopers zijn. Ik heb hier een tijdje een nepcactus gehad maar die lag steeds omver, dus die heb ik er toch maar weer uitgehaald.

 

Misschien kan je wel golliwood halen. Dit is een echt plantje die de baardjes ook kunnen eten. Hou hier alleen wel rekening mee als je diertje straks volwassen is dat dit plantje zo kaalgevreten is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat plantje iets wat je ook zo kan houden of moet dat woestijn temperaturen hebben?

anders kan je het als kamerplant zetten en dan er bij gelegen heid wat in doen

 

zou een babybaardje dat ook eten? hoe snel zou het op zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een plant die je ook gewoon zo kan houden hoor. Wij hebben hier enkele plantjes staan, wel regelmatig water geven en dan telkens hij gegroeid is geven we ervan.

Wij hebben nu nakweek en die vinden het super lekker. De grote dieren moeten het leren eten, sommige vliegen er ook op alsof ze enkele dagen geen eten meer gehad hebben.

De golliwoogplant is een echte aanrader voor iedereen met baardagamen.

Marc verkoopt deze trouwens ook, neem maar eens een kijkje op de onlineshop.

 

Nepplanten hebben wij in het terra hangen maar zodra ze er beginnen aan te bijten haal ik deze eruit. Ik heb nog maar 1 baardje gehad dat deze planten sloopte. Ook hebben we een nepcactussen (van de online shop), veel goedkoper als in de winkel voor een mooie grote. (Even reclame maken... :rolleyes::) ) Maar als het goed is en waar is mag het gezegd worden vind ik

 

Groetjesss :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn baardje maakt de planten niet kapot hoor...hij verschuift soms alleen z'n steen en dan laat ik hem gewoon staan

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf geen nepplanten in het terra staan. Hoe groot de bak groenvoer ook was die ik erin had staan, ze bleven toch van de nepplanten eten. Alleen van de cactus bleven ze af. Die heb ik zelf op een steen gelijmd anders werd hij steeds door het terrarium gesmeten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×