Jump to content
Sign in to follow this  
gbf

Kopen..verkopen ..weer Kopen ..weer Verkopen

Recommended Posts

Nee dat is zo dat je alles in huis kunt nemen.

Ik vind het echt goeie zaak van GBF zou dat ook met mijn kinderen doen. Leren ze respect te krijgen voor dieren en de geweldige kleine dingen die dieren je terug geven!

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja ik vind het een moeilijk onderwerp!!

Het is moeilijk om voor een ander te oordelen! De een kan al sneller niet meer voor zijn beestje zorgen dan de ander (Wat ik hiermeer bedoel te zeggen is dat de een door het vuur gaat voor zijn beest en de ander niet)

Ik ben het helemaal met je eens GBF dat mensen hun beesten vaak om de lulligste redenen weg doen of omdat ze hem zat zijn! En dat keur ik ook zeker niet goed, want ik zou het zelf ook niet over mn hart kunnen krijgen om een beest weg te doen! Maar toch is het goed dat er zoiets als marktplaats bestaat, ze proberen alsnog een ander huisje te zoeken(laten we zeggen dat ze in ieder geval de moeite ervoor nemen om iets te doen) Dat neemt niet weg dat ik het echt belachelijk vind hoor...denk inderdaad eerst goed na voordat je ergens aan begint, elk beest heeft gevoel!!!

Mijn ouders hebben helaas ook onze hond 2 weken geleden... via marktplaats weggedaan, omdat het dochtertje van mijn broer heel erg allergisch is!! Je beestje weg doen is echt het ergste wat er is!!Maar soms kan het niet anders, dus oordeel niet te snel over mensen die hun beest te koop aanbieden want het is voor een groot deel wel een hele moeilijke beslissing geweest!!

 

Groetjes melissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt inderdaad aan de situatie. Kijk als er iemand allergisch is ofzo is het niet meer dan logisch, maar er zijn zat mensen die het gewoon niet meer leuk vinden omdat ze niet meer zo klein en schattig zijn. Maar dat is al een paar keer gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van mening, net als vele andere op dit forum, dat wij het beste voor onze dieren zorgen en niemand anders het zo doet.

Wij geven onze dieren allemaal het beste van het beste. Muizen, krekels, sprinkhanen, verse groente en vers water zijn de hoofdzaken waar wij ons mee bezig houden. We proberen de natuur zo getrouw mogelijk te maken in het terrarium. Echt wij zijn de beste.

 

http://www.securebaltimore.com/fireandicedragons/index.cfm deze link zag ik ook ergens in dit forum voorbij komen. Ja je ziet het goed, een gifgroene baardagaam (zou die het overleven in de natuur???)

Vragen jullie je dan ook niet af of dit goed is?

Ik heb ook wel eens fel oranje visjes gezien. Deze waren ingespoten met fluoriserende verf!! Met de pasen verkochten ze van die leuke kuikentjes voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 honden en dat zijn net mijn kinderen.

Ze hebben zeker weten geen honden leven, maar ik vind dat iedereen dat voor zich mag weten. Maar een dier die zich aan je gaat hechten kan je gewoon niet zomaar weg doen. Sommige mensen weten niet wat ze zo een beestje aan doen.

Als je een dier koopt moet je gewoon eerst drie keer nadenken wat er allemaal gaat gebeuren en de voor en nadelen naast elkaar leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haai,

Hoe vindt je die dan gezien op marktplaats echt waar!

" Is er IEMAND die een terrarium met een baardagaam wilt ruilen

tegen een xbox met 2 controllers 1headset en 10 spellen??"

 

Kijk ben je dan goed bezig?? die persoon die dit heeft neergezet spoort niet, PUNT!

 

grtjs Brenda

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens

en heb je die gezien van baardagaam te ruil tegen jack russel pup

baardagaam mist pootje .........

dan vraag je je toch af he

grtjssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ja,heb het ook gezien,maar als het een jong persoon is moet het vreselijk zwaar zijn om zn xbox op te geven,dus er is dan wel goede wil.

vorige week was er iemand die de baardjes weg deed omdat ze een hond wilde.

ik heb nu al medelijden met de hond,het baardje krijgt het waarchijnlijk(hopelijk) beter.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi dat zijn nou dus precies de mensen die ik bedoelde toen ik dit topic opende

van die mensen die om de meest onzinnige reden hun dieren weg doen

gewoon in een woord "BELACHELIJK"

ik snap dat niet hoor

en net wat je zegt arme hond want wat willen ze als die groter is weer

een ander ras mischien......

grtjsssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is dus nu een ware geboorte golf!prachtig voor de liefhebber natuurlijk,hopelijk worden er goede baasjes voor gevonden.voor de leden van dit forum vind ik het geweldig,iedereen is serieus bezig en doen het zoals het hoort.maar dan komt de >maar> natuurlijk ook.er worden nu al legsels aangeboden on uit gebroed te worden en jongen voor 5 euro,en dat vind ik toch echt minder leuk!ik vind het heel spijtig dat er geen strengere regels zijn ,zo dat het wat lastiger zou zijn om deze diertjes,en al alle andere diertjes ook hoor,zomaar te verhandelen .

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haai,

Hoe vindt je die dan gezien op marktplaats echt waar!

" Is er IEMAND die een terrarium met een baardagaam wilt ruilen

tegen een xbox met 2 controllers 1headset en 10 spellen??"

 

Kijk ben je dan goed bezig?? die persoon die dit heeft neergezet spoort niet, PUNT!

 

grtjs Brenda

Ach dat soort advertenties zie je vaker hoor

Zo zag ik laatst nog een advertentie waarbij iemand zijn snorbrommer wilde ruilen tegen slangen of iets anders

Blijkbaar was dat gelukt want 2 dagen later werden er weer spinnen te ruil aangeboden tegen weer iets anders

Alles van de zelfde persoon

Ik weet niet of ik namen hier mag noemen, maar ga niet in zee met een Christa uit Dordrecht

Dan weet je zeker dat je dieren of weer voor de handel zijn of geen goede verzorging krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk mensen iedereen heeft zo zijn eigen mening en die moet men respecteren

dierenleed daar kan ik zeker niet tegen en veelal kijk ik daar met verbijstering en ongeloof naar op

handelaars die hun dieren niet verzorgen en alleen uit zijn op winst

awel daar blijf ik buiten en hoop dat de rest dit ook doet

en mijn dier ga ik zeker niet ruilen voor bv. een x-box

dit doe ik alleen als ik zeker ben dat mijn dier de juiste zorgen krijgt

alhoewel zeker is men nooit

we kunnen alleen maar hopen dat onze hobby geen rage wordt zoals zovele

kijk maar wat er indertijd gebeurde met de roodwangschildpadjes en wat er nu gebeurd met de nemo's (clownvisjes)

ik hoop dan ook dat dit een hobby blijft voor mensen met respect voor het dier

en niet zomaar een rage voor mensen die willen pronken tegen vrienden of famillie terwijl het dier ergens zit weg te kwijnen

wat betreft het ruilen van dieren onderling daar kan ik eigenlijk niets op tegen hebben zolang dit maar gebeurd om je hobby of kennis uit te breiden

ik denk en hoop dan alleen maar dat dit door mensen gebeurd met kennis van zaken en het niet zomaar een bevlieging is

dus mensen ga op een verantwoorde manier met je dieren om en probeer dit zoveel mogelijk te verkondigen

maar de weg is nog lang heel lang

 

groetjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik snap ook wel dat mensen hun dieren verkopen of ruilen om inkweek te voor komen. Maar ruilen voor een mobiel, xbox enz.... Nee dieren zijn geen speelgoed die je in de container kunt gooien als je er zat van bent. Maarja veel mensen schaffen een dier aan om er bij te horen, en wat in de mode is helaas ......

En als wij gewoon de mensen in de omgeving erop wijzen en voorlichten als ze je om raad vragen. Meer kun je niet doen om dieren een goed huis te geven.

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk daar weer heeeeeeel anders tegen aan.

als iemand een bd wil ruilen voor een x box oid,dan zal de verzorging ook niet al te best geweest zijn.......

dus krijgt de bd misschien wel een nieuw baasje. die wel zijn best doet.

Als je je om iedere verwaarloosde bd moet gaan ontfermen..... dan mag je wel een grote sporthal kopen en vol zetten met terra's.

 

Ik lees er tegenwoordig overheen,ik zorg dat mijn dieren er op en top bij zitten,en check af en toe hoe het met mijn nakweek gesteld staat bij klanten.

voor de rest ga ik me er helemaal niet druk om maken.

heb wel andere dingen om me druk voor te maken...... bijvoorbeeld een 60 urige werkweek die ik wekelijks heb.

 

ik lees nog wel eens van mensen dat ze de dierenbescherming gaan bellen voor dit soort zaken!!!!!! bespaar je de moeite,als het aan de dieren bescherming ligt word de hele reptielen hobby verboden.

 

gr Kuno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Ik ben het met Kuno eens.

 

Niet voor ieder wisse-wasje de dierenbescherming inschakelen.

Als het aan deze organisatie zou liggen, wordt de reptielen-hobby

inderdaad verboden.

 

Al blijf ik er ook bij hoe schandalig ik het vind, hoe sommige mensen

hun dieren dus alle dieren behandelen. :angry:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×