Jump to content
geelektrocuted

Project Bouw Terra Van Start

Recommended Posts

DAG1

 

Vanmiddag beginnen uit te tekenen en ineens naar de locale houthandel!

 

Ik had plannen om een terrarium in MDF 18mm van 1m20 breedte op 70cm diepte (diepte wat meer als gewoonlijk omdat ik niet echt in de breedte kan werken en omdat de achterwand die ik zoek te maken toch ook al wat plaats zal innemen) op 70cm hoogte ( -10 cm voor het

Share this post


Link to post
Share on other sites

geluk is met de domme.

ik ben ook benieuwd hoe die gaat worden,hoe ga je de binnenkant aan pakken.ik ben nu namelijk net zo ver, ik heb alleen mijn bak al helemaal in elkaar zitten.

succes ermee ik wacht af

 

mzzzl B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, van geluk gesproken :D

 

Hou ons op de hoogte :D

 

Vergeet je hout wel niet te bewerken tegen vocht enzo h

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG2 UPDATE!!!

 

Vandaag na mn werk rechtstreeks naar de Brico in Lier gaan rondneuzen naar bruikbare spullen.

 

Gevonden en gekocht:

 

Dimmer van Nikko

Halogeen spotjes 3x50W 230V

Verluchtings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Dit schiet aardig op. :rolleyes:

Heel goed bedacht wat het vals plafond betreft en zeker die ingewerkte dimmer vooraan, heel handig.

9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje

 

Waar kan ik de aluminium profielen vinden voor de ramen? W vorm denk ik dat het beste is toch?

 

Morgen ga ik informeren bij een glashandelaar ( zal 6mm dikte worden, is dit ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eene kant 50 watt de andere kant 35 watt,en een uv in het midden

 

is uw dimmer voor galogeenlampen?(er zit verschil op met deze voor gewoone lampen)

 

kleine tip:koop eerst uw profielen,en daarna uw glas

 

(heb zo eens geslepen glas gekocht van 5 mm en er waren geen profielen die pasten te vinden ,dom he :blink:

 

hoop ook op de beurs in houten profielen te vinden

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE! DAG3

 

Vandaag de achterwant ineen gepuzzeld, ontdekt dat PU schuim niet/zeer slecht van je handen gaat verdomme!

 

tot de conclusie gekomen dat ik ver van genoeg tegellijm had :cheer:

 

even wat foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wohow. Zeer mooi. Die halogeenspotjes zijn echt sjiek :D

Hoe heb je de rooster zo mooi recht geknipt? Ook met een kniptang?

Heb je ook wat werk aangehad h

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wohow. Zeer mooi. Die halogeenspotjes zijn echt sjiek :D

 

Hoe heb je de rooster zo mooi recht geknipt? Ook met een kniptang?

Heb je ook wat werk aangehad h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Mooie terra hoor! Leuk dat je er zoveel werk van maakt! De spotjes zijn inderdaad heel knap!

 

Wat de keuze van de lampen betreft: Het is een goede keuze, deze hadden wij vroeger ook maar nu zijn er goedkopere op de markt die nog beter blijken te zijn.

Het gaat om de reptiglo spaarlamp van exoterra. Deze scheelt een pak in aankoopprijs en kan je zowel horizontaal als vertikaal hangen.

Marc hier van de online shop heeft ze ook. Ze zijn te verkrijgen in 5.0 en 10.0

De reptisun is helemeel niet slecht hoor, maar als deze na een jaartje versleten is kan je er een goedkopere inhangen. :) Is maar een tip h

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de info van jullie nakweed! ik zal tegen het zover is zeker nog contact opnemen waarschijnlijk!

 

Een kennis heeft juist eitjes leucistic/leucistic en ik zou er doodgraag 1 van willen, maar zolang ga ik wss geen geduld hebben!

 

Vandaag in dierenwinkel Huyghe wat plantjes gaan kopen!

 

En mn glas voor de schuifraampjes afgehaald!

 

En mn Uv- lamp gehangen!

 

Nu is het zo, ik heb links+in het midden een 50w halogeenspotje op 230V en daartussen de zoomed reptisun 23W 5.0 horizontaal bevestigd met soort van spiegeltje erboven!

 

Links onder de lampen meet ik ongeveer 32graden in het midden ook zoiets en uiterst rechts 27graden, dit is zoals ik al vernomen heb zoals het hoort! maar hoe krijg ik nu 40 graden op zn zonneplek?? zouden die halogeenlampjes (merkloos) beter vervangen worden door ander merk ofzo?!

 

en voor zand??? Welk zand raden jullie aan en waar is het te koop?

Hoeveel kilo in een terrarium van 120x60??

 

Zal snel nog eens foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Hoe dichter je bij het halogeenspotje gaat komen hoe hoger de temperatuur gaat oplopen.

Dus probeer onder de spot van 50W een rots of flagstones te stapelen totdat je de gewenste temperatuur krijgt.

Ook heeft dit als voordeel dat dit de warmte vasthoud, ook na het doven van de lichten.

Wat zand betreft hangt eigenlijk wat van persoonlijke smaak af.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
bedankt voor de info van jullie nakweed! ik zal tegen het zover is zeker nog contact opnemen waarschijnlijk!

 

Een kennis heeft juist eitjes leucistic/leucistic en ik zou er doodgraag 1 van willen, maar zolang ga ik wss geen geduld hebben!

 

Vandaag in dierenwinkel Huyghe wat plantjes gaan kopen!

 

En mn glas voor de schuifraampjes afgehaald!

 

En mn Uv- lamp gehangen!

 

Nu is het zo, ik heb links+in het midden een 50w halogeenspotje op 230V en daartussen de zoomed reptisun 23W 5.0 horizontaal bevestigd met soort van spiegeltje erboven!

 

Links onder de lampen meet ik ongeveer 32graden in het midden ook zoiets en uiterst rechts 27graden, dit is zoals ik al vernomen heb zoals het hoort! maar hoe krijg ik nu 40 graden op zn zonneplek?? zouden die halogeenlampjes (merkloos) beter vervangen worden door ander merk ofzo?!

 

en voor zand??? Welk zand raden jullie aan en waar is het te koop?

Hoeveel kilo in een terrarium van 120x60??

 

Zal snel nog eens foto

Share this post


Link to post
Share on other sites
bedankt voor de info van jullie nakweed! ik zal tegen het zover is zeker nog contact opnemen waarschijnlijk!

 

Een kennis heeft juist eitjes leucistic/leucistic en ik zou er doodgraag 1 van willen, maar zolang ga ik wss geen geduld hebben!

 

Vandaag in dierenwinkel Huyghe wat plantjes gaan kopen!

 

En mn glas voor de schuifraampjes afgehaald!

 

En mn Uv- lamp gehangen!

 

Nu is het zo, ik heb links+in het midden een 50w halogeenspotje op 230V en daartussen de zoomed reptisun 23W 5.0 horizontaal bevestigd met soort van spiegeltje erboven!

 

Links onder de lampen meet ik ongeveer 32graden in het midden ook zoiets en uiterst rechts 27graden, dit is zoals ik al vernomen heb zoals het hoort! maar hoe krijg ik nu 40 graden op zn zonneplek?? zouden die halogeenlampjes (merkloos) beter vervangen worden door ander merk ofzo?!

 

en voor zand??? Welk zand raden jullie aan en waar is het te koop?

Hoeveel kilo in een terrarium van 120x60??

 

Zal snel nog eens foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zand is inderdaad de persoonlijke mening. Wij gebruiken voor de grote schelpenzand.

 

Wat die leucistic x leucistic betreft, daar zou ik ook wel eens meer van willen weten :) Als de eitjes gelegd zijn en hij heeft een idee van de prijs.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
waar halen jullie dat schelpenzand saratjeuh? moet dit gereinigd/gedrogd worden?

wat kost het?

wij halen ons schelpenzand bij tom&co

voor de kleintjes doen we het door een fijne zeef en voor de grote door een grovere zeef

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×