Jump to content
denan

Luchtroosters

Recommended Posts

hallo ik ben nu een terarrium aan het maken van mdf van 18 mm dik.

dadelijk gaan we alles van piepschuim maken, huisje en rotsen en het plateau idee.maar ik zit met een paar vraagjes.het tegellijm erop smeren snap ik maar we willen ook wat kleur er in aan brengen, kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan aan pakken met zand of spuitbussen of verf?? dan heb ik nog een vraag het moet natuurlijk krekelwerend gaan worden dus ik zit met de ventielatie roosters wat is het mooiste en het handigste en natuurlijk krekelwerend is.

 

 

mvg denan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi denan,

 

wij hebben de kleur gewoon aangebracht op de tegellijm met gekleurd zand, en het blijft goed zitten,

verder hebben wij de terra laten maken, de ventilatieroosters zitten bij ons onderin, en bovenin.

suc6 ermee :)

 

groetjes, jannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de roosters ook aonder en boven zitten ik heb mijn roosters gekocht in een reptiele zaak kant en klaar rooster hoef je alleen maar vast temaken kunnen geen krekels door komen gr budy26 en achterwant lijkt mijn het beste met zand :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ja, juist :P was ik vergeten! je kan zo'n "terrarium" roosters vinden opbeurzen, rpetielen-zaken en op het intenternet :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier doen we het als volgd

 

eerst alles maken zoals u het zelf wil,en liefst ziet,in piepschuim

(hou er rekening mee dat i een vaste schuilplaats maakt,dat uw baardje 50 cm kan worden)

een losse schuilplaats vind ik beter,deze is makkelijker geregeld af te wassen

 

de teratuim op zijn achterkant leggen,eerste laag tegellijm(zo kunnen alle gaatjes goed dicht lopen)

terarium op zijn kop zetten (onderkanten moeten ook sterk zijn)tweede laag tegellijm

 

derde laag gewoon rechtstaand.

elke laag zeker droog laten worden,voor de volgende aan te brengen

 

drie dunne lagen zijn sterker dan twee dikke

 

de derde laag met kleur

terarium terug op zijn achterkant leggen

 

de kleuren zand die u wil gebruiken klaarzetten

(wij werken met 5 tot7 verschillende kleuren zand)

(van wit- zwart-rood geel-groen-blauw-oranje)

voor het insmeren de achterkant een beetje natspuiten(anders droogd de tegellijm te snel,en op drooge tegellijm plakt het zand minder goed)

de achterwand terug met tegellijm insmeren

 

de kleuren er met kracht insmijten,beetje bij beetje,en een kleur tegelijk,maar veranderen van kleur waar u het nodig acht

 

NIET MEER IN DE NATTE TEGELLIJM VRIJVEN.

 

alles laten drogen

 

indien het niet het gewenste resultaat is,gewoon er een laag bovenop,en terug zand erop,tot uzelf tevreden bent over uw prestatie.

doe het in eens goed,en u hebt er jaren plezier aan :cheer:

 

in de toekomst willen we ook al onze terarium's ook met een laag epoxyhars afwerken.

 

deze zijn beter hygienis properder te houden,en kunnen beter ontsmet worden,en 100% krekelsterk

 

veel vrijf plak en smijt plezier

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×