Jump to content
Sign in to follow this  
bazz

Start Van Nieuwe Terrarium

Recommended Posts

hallo,

Ik heb al een zes tal jaar korenslangen en dat lukt heel aardig met het onderhoud van die beestjes. Ik ben nu verhuisd en heb een hoek die geknipt is voor een terrarium in te bouwen. het terrarium (als dit uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke soort je kiest moet je zelf bepalen.

Het gaat erom dat je kies welke dieren jij het mooist vindt en dat je goed informeert hoe je ze moet verzorgen.

 

Voor een koningspython is dit terra veel te groot, dan zou ik er minimaal 2 nemen.

een tijgepython is iets minder stressgevoelig en zal ook een stuk groter worden. Dan is dit terra ideaal. (6 meter en een koningspython 1,5 meter)

 

Stres kun je voorkomen door niet alle wanden van glas te maken, maar alleen de voorkant. De andere zijden zou je van betonplex kunnen maken.

 

Belangrijk om te weten is dat een jong koningspython veel zal klimmen, maar een ouder exemplaar niet meer. 210 cm hoog zal dus overbodig zijn.

Je zou het terra horizontaal in tweeen kunnen delen zodat je er 2 mooie terra van maakt.

 

Mocht je vragen hebben over deze dieren, post gerust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb half mijn zinnen gezet op een tapijtpython of een Bredl's python . volgens mensen uit de shop waar ik mijn dieren heb gehaald zouden die dieren makkelijk handelbaar zijn. Ik ben niet echt van plan om een 6m slang in huis te nemen. (kinderen....) een bredl's python zou veel klimmen . Alleen weet ik dat niet zeker van een tapijtpython.....Ze zeiden daar dat het afhangt van dier tot dier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang inderdaad af van de dieren.

Jonge dieren klimmen over het algemeen meer dan ouderen.

 

Ik zou inderdaad geen tijger nemen als je kleine kinderen hebt. Deze slangen moet je voorzichtig hanteren en het liefst altijd als er 2 personen aanwezig zijn.

 

Gewoon goed inlezen en dan pas de dieren aanschaffen.

 

Heel veel succes ermee.

Roger Timmermans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×