Jump to content
Sign in to follow this  
winnatou

Dat Was Ffies Schrikken...

Recommended Posts

hallootjes, ik ben de vrouw van winna,

 

vanochtend zag ik dat binkie in de wang van luna begon te bijten,

maar luna wilde er niks van weten en trok zich terug, waarop binkie haar gewoon vast bleef houden, ik probeerde haar van hem te bevrijden, maar lukte niet.

vervolgens heb ik hem 3 keer nat gespoten hij liet eindelijk los,

maar nu komt het.......................

hij bleef nadat ik hem had nat gespoten even zitten, en vervolgens in een fractie van een seconde viel hij van de plateau af, op zijn rug, met zijn kop in het zand,

en hij bleef stok stijf liggen, ik gelijk sander geroepen(winnatou), ik zei binkie is volgens mij dood?

hij sprong zijn bed uit, ik alles uitgelegd, hij gaf mij natuurlijk de schuld, hij dacht dat ik hem had laten vallen, maar niets is minder waar, binkie deed het zelf..

ik hem opgepakt uit het terrarium, zijn bek schoon gemaakt, zat helemaal onder het zand, binkie had zijn ogen dicht, en zijn poten waren opgekruld van achteren, en helemaal stijf, sander zei...godver..dan zal die wel wat gebroken hebben,

en tot onze verbazing, deed binkie zijn ogen open, en begon na ongeveer 2 minuten weer vrolijk te wandelen....

nou ja..we keken elkaar aan, en waren natuurlijk harstikke blij, we hebben hem gelijk flink geknuffeld.

maar nu onze vraag, hoe zou het zijn gekomen dat alles stijf werd bij hem? en zijn poten helemaal opgekruld waren? zou het door de schrik zijn gekomen, ivm de val?

ben erg benieuwd naar het antwoord, het was wel een hele ervaring zeg, dat was ffies schrikken!....

 

groetjes jannie & sander.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jannie en Sander,

 

Waarschijnlijk heeft het baardje door het natspuiten een kleine shock

opgelopen.

 

Dit komt wel vaker voor, en gaat meestal van zelf weer over.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cizmo schikt ook wel eens, en dan lig hij ook voor dood.

Maar gelukkig gaat het steeds goed.

Cizmo is mismaakt en stap vaak mis, en valt dan, Alles is zo laag mogellijk dat hij zich niet kan bezeeren.

De 1e keer toen ik het zag, schok ik me ook wilt, en dacht Cizmo ben ik kwijd.

Maar gelukkig kwam hij weer bij. Ik dacht eerst aan epeleptie (zal ik niet goed schijven) Maar ben het nu wel gewent dat het kan gebeuren.

Gelukkig kwam het bij jou ook goed.

 

knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een natuurlijke afweer als ze erg schrikken en of bang zijn dan maken ze zich "dood" zowel de ademhaling als de bloedomloop word heel traag

dit om de indruk op te wekken dat ze dood zijn

Dit doen meerdere dieren want een heleboel jagers eten geen dode beestjes ook je baartje eet geen dode voetsel diertjes

Bij vogels en of konijnen zie jedit ook vaak als ze door een kat of hond worden gepakt

 

Gr Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, allemaal.....

 

bedankt voor al jullie reatie,s!

 

nu weten we wat het is, maar we hopen het geen 2e keer mee te maken,

ik ga hem maar niet meer zo nat spuiten( de arme ziel), dat hij zo geschrokken is... :rolleyes:

 

groetjes, jannie & sander B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spuit ze ook nooit nat bijmij gaan ze 3 a 4 xper week in bad als ik het bad klaar maak gaan ze al voor het raam klaar zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik spuit ze ook nooit nat bijmij gaan ze 3 a 4 xper week in bad als ik het bad klaar maak gaan ze al voor het raam klaar zitten

Zeker niet denken dat dit nooit gebeurd bij het baderen.

De eerste maal dat ik hiermee geconfronteerd werd, was bij het baderen.

Zeker als de dieren dit niet gewoon zijn, kunnen ze wel eens zo een reactie uitlokken.

Ook het volledig opblazen doen ze dan wel eens.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×