Jump to content
Sign in to follow this  
nicedeem

Inrichting Voor Mn Baardjes

Recommended Posts

Hello,

 

Ik heb juist een terrarium gemaakt voor een koppeltje baardagaampjes(afmetingen: 120x60x60). De achterwand heb ik uit piepschuim gemaakt. Alles is eigenlijk klaar,maar nu is mijn vraag of jullie nog ideetjes hebben om mn terrarium verder in te richten. Alle idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik hoop dat het geen gewone piepschuim is, want dit wordt kapot

gekrauwd door baardagamen.

Ook zullen de insecten het piepschuim kapot eten.

 

Als bodembedekking raad ik het aan om droog zilverzand of schelpenzand

te gebruiken.

 

Verder kun je onder de spott een mooie rots plaatsen.

 

Groetjes Marc <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je juist met gewoon piepschuim? Ik heb het piepschuim met enkele lagen tegellijm bewerkt zodat het goed hard was,en daarna een kleurtje gegeven. Is dit niet goed?

 

greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nick,

 

Als je er een aantal lagen tegellijm hebt opgesmeerd is het goed.

 

Groetjes :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo nicedeem,

 

Eerst en vooral Marc proficiat met je nieuwe forum. Ik zal hier dikwijls aanwezig zijn. :D

 

Nicedeem ja het is zoals Marc zegt je moet een achtewand hebben die zeer stevig is want baardagamen hebben soms zeer scherpe nagels. Hiermee kunnen ze piepschuim waar bijv maar twee lagen tegellijm op staan gewoon kapot krabben.

Dit heeft een kennis voorgehad. Tja is niet leuk zenne als ge u mooi werk ziet in vlammen op gaan.

Hij heeft er nu 6 lagen opgezet en de achterwand is beenhard. Geen probleem nu met kapot krabben.

Het best is ook de zijkanten ook onmiddelijk af te werken in tegen lijm want eens een gaatje waar een krekel dan is de boel weer om zeep.

 

Je kan met piepschuim en tegenlijm veel mooie dingen maken hoor. Zoals bijv. rotsen, bruggen, schuilplaatsen enz.....

Hou wel rekening dat je dieren nog groeien en dat bijv zo'n brug ed sterk en groot genoeg moet zijn.

 

Zo dat was het dan.

 

Ik wnes jullie beiden nog veel suc6 met de kweek van jullie baardagamen.

 

 

groeten

Anolis lizard ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×