Jump to content
Sign in to follow this  
Petouchke

Wens Een Kameleon Te Houden...

Recommended Posts

Hoi iedereen,

 

Heb bijna een jaartje, Rachet, mijn baardagame die ik bij Marc en Berlinde gehaald heb.

 

Ben nu altijd zo verliefd als ik de jemens zie,... moet mijn ma nog overtuigen, maar zou graag een jemen houden.

 

Ik had gelezen dat het voor een mannetje gemakkelijk een terra is van 80/80/100 is. Kan je ook 2 mannetjes bij elkaar houden, zo ja... welke grootte moet de terra dan zijn...

Ik wil liever geen vrouwtjes, omdat ik sowieso geen eieren wil...

 

Kan ik de terra van de jemens naast Ratchet zijn terra zetten... kan het geen kwaad dat ze elkaar zien...

 

Welke planten en takken zet ik er het best bij...

 

En moet je een kameleon laten ontwormen?

 

Als er nog tips zijn, ben ik altijd blij om ze te horen...

 

Groetjes

 

Carmen en Bart

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Petouchke,

 

2mannetjes bij elkaar zetten moet je echt niet doen.

dan kan je beter 2vrouwtjes bij elkaar zetten.

 

het terra kan gewoon naast het terra van je baardje staan, dat is geen probleem.

2 yemens zou ik bijvoorbeeld in een terrarium van 1meter hoog X 1meter breed X50 diep kunnen zetten.

 

ook een yemen kameleon moet je laten ontwormen, dat is eigenlijk bij elk reptiel het geval.

 

zorg ervoor dat je in het terrarium (als je echte planten gaat gebruiken) goede stevige planten met niet te dunnen takken plaatst.

 

verder zijn het schitterende dieren om te zien maar hou er rekening mee dat kameleons erg stresgevoelig zijn. daarom moet je het dier ook zo min mogelijk vastpakken of uit zijn terra halen. het zijn bewijs van spreke 'sierdieren'

 

 

en tja, ik zou zeggen zoek nog wat goede info op voordat je de dieren aanschaft.

 

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×