Jump to content
Sign in to follow this  
spacyree

Uv Licht

Recommended Posts

hallo ik heb nog even eenvraag wat betreft uv lampen...stel nou dat mijn uv lamp vervangen moet worden .. zou dat dan kunnen met de lampen van me gezichtsbruiner??(nog nooit gebruikt) zijn de zelfde lampen qua maten het zijn UVA T5 15 W lampen... zou ik die er later ook voor kunnen gebruiken? ;)

of is dit nou een domme vraag :huh: ihihih nou ik wacht het af :rolleyes: groeten Desiree

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zou ik niet doen. Trouwens je zegt het zelf al het zijn uva lampen en voor de baardagaam hebben we uvb nodig.

Elk jaar een nieuwe uvb lamp kopen als je een spaarlamp gebruikt en als je een tl gebruikt om het half jaar vervangen.

Wij gebruiken de spaarlampen van reptisun en sinds kort die van exoterra de reptiglo omdat deze goed zijn en minder duur in aankoop.

 

Hopelijk heb je hier al wat aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

baardagamen hebben ook uv A nodig voor hun zichtsveld maar uv B is belangrijker en zou ook zeker niet je gezichtsbruinings lampen gebruiken maar echt lampen die voor reptielen gemaakt zijn

 

en daarbij doe jij een brilletje op om geen last van je ogen te krijgen als het goed is hoe denk je dat dat voor baardjes is als ze er de hele dag in kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×