Jump to content
Sign in to follow this  
vargasje66

Zomerperiode

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik heb sinds kort 2 wateragamen van ongeveer 4maanden oud.

Ik ben een beginneling en weet nog niet goed hoe ik moet handelen met deze beestjes, maar alles ziet er ok uit, want ze eten en alles lijkt h

post-2-1176890556.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Audrey ;)

 

Welkom hier, wat een verrassing je hier tegen te komen. :D

Misschien leuk om je even voor te stellen bij het topic voorstellen.

Wat je vraag betreft; je kan ze zeker laten genieten van het zonnetje.

Wel doe je dit het best in een soort gazen terra, achter glas of plastiek kunnen de temperaturen te hoog oplopen met oververhitting tot gevolg.

Glas en plastiek houd de UV straling tegen en op deze manier heeft de zon geen enkel nut meer.

Zorg dat de dieren ook beschutting hebben dus een stuk in de zon en ook een schaduwplekje en tochtvrij.

Zorg ook dat de dieren niet kunnen ontsnappen (want ze zijn snel), het minste wat ze zien die gevaar kan opleveren (overvliegende vogels enz.....) kan al genoeg zijn om een paniek reactie tot stand te brengen en het op een lopen te zetten.

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jo,

 

Ik wou je niet lastig gevallen met mijn e-mailtjes, maar kijk nu antwoordt jij mij toch ook, schitterend gewoon.

Tropic ken ik niet, ik zal eens rondneuzen op deze forum.

 

Ik heb ne nieuwe kleindere terra gekocht om ze dus eens buiten te kunnen zetten, of als er eentje eens ziek is of zo je weet maar nooit.

In de terra hebben we ook boomstammen en valse planten voorzien dat ze zich kunnen verstoppen, ook zetten we der water in dat ze op tijd in het water kunnen gaan liggen want dat doen ze zeer graag.

We zetten de terra onder een tafel, dat ze niet plat in de zon liggen.

Ze zitten daar nooit meer dan 2uur in.

 

Buiten nemen we deze nooit in onze armen, ze zijn veel te schuw en ik ben bang dat ze zouden weglopen.

We proberen ze alle dagen 5min te nemen dat ze ons goed leren kennen, maar toch lopen ze graag weg!

 

Ik ben woensdag nog even naar de dierenarts geweest voor een 2de mestonderzoek, ik heb een medicament gekregen die ik 3dagen moet geven en alles zou moeten verdwijnen.

 

Voila tot een volgende keer en bedankt voor u advies Jo.

 

Groetjes

Audrey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Audrey ;)

 

Goed dat je een tweede terra hebt, zeker als quarantainebak.

Ik begrijp dat je je dieren wilt laten genieten van het zonnetje.

Maar achter glas heeft dit geen enkel nut, daar zoals eerdere gezegt het zonlicht volledig wordt gefilterd en de UV stralen je dieren niet bereiken.

Ook is een ongelukje snel gebeurd, je moet ze maar even uit het oog verliezen en ze worden geroosterd door de zon.

Dit zijn ook geen woestijndieren zoals baardagamen, maar tropische dieren waar de temperatuur zeker niet zo hoog oploopt.

Wat je wel zou kunnen doen is de schuifruiten vervangen door gaas, op die manier is er toch al meer ventilatie.

Wat was er mis met het mestonderzoek ? en welke medicatie heb je gekregen?

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niks van wateragemen af :(

vind et wel schitterende beesjes en heb er ook al vaak aan zitte twijfelen,

maar nog nooit verder op in gegaan.

wel een helel leuke foto van ze..:P

veel plezier ermeej..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen,

 

Leuk dat iedereen zoveel interesse heeft in mijn diertjes.

 

Er was niks mis met het mestonderzoek, alleen dat ze enkele parasieten hadden.

Ik heb 4zakjes gekregen van Geeroms die ik moest mengelen met water en toedienen via spuit.

De naam ben ik vergeten, het was in een wit-geel zakje, er stond opgeschreven dat het ook voor duiven was.

Geeroms zei na het mestonderzoek dat alles in orde was met de diertjes!

 

Groetjes

Audrey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het een product voor duiven was, zal het hoogstwaarschijnlijk betekenen dat ze coccidiose hadden.

Wel goed in het oog houden hoor !

Veel succes verder.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×