Jump to content
Sign in to follow this  
waxweazle06

Sproeisysteem

Recommended Posts

hoi

 

ik heb een nieuwe bak gekregen maar er zit een sproeisysteem in maar heeft iemand er eraving mee want ik heb het getest maar er komt een golf water uit volgens mij gaat heel je bak naar de klote ervan dus ik weet niet of ik hem moet gaan gebruiken of dat ik hem eruit moet halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo waxweazle06 en een sproeisysteem zou ik niet gebruiken in je terra als het bedoelt is voor baardagamen te houden want dit heb je niet nodig als je met woestijndieren te maken hebt.

Beter je dieren om de 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi gerrit

 

oke nee want ik had begrepen dat de baardjes niet al te gek veel uit een waterbak drinken maar de condens van de bladeren dus ik dacht miss is het wel handig zo'n ding ipv met een plantenspuit te doen dus jij zegt gewoon eruit halen

 

groetjes richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Richard ;)

 

Een sproeisysteem is bedoeld voor tropische terra's.

Zeker niet bedoeld voor woestijnterra's.

De vochtigheid gaat hierdoor te hoog oplopen en je bak (zand) gaat kloddernat worden.

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo waxweazle06 en het is zoals Jo al aangaf en wat het drinken betreft , daarom geef ik mijn dieren om de 2 dagen een badje zodat ze genoeg kunnen drinken ( en wat natuurlijk ook heel goed is voor de vervelling van je dieren ) en je mag er ook een drinkbak in zetten maar bij mij drinken ze er niet uit dus heb ik dit verwijdert bij mij , in de zomer als het warm weer is probeer ik dagelijks met een pipet druppels te laten drinken wat ook wel aardig lukt.

Als het terrarium dient om baardagamen in te houden mag je het sproeisysteem verwijderen of je laat het erin staan en gebruikt het niet want je weet nooit als je later een tropisch terrarium wilt dan heb je er reeds een geschikte bak voor.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo waxweazle06 en het is zoals Jo al aangaf en wat het drinken betreft , daarom geef ik mijn dieren om de 2 dagen een badje zodat ze genoeg kunnen drinken ( en wat natuurlijk ook heel goed is voor de vervelling van je dieren ) en je mag er ook een drinkbak in zetten maar bij mij drinken ze er niet uit dus heb ik dit verwijdert bij mij , in de zomer als het warm weer is probeer ik dagelijks met een pipet druppels te laten drinken wat ook wel aardig lukt.

Als het terrarium dient om baardagamen in te houden mag je het sproeisysteem verwijderen of je laat het erin staan en gebruikt het niet want je weet nooit als je later een tropisch terrarium wilt dan heb je er reeds een geschikte bak voor.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×