Jump to content
Sign in to follow this  
budy26

Man Of Vrouwtje?

Recommended Posts

hallo mensen ik heb een vraag ik heb twee nieuwe baartjes er bij de ene is iets groter dan de ander maar gaat goed heb ze bij mensen uit de bak gehaald omdat ze daar heel slecht verzorgt werden en ik mocht ze hebben heb ze laten na kijken enzo ze zijn verder kern gezond alleen een beetje ondervoed maar dat komt goed :D:D maar nu ik weet wel bij grote hoe ik het kan zien of het man of vrouw is maar bij deze twijfel ik de iets grotere is een vrouwtje ben ik zeker van maar die kleinere kan ik niet echt zien ik vermoet ook een vrouwtje maar ze maakt wel van die zwaai bewegingen ze is nu ongeveer 9 weken denk

+- die ander is al wat ouder zo 13 weken maar maken vrouwtjes nu zwaai bewegingen of doen mannetjes het ook en waar kan ik nog meer aan zien wat het is behalve van onder de staart??

:rolleyes: alvast bedankt en de gr budy 26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi budy26 ;)

 

Jonge baardjes van allebei de geslachten maken zwaai en knik bewegingen.

Dus daar hoef je je zeker niet op blind te staren.

Ook qua bouw is er geen enkele zekerheid.

De enige zekerheid is als je het kunt zien aan de staartwortel.

Als je het hier niet kunt zien of bij twijfel zal je nog even geduld moeten hebben.

Soms is het zodanig moeilijk dat er twijfel blijft en dan kan je het pas opmerken als ze in paarstemming komen.

Een andere optie is sonderen, maar is veel te gevaarlijk en dus af te raden.

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Budy,

 

Bij jonge baardjes is het geslacht soms heel moeilijk vast te stellen.

 

Jonge baardjes zwaaien allemaal.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo dankje wel voor de reactie ik denk dat ik twee vrouwtjes heb duss dat zou mooi zijn kan ik trouwens bij twee vrouwtjes een mannetje bij doen en maakt het dan uit van welke soort dat mannetje is??

:lol::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk niet te snel van stapel lopen.

Eerst even kijken hoe het verder gaat met de twee en tot je volledige zekerheid hebt van hun geslacht.

Soort en daarmee bedoel je denk ik toch kleurlijn maakt niet uit, maar hou wel rekening dat je ze dan binnen enkele maanden moet gaan scheiden.

Anders gaat de bevruchting veel te snel plaats vinden wat dan weer nadelig is voor de vrouwtjes.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey ja bedoelde kleurlijn ik wacht zeker tot ik het zeker weet wat het is v of m maar iedergeval heel erg bedankt gr budy :lol::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×