Jump to content
Sign in to follow this  
>>steven<<

Vraagjes

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

ik wil even wat vraagjes stellen over wat dingen die te maken hebben met baardagamen, want ik wil er zelf graag een. En ga alsjeblieft niet zeggen: lees dat maar op de site!!!! want dat heb ik gedaan, ik heb veel sites over baardagamen gelezen en zelfs boeken. maar sommige dingen zijn onduidelijk uitgelegd of verschillende sites spreken elkaar tegen, zodat ik niet weet wat de goeie is. okay hier komen de vragen:

 

1 hoelang moet zo'n UV-lamp aanstaan? en wat is een goeie??

 

2 waar kan je zo'n sproeier vinden om ze nat te maken??

 

3 moet je dat vitaminen en mineralen preparaat er elke keer als je voedsel geeft het er over heen gooien?? en wat is een goeie??

 

4 hoe regel ik de luchtvochtigheid?? of is dat niet nodig??

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoelang moet zo'n UV-lamp aanstaan? en wat is een goeie??

 

Ik laat mijne evenlang aalstaan als de rest van de lampen. zo'n 14uur, maar 10uur is ook genoeg(voor de uv-lampen) wat een goede is hangt van jou af, je hebt uv en warmte in 1 lamp, uv tl-balk, uv-spaarlamp. je kan eens in een reptielen winkel gaan kijken naar uv-lampen of kijk eens in de reptie-farm onlineshop!

 

 

waar kan je zo'n sproeier vinden om ze nat te maken??

 

is niet persee noodzakelijk, want natpamekn hebben zer vaak niet zo graag, wekelijks badje volstaad al. maar een sproeier kan je vinden in een tuiniers zaak.

 

 

moet je dat vitaminen en mineralen preparaat er elke keer als je voedsel geeft het er over heen gooien?? en wat is een goeie??

 

ze zijn allemaal goed, maar elke verschild. ik heb reptivit van zoomed, maar ook weeral de online shop verkoop er ook. bij mi jzat er ook ene handlijding bij. nieuwe dieren(die hebt nog niet gebruikt hebben) elke keer om te wennen. voor de rest 2x per week. ik doe het dan op srinkhanen( 5per baardje ofzo) dan weet i kzeker dat ze de vitaminen binnen hebben(sprinkhanen eten ze graag)

 

hoe regel ik de luchtvochtigheid?? of is dat niet nodig??

 

door te sproeien met een sproeierke. maar omdat baardjes uit woestijn gebied komen zal dit niet nodig zijn.

 

zo, ik hoop dat je er wat aan hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×