Jump to content
Sign in to follow this  
Tonweya

Waarom Je Naam...?

Recommended Posts

Hallo

 

Mij leek het leuk om deze vraag te stellen.Om nog meer te weten te komen van de mensen hier op het forum.

De meeste die op een forum zitten gebruiken een bijnaam maar er zit altijd wel een verhaal achter dat over die persoon/ personen verteld.

Of waarom je zelf voor die bijnaam (om het zo even te noemen) hebt gekozen.

 

Nou mijn bijnaam is op dit forum Tonweya.

Een paar kameraden hebben deze naam aan mij gegeven.

 

Het is een indianen verhaal dat snelle hinde heet of te wel Tonweya (vertaling)

Het verhaal gaat dus over een indianensstam met veel paarden.Er komt droogte en Tonweya leid de paarden naar een geheime valei met water en gras.

 

Ze hebben mij die naam gegeven omdat ik met sprongen door het leven ga net als een hert.Kortom ups en downs.

Omdat ik ook bruine ogen heb.

En omdat ik ook "slank" ben.

 

Nou dat was mijn verhaal achter mijn naam.

 

Hopenlijk volgen er meer.

 

Groetjes Tonweya oftewel Renate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Renate,

 

Dit vind ik na echt een leuke vraag. :rolleyes:

 

De omschrijving van jou bijnaam bevalt me wel. :P

 

Ik ben ook wel eens benieuwd hoe de mensen aan hun bijnaam zijn

gekomen. :blink:

 

Mijn bijnaam is verzonnen door een vriend toen we aan onze site begonnen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ben een grote MetallicA fan, ik heet Tim, een Metallicat is een MetallicA fan >>>> MetallicatTim

Die nick gebruik ik OVERAL dus als je die ergens tegenkomt (wel met 2 T's) dan ben ik het waarschijnlijk wel, want ik ben em nog nergens anders tegengekomen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat heb ik dus met Tonweya.

 

Nou dat je daarvan houd had ik al door maar het is toch wel leuk om het te weten.

Wie volgt???

Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hallo!

Achter mijn bijnaam zit ook niet zo'n heel verhaal hoor. Mijn achternaam is Stegeman. Eerst noemden mn vrienden me altijd Steage en later is dat nog korter geworden en dus Stiek.

Groetjes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dat van Tim lijkt mij logisch. ;)

Ik heb trouwens dit weekend nog naar de muziek van Metallica

geluisterd in mijn stam-cafe. :)

 

Dat van Renate vind ik echt spanned; indianen, paarden, hert,

hinde, bruine ogen, geheime vallei. <_<

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn naam is uit Band of Brothers. Het is de achternaam van Frank Perconte. Ik ben dus een fan van Band of Brothers :D. Vroeger heb ik ook veel online spelletjes gedaan en gebruikte toen ook deze naam en eigenlijk ben ik er nooit meer vanaf gekomen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg leuk topic tonweya

nu gbf is heel simpel

het zijn namelijk de eerste letters van de voornamen van onze kinderen

op volgorde van de oudste naar de jongste

G=Gilliam 9 jaar

B=Bonita 7 jaar

F=Ferron 2 jaar

dus GBF

we hebben ook een tijdje happy family gebruikt op diverse forums

maar besloten dat het makkelijker en overzichtelijker is op alle forums dezelfde naam te gebruiken ja gbf is kort en krachtig

grtjssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

G=Gilliam 9 jaar

B=Bonita 7 jaar

F=Ferron 2 jaar

Ik dacht eerst dat het stond voor "great big family", omdat ik wit dat jullie ergens anders happy family noemden, voila weeral iets bijgeleerd :D

 

Mijn naam is redelijk simpel hoor, toen ik vroeger klein was noemde men ouders me nicedeem(variatie op mn echte naam he) :rolleyes:

 

en ik heb deze naam eigenlijk altijd onthouden en daarom gebruik ik die maar als nickname ;)

 

 

groeten nicedeem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha er is van gbf ook al great beardy family gemaakt

en grote baardagamen fans

dus niets vreemd hahahaha

grtjssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou van mij is ook heel simpel,in 1958 was het gewoon om nog alleen familie namen te gebruiken,gelukkig was marietje al maria geworden,dus ben ik naar een oma vernoemd,maar er was een leuk liedje op de radio,die bestond toen gelukkig :P .! en dat liedje ging over anita en daar is het altijd bij gebleven!

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha gbf ik heb me toch altijd al afgevraagd wat je nick nou betekende.... :P

 

ik wou het nog gevraagd hebben maar nooit aan toe gekomen, nu weet ik het eindelijk :P

 

sjah nieuwsgierigheid he...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahah had het maar gevraagd he

had je ook al van alles bij die drie lettertjes bedacht???

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn bijnaam is eigenlijk heel raar ontstaan. Ik verveelde me en ik had net mijn typcursus afgerond. Ik begon maar wat te typen. Het begon met een 'g' en als snel werd het een 'e' van wegen mijn naam 'Geert'. De letter waren makkelijk snel te typen en toen kwam er dus gerder uit. Raar verhaal maar tis niet anders :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hot-Ice heb ik gebruik ik als nickname voor spelletjes. en dus heb ik deze hier ook toegepast

Heey net zo een computer nerd naam als ik :D

In de positieve uitleg van het woord dan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne is simpel

 

 

Issa is de naam van mijn eerste slang, deze is vernoemd naar de slangegod uit mijn favoriete boekenserie....saai he? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

saai he?

hoezo saai nee hoor

was best benieuwd wat Issa betekende

nu weet ik dat dus grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom saai.Mijn bijnaam komt ook van een verhaal. is altijd wel leuk hoe mensen bij hun nicknaam komen.

En leeft die slang nog?

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh, Tim, het is mettalihead hoor, maar dit is ook wel een leuke verbastering, die kende ik nog niet. ;)

 

Hoe ik aan mijn naam kom... Ik ben helemaal weg van Tolkien, en heb dus ook al zijn boeken, en Yavanna is een van de Valar, en zij heeft het leven op middenaarde gegeven, haar omschrijving is ook wel Fruitgiver. En zij heeft de bomen geplant waar de silmarillen in zaten. Dus komt de naam uit de Silmarillion.

Daarnaast is het gewoon een mooie naam, en heet ik op bijna alle forums waar ik kom Yavanna, mijn andere naam is Frantic, en dat komt door dat mijn eigen gothic label Frantic Alternativewear is. Ja ja, ik maak dagelijks gothic kleding :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yavanna ik denk dat je de documentaire van Garage Inc. eens moet kijken, of aan de achterkant van het boekje van Garage Inc. denk dat je me dan wel snapt. Jaymz heeft die naam zelf verzonnen.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×