Jump to content
Reptile master

Brilkaaiman ( Foto's )

Recommended Posts

Hey,

 

brilkaaiman ( Caiman crocodilus )

 

post-1843-1170788835.jpg

post-1843-1170788884.jpg

post-1843-1170788919.jpg

post-1843-1170788942.jpg

post-1843-1170789005.jpg

post-1843-1170789116.jpg

post-1843-1170789181.jpg

 

Greats,

 

Reptile master

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow!! Hoe hou je die in hemelsnaam? Heb je daar een aparte kamer voor ofzo? Zijn die niet gevaarlijk? Ik heb ze wel eens te koop aangeboden gezien maar nog nooit een bij iemand thuis...

Gaaf hoor! Maar je moet wel weten waar je mee bezig bent (waar ik bij jou niet over twijfel als ik al je andere topics zo zie). Helaas worden ze ook verkocht aan mensen in dierenwinkels die eigenlijk niet weten waar ze aan beginnen. Dat is met een hoop andere dieren ook wel zo, maar een kaaiman vind ik toch een ander verhaal. In Rotterdam is er wel eens eentje in de sloot gevonden omdat hij waarschijnlijk te groot werd om thuis te houden. Daar kan ik zo kwaad van worden....

Jij mag in ieder geval trots zijn op je collectie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je nog nooit gebeten door zo eentje?

vind ze mooi op foto maar zou ze toch niet in huis willen

heb er helemaal geen gedacht van hoe je deze dieren moet verzorgen

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites
wauw, jij gaat weml hee lver met je dieren hoor! hoe hou je ze? en hoe groot worden ze? B)

Thanks ;)

 

Deze zit in een verblijf van 3mL/1mB/1.20mH met watergedeelte van 300L ( 50%watergedeelte en 50% landgedeelte )

 

Eens die over de 1m

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wow!! Hoe hou je die in hemelsnaam? Heb je daar een aparte kamer voor ofzo? Zijn die niet gevaarlijk? Ik heb ze wel eens te koop aangeboden gezien maar nog nooit een bij iemand thuis...

Gaaf hoor! Maar je moet wel weten waar je mee bezig bent (waar ik bij jou niet over twijfel als ik al je andere topics zo zie). Helaas worden ze ook verkocht aan mensen in dierenwinkels die eigenlijk niet weten waar ze aan beginnen. Dat is met een hoop andere dieren ook wel zo, maar een kaaiman vind ik toch een ander verhaal. In Rotterdam is er wel eens eentje in de sloot gevonden omdat hij waarschijnlijk te groot werd om thuis te houden. Daar kan ik zo kwaad van worden....

Jij mag in ieder geval trots zijn op je collectie!

Bedankt en volledig eens met wat je zegt ;)

 

Groeten,

 

Ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dier hoor, ziet er goed doorvoed uit!.

 

Hoe vaak voer je hem ? Aangezien grotendeels van de crocs in gevangenschap veel te dik zijn ben ik daar wel benieuwd naar. (niet suggererend dat ie nu te dik is ;) )

 

Crocs zijn sinds een werkperiode met Crocodylus niloticus (Nijlkrokodillen) echt een passie van mij geworden. Mocht mijn budget en woonruimte enz het later toe laten zal er ook zeker na goed overwegen een aangeschaft worden. (Mits de regels het dan nog toelaten).

Moet zeggen heb veel respect voor de mensen die crocs op een goede en verantwoordelijke manier houden in gevangenschap. Want dit is zeker niet voor iedereen weggelegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi dier hoor, ziet er goed doorvoed uit!.

 

Hoe vaak voer je hem ? Aangezien grotendeels van de crocs in gevangenschap veel te dik zijn ben ik daar wel benieuwd naar. (niet suggererend dat ie nu te dik is ;) )

 

Crocs zijn sinds een werkperiode met Crocodylus niloticus (Nijlkrokodillen) echt een passie van mij geworden. Mocht mijn budget en woonruimte enz het later toe laten zal er ook zeker na goed overwegen een aangeschaft worden. (Mits de regels het dan nog toelaten).

Moet zeggen heb veel respect voor de mensen die crocs op een goede en verantwoordelijke manier houden in gevangenschap. Want dit is zeker niet voor iedereen weggelegt.

Nijlkrokodilen worden vels te groot ( minstens 4mL ) en ken niet veel plaatsen waar die de plaats krijgen zoals het hoort.

Dan heb je minstens een ruimte nodig van 10mL/6mB en dat zijn minimum maten.

In dierentuinen worden kroks vaak dagelijks eten gegeven en dat maakt ze zo vet.

 

Die van mij is zo dik omdat ie net eten heeft gehad :D

Krijgt 2 keer per week deftig eten en nu en dan is snack.

En in de wintermaanden als kouder wordt eet ie soms week of 3,4 niet.

Die van mij zit ook nog volop in de groei dus heeft wat meer nodig.

Ik let er ook wel continu op en moet je ook wel doen want krok eet alle dagen en geen klein beetje als je niet op past dus klopt kroks vaak te vet zijn en kunnen ze ook van sterven wat logisch is.

Dus die van mij gaat soms wel voor week of 2 op dieet en als je dat goed op let gaat alles prima.

 

Groeten,

 

Ben

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nijlkrokodilen worden vels te groot ( minstens 4mL ) en ken niet veel plaatsen waar die de plaats krijgen zoals het hoort.

Dan heb je minstens een ruimte nodig van 10mL/6mB en dat zijn minimum maten.

In dierentuinen worden kroks vaak dagelijks eten gegeven en dat maakt ze zo vet.

 

Die van mij is zo dik omdat ie net eten heeft gehad :D

Krijgt 2 keer per week deftig eten en nu en dan is snack.

En in de wintermaanden als kouder wordt eet ie soms week of 3,4 niet.

Die van mij zit ook nog volop in de groei dus heeft wat meer nodig.

Ik let er ook wel continu op en moet je ook wel doen want krok eet alle dagen en geen klein beetje als je niet op past dus klopt kroks vaak te vet zijn en kunnen ze ook van sterven wat logisch is.

Dus die van mij gaat soms wel voor week of 2 op dieet en als je dat goed op let gaat alles prima.

 

Groeten,

 

Ben

Ok, interresant om zo'n voerschema te weten. Hoeveel voer je ongeveer per keer ? En waarop baseer je dat ?.

 

Overigens ik zei werkperiode he ;) Die nijlcrocs zaten in 1 van de beste dierentuinen in europa op gebied van reptielen. Particulier is het houden van nijlkroks bijna niet te doen. Zowiezo niet vanwege de maat van het dier maar qua karakter zijn het nou ook niet bepaald de lievertjes onder de crocs. Weet wel dat ik de eerste keer kippenvel kreeg als dat ding met zijn bek dicht sloeg :huh: (Dier sprong als het ware naar ons toe en in de lucht klapte die kaken op mekaar)

En vaak waar ze als "attractie" zitten worden ze inderdaad dagelijks gevoerd. Waar ik zat kregen ze 1x per week te eten. Ging dan om een emmer vlees of een aantal vissen. Kan je wel zeggen dat ding was modder en moddervet terwijl die 9 van de 10x helemaal niks opat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je hebt inderdaad wel wat beestjes,

 

Ik vind die crock echt een mooi dier.

Mooie ogen. Maar ik denk niet dat het iets voor mij zou zijn.

 

Groeien deze beesten echt zo traag?

Wta is eigenlijk hun ouderdom, levensduur?

 

Is echt een mooi dier :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nijlkrokodilen worden vels te groot ( minstens 4mL ) en ken niet veel plaatsen waar die de plaats krijgen zoals het hoort.

Dan heb je minstens een ruimte nodig van 10mL/6mB en dat zijn minimum maten.

In dierentuinen worden kroks vaak dagelijks eten gegeven en dat maakt ze zo vet.

 

Die van mij is zo dik omdat ie net eten heeft gehad :D

Krijgt 2 keer per week deftig eten en nu en dan is snack.

En in de wintermaanden als kouder wordt eet ie soms week of 3,4 niet.

Die van mij zit ook nog volop in de groei dus heeft wat meer nodig.

Ik let er ook wel continu op en moet je ook wel doen want krok eet alle dagen en geen klein beetje als je niet op past dus klopt kroks vaak te vet zijn en kunnen ze ook van sterven wat logisch is.

Dus die van mij gaat soms wel voor week of 2 op dieet en als je dat goed op let gaat alles prima.

 

Groeten,

 

Ben

Ok, interresant om zo'n voerschema te weten. Hoeveel voer je ongeveer per keer ? En waarop baseer je dat ?.

 

Overigens ik zei werkperiode he ;) Die nijlcrocs zaten in 1 van de beste dierentuinen in europa op gebied van reptielen. Particulier is het houden van nijlkroks bijna niet te doen. Zowiezo niet vanwege de maat van het dier maar qua karakter zijn het nou ook niet bepaald de lievertjes onder de crocs. Weet wel dat ik de eerste keer kippenvel kreeg als dat ding met zijn bek dicht sloeg :huh: (Dier sprong als het ware naar ons toe en in de lucht klapte die kaken op mekaar)

En vaak waar ze als "attractie" zitten worden ze inderdaad dagelijks gevoerd. Waar ik zat kregen ze 1x per week te eten. Ging dan om een emmer vlees of een aantal vissen. Kan je wel zeggen dat ding was modder en moddervet terwijl die 9 van de 10x helemaal niks opat.

Onderschat het karakter niet van brilkaaimannen zijn ook geen lievertjes en niet zo veel kleiner als nijlkrok dus persoonlijk hou ik op gebied van karakter liever een nijlkrok dan een kaaiman.

Maar beide zijn niet te vertrouwen en nijlkrok gevaarlijker doordat ze soms aanvallen met enorme kracht op de meest onverwachtte moment en hun afmetingen maakt hun muil natuurlijk ook wat gevaarlijker.

 

Per keer ik voer geef ik rond de 150 gram vlees ( ongeveer ) en dan nog is 200 gram aan vis.

Zeg er wel bij dat is geschat, want weeg dat niet na.

 

Groeten,

 

Ben

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, je hebt inderdaad wel wat beestjes,

 

Ik vind die crock echt een mooi dier.

Mooie ogen. Maar ik denk niet dat het iets voor mij zou zijn.

 

Groeien deze beesten echt zo traag?

Wta is eigenlijk hun ouderdom, levensduur?

 

Is echt een mooi dier :)

Zo traag groeien ze niet zal rond de 10

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onderschat het karakter niet van brilkaaimannen zijn ook geen lievertjes en niet zo veel kleiner als nijlkrok dus persoonlijk hou ik op gebied van karakter liever een nijlkrok dan een kaaiman.

Maar beide zijn niet te vertrouwen en nijlkrok gevaarlijker doordat ze soms aanvallen met enorme kracht op de meest onverwachtte moment en hun afmetingen maakt hun muil natuurlijk ook wat gevaarlijker.

 

Per keer ik voer geef ik rond de 150 gram vlees ( ongeveer ) en dan nog is 200 gram aan vis.

Zeg er wel bij dat is geschat, want weeg dat niet na.

 

Groeten,

 

Ben

Nijlcrocs staat er samen met "salties" toch om bekend dat ze het mist "leuke" karakter hebben. Daarbij vind ik een kaaimand van 3 meter toch iets minder erg als een nijlcroc die geregeld de 5 bereiken.

Maar inderdaad een croc is nooit te vertrouwen, geen een dier overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk zou ik deze krok's niet houden,wegens te gevaarlijk,en onberekenbaar.

 

al vind ik ze gewoon prachtig om zien

 

ook is het verboden,en als "ze"ze vinden nemen ze alles mee.

ook hier lezen "ze" wel eens mee.

 

voorzichtigheid is de moeder van de porselijnwinkel.

 

indien je in de toekomst jullie verboden dieren wil voorstellen,neem een andere naam aan(als nieuw lid),en vermeld je adress nergens.

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ;)

 

ben het met erwin eens

prachtige dieren om te zien maar om te houden

gaat mij ook ietsje te ver

in je andere topic heb ik gelezen dat je dieren van animal express komen

dus ik veronderstel deze ook

en als er nu

Share this post


Link to post
Share on other sites
persoonlijk zou ik deze krok's niet houden,wegens te gevaarlijk,en onberekenbaar.

 

al vind ik ze gewoon prachtig om zien

 

ook is het verboden,en als "ze"ze vinden nemen ze alles mee.

ook hier lezen "ze" wel eens mee.

 

voorzichtigheid is de moeder van de porselijnwinkel.

 

indien je in de toekomst jullie verboden dieren wil voorstellen,neem een andere naam aan(als nieuw lid),en vermeld je adress nergens.

 

groetjes

erwin&sonja

Sorry maar krokodilachtige zijn zeker niet verboden in Nederland. Al hangt het van je Algemene Plaatselijke Verordening (APV) af of je ze mag houden of niet.

Overigens is het in Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites
P.s Mocht je uit Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is het nog niet onmogelijk om ze te houden.

Al is het niet makkelijk ben ik wel met je eens. De Vlarem die daar voor nodig is krijg je niet zo maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan is het nog niet onmogelijk om ze te houden.

Al is het niet makkelijk ben ik wel met je eens. De Vlarem die daar voor nodig is krijg je niet zo maar.

zeer juist,die krijg je niet zo maar,dan krijg je gewoon geen vlarem atest

 

op de aanvraag staat duidelijk GEEN GIFTIGE EN GEVAARLIJKE DIEREN.

volgens mij is een kroc niet giftig,maar of ze aan de tweede voorwaarde voldoed betwijfel ik sterk

 

zeker niet slecht bedoeld hoor

maar als je zo zeker bent van uw zaak,doe de aanvraag eens voor een krocvlarematest

 

je zal geen week moeten wachten op ongewenst bezoek hoor

 

doe dit enkel nadat je in orde bent met "al "je andere dieren.

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
persoonlijk zou ik deze krok's niet houden,wegens te gevaarlijk,en onberekenbaar.

 

al vind ik ze gewoon prachtig om zien

 

ook is het verboden,en als "ze"ze vinden nemen ze alles mee.

ook hier lezen "ze" wel eens mee.

 

voorzichtigheid is de moeder van de porselijnwinkel.

 

indien je in de toekomst jullie verboden dieren wil voorstellen,neem een andere naam aan(als nieuw lid),en vermeld je adress nergens.

 

groetjes

erwin&sonja

 

 

Mijn dier is nakweek met de nodige papieren dus niks verboden en woon ook niet in Nederland al dacht ik dat daar je toch nog kroks moogt verkopen of is daar ook al gedaan?

Je moet papieren hebben maar die kan je bij de nodige instantie's verkrijgen dus het niet nodig om illegaal een krok te kopen en te houden.

En kroks worden massaal gekweekt voor vlees en het leer en dus ook voor hobbykwekers.

In Nederland is pas nog 1 succesvol in gelsaagd om 2 kroksoorten te kweken.

 

Krok is geen alledaags huisdier maar zie niet als persoon weet wat ie doet om het niet te doen.

 

Greats,

 

Reptile master

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi  ;)

 

ben het met erwin eens

prachtige dieren om te zien maar om te houden

gaat mij ook ietsje te ver

in je andere topic heb ik gelezen dat je dieren van animal express komen

dus ik veronderstel deze ook

en als er nu

Share this post


Link to post
Share on other sites
persoonlijk zou ik deze krok's niet houden,wegens te gevaarlijk,en onberekenbaar.

 

al vind ik ze gewoon prachtig om zien

 

ook is het verboden,en als "ze"ze vinden nemen ze alles mee.

ook hier lezen "ze" wel eens mee.

 

voorzichtigheid is de moeder van de porselijnwinkel.

 

indien je in de toekomst jullie verboden dieren wil voorstellen,neem een andere naam aan(als nieuw lid),en vermeld je adress nergens.

 

groetjes

erwin&sonja

Sorry maar krokodilachtige zijn zeker niet verboden in Nederland. Al hangt het van je Algemene Plaatselijke Verordening (APV) af of je ze mag houden of niet.

Overigens is het in Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan is het nog niet onmogelijk om ze te houden.

Al is het niet makkelijk ben ik wel met je eens. De Vlarem die daar voor nodig is krijg je niet zo maar.

Die krijg je door:

 

Medewerker van die instantie die komt controleren of je finaciele kant aan kan en de plaats hebt.

Dat je geburen er geen last mee hebben.

Dat het dier effectief nakweek is.

En wat je bedoelingen zijn met het dier.

 

En 150 euro als ik me niet vergis.

 

En dan gaat de rest van zelf mits wat tijd. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan is het nog niet onmogelijk om ze te houden.

Al is het niet makkelijk ben ik wel met je eens. De Vlarem die daar voor nodig is krijg je niet zo maar.

zeer juist,die krijg je niet zo maar,dan krijg je gewoon geen vlarem atest

 

op de aanvraag staat duidelijk GEEN GIFTIGE EN GEVAARLIJKE DIEREN.

volgens mij is een kroc niet giftig,maar of ze aan de tweede voorwaarde voldoed betwijfel ik sterk

 

zeker niet slecht bedoeld hoor

maar als je zo zeker bent van uw zaak,doe de aanvraag eens voor een krocvlarematest

 

je zal geen week moeten wachten op ongewenst bezoek hoor

 

doe dit enkel nadat je in orde bent met "al "je andere dieren.

 

groetjes

erwin&sonja

Laat ze komen ;)

 

Als je in orde bent mag het.

Ken ook in Nederland enkele mensen met krok en die hun verblijven en dieren zijn zelfs extra verzekerd en dus ook bij instantie's aangeven.

 

Je heb ook dure kroks en die koopt niet zomaar iedereen.

 

En ook dat iedereen dat weet bestaat ook kleine kaaimansoort.

Dwergkaaiman wordt niet groter dan 1.20mL en dat is kleiner dan een groene leguaan of nijlvaraan.

 

En gevaarlijk ja dat klopt maar dit zijn geen knuffeldieren en zoals ik en veel andere het doen is de kans dat er iets misloopt zeer klein.

De kans is er altijd ma als er iets gebeurd zal het met mezelf zijn en daar beslis ik over.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×