Jump to content
Sign in to follow this  
eddioot

Tam?

Recommended Posts

mijn baardje is nu ongeveer 3 maanden en ik haal hem elke dag even zijn terrarium. Maar nog steeds is het een ramp om hem te pakken te krijgen en wil hij elke keer weer bijten (als hij opgewarmt is tenminste).

Is dit normaal of hoort hij nu toch wel al een beetje tam te zijn?? Wat kan ik anders beter doen om hem wat tammer te maken :P

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou allereerst stoppen met hem elke dag stress te bezorgen en hem deruit te halen voor de rest moet je misschien ff op andre reacties wachten, maar niet elke baardagaam laat zich graag pakken en het zijn geen knuffeldieren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

baardagamen worden niet echt tam he

hanteerbaar is een beter woord

en ja ik denk ook dat het voor het beestje stressvol is als hij elke keer tegen zxijn zin eruit gehaald wordt

ik zou ook zo 1 2 3 geen oplossing weten

je moet er wel vanuit gaan het blijven reptielen he

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zet altijd zijn bak open om zijn benen te strekken en dan komt meneer vanzelf om aandacht vragen geef ik hem dat niet dan klimt meneer wel via mijn been of bangstel omhoog om aandacht op te eisen :D

Dat heeft meneer zelf geleerd

als ik hem een dag niet loslaat dan breekt hij de bak af

hij springt dan op zijn waterval zodat deze tegen het glas aan slaat enz.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
baardagamen worden niet echt tam he

hanteerbaar is een beter woord

en ja ik denk ook dat het voor het beestje stressvol is als hij elke keer tegen zxijn zin eruit gehaald wordt

ik zou ook zo 1 2 3 geen oplossing weten

je moet er wel vanuit gaan het blijven reptielen he

 

groetjez esma

Frodo is anders hartstikke tam,alleen bang voor de TV :lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam wil eigenlijk zeggen Niet Wild.

Dus dat ze zich niet gaan gedragen zoals in het wild.

 

Dus hanteerbaar is inderdaad het beter woord.

:P

 

 

Wat ik met mijne heb gedaan is hem opgenomen en op mijn hand onder de warmtelamp gezet. Zo een paar minuutjes gehouden en wat geaaid. En dan wat bewogen, dat hij weet dat hij er niet bang voor moet zijn.

 

Nu loopt hij soms nog altijd weg. Maar hoe zou je zelf zijn als je 20 cm groot bent en er komt een monster van 170cm op je af.

 

Als hij eenmaal op mijn hand zit is hij weer rustig en gaat hij wat op mijn been liggen.

Ook dit heb ik hem aangeleerd door de burolamp boven hem te houden toen hij op mijn been zat. Om het hem aan te leren maar ook een beetje om ervoor te zorgen dat hij het niet te koud krijgt.

 

En tja, je plukt nog altijd het beestje uit zijn territorium h

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat wij doen bij de bange baardjes is ze gewoon aaien in het terra zonder ze eruit te nemen

lopen ze weg dan moet je even wachten

probeer hem misschien wasmotjes uit de hand te voeren of sprinkhanen

 

geduld is een schone deugd

er zal wel een tijd komen dat hij niet meer wegloopt of bang is

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn baardje is nu ongeveer 3 maanden en ik haal hem elke dag even zijn terrarium. Maar nog steeds is het een ramp om hem te pakken te krijgen en wil hij elke keer weer bijten (als hij opgewarmt is tenminste).

Is dit normaal of hoort hij nu toch wel al een beetje tam te zijn?? Wat kan ik anders beter doen om hem wat tammer te maken :P

Alvast bedankt

Voer je hem elke dag uit de hand?

Dan kan ie aan je hand wennen want eten moet ie toch.

Weet je ook zeker dat ie nergens pijn heeft kan ook een reden zijn dat ie geirriteerd raakt.

Maar het verschilt per dier denk ik, die van mij gaat rustig eten als er zes vreemde mensen omheen staan, daarom vind ik het ook raar dat ie gaat bijten, naar mijn idee doen ze dat bijna nooit, succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×