Jump to content

Recommended Posts

kan iemand mij vertellen met welke leeftijd jonge baardjes hun eerste krekels eten, ik dacht zelf een week,

en als ik ze sproei 2x per dag word wel alles erg vochtig, weten jullie er een manier op zodat ze tog drinken en de bak niet supernat word (heb zon sproeien uit de winkel )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier word gezegd sproeien buiten de bak.

Maar dan drinkt die van mij niet.

Kbesproei hem dus ook ma in zen terra. Nu heb ik wel altijd luchtvochtigheid 60-70 en dat is ook niet zo goed.

En tot nu toe heeft hij nog maar 2 keer aan zijn spuit gedronken. Kleg een druppeltje op zijn bekje, maar als ik dat steeds moet doen, ben ik lang bezig. En ik weet niet of ze wel veel moete drinke dus jeh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sproeien kan je inderdaad beter buiten het terra doen in een plastic bak .

als je in het terra sproeit gaat op den duur het zand stinken (weet ik uit ervaring)

 

wat betreft de krekels , wij geven onze kleintjes al van de tweede dag krekels , je moet wel stofkrekels gebruiken zodat je baardjes niet stikken als de krekels te groot zijn

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

baardagamen nemen ook via de huid vocht op hoor, dus als ze er niet van drinken buiten de bak dan krijgen ze toch wat binnen

 

Ik geef meestal vanaf de 3e a 4e dag krekels aan de babys, eerder eten ze dit niet (meestal)

en als er teveel in lopen kunnen ze wel eens gaan schrikken ofzo (ondanks dat ze instictief weten wat eten is)

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als ze te groot zijn gaan ze er ook van op de loop.

Ik heb nu krekels gekocht. Stond maat 5 op en er zaten redelijk wat grote in, maar toen ik het verfrommelde papiertje open deed, vlogen er allemaal maat 2 uit. En daar heb ik nu totaal niets aan :(

Want ik kan er daar 20 van geven ofzo :s En totaal niet makkelijk te nemen die kleintjes. Springen alle kanten op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×