Jump to content
Sign in to follow this  
sylvan

Gerrhosaurus Major

Recommended Posts

Hallo,

 

 

Ik ga over een tijdje schildhagedissen houden.

Zo ziet het beest eruit:

http://images.google.nl/images?hl=nl&q=Ger...F-8&sa=N&tab=wi

Ik heb al wat site's door genomen maar geen van alle staat echte informatie.

Ik heb wel gelezen dat ze een minimaal verblijf moeten van 100x50x50 maar ik neem er

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn 2 soortenlampen nodig voor in terra's! de gewone spot voor de tempteratuur op peil te krijgen een warme plaats te creeren die nodig is zodat het dier zich kan opwarmen. de 2de soort lamp is de uv lamp oftewel kunstmatig zonlicht. die uv lamp(voor reptielen!!!!) geeft uvb en uvc. uvb is nodig voor de aanmaak van calsium! de uvc schijnt de voortplanting, eetgedrag, kleuren, ... te stimuleren.

 

 

-Wat voor vitamines hebben ze over het voer nodig.

 

Gewone vitamines voor reptielen. je doet insecten in een zakje met wat vitaminen en schud er wat mee tot de insecten bleekjes zien. dit ongeveer 2x per week. ik gebruikk repti-vit ma je kan ze ook kopen in de reptie-farm online-shopr(onderaan, forum)

 

-Zijn er nog mensen op dit fora die jullie kennen of andere mensen?

 

neen, sorry, ik weet niemand met dit dier.

 

-Zijn er nog echte goede site's over dit beest? of forum. (google heb ik al gekeken maar daar krijg je meer foto site's)

 

heb je al gekeken op duitse, franse en engelse sites? anders een goed boek kopen. en op forums zul je wel wat info vinden van andere mensen.

 

ik zal eens voor je kijken dat de soort niet in mijn literatuur staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

ik heb ook eens 2 schildhagedissen gehad.

maar persoonlijk vind ik 130 50 50 ietsie aan de kleine kant.

omdat ze toch vrij actief zijn hebben ze wel goed de ruimte nodig.

ik had ze in een terrarium van 150 bij 50 bij 50. en dan lekker druk ingericht en met een mooie achterwand erin. dit zijn echt hele actieve dieren. vandaar dat ze ook de ruimte nodig hebben. deze zijn ook zeer tam te maken.

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
r zijn 2 soortenlampen nodig voor in terra's! de gewone spot voor de tempteratuur op peil te krijgen een warme plaats te creeren die nodig is zodat het dier zich kan opwarmen. de 2de soort lamp is de uv lamp oftewel kunstmatig zonlicht. die uv lamp(voor reptielen!!!!) geeft uvb en uvc. uvb is nodig voor de aanmaak van calsium! de uvc schijnt de voortplanting, eetgedrag, kleuren, ... te stimuleren.

 

Even een kleine correctie.

 

UV-C straling is het schadelijke deel van straling en kun je bij de mens vergelijken als de straling die o.a kanker verwekt. Een van de meest voorkomende ziektes bij reptielen die lang zijn blootgesteld aan UV-C is de oogaandoenig "conjunctivitis". Dit is een ontsteking aan het bindvlies.

 

UV-B is het deel van de straling, dat ervoor zorgt dat de dieren vitamine D3 aanmaken en het bevorderd de opname van bouwstoffen in het lichaam.

 

UV-A is hierboven in de quote als UV-B uitgelegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×