Jump to content

Recommended Posts

hoi ik zou graag willen weten welke soorten geschikt zijn voor gebruik hoe groot ze worden en wat ze vooral ete en hoe hun terrarium eruit ziet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een keizer schorpioen. Ik voer ehm 2 a 3 grote sprinkhanen in de week. Ik heb mn bak naar een woestien terrarium ingericht. Met paar redelijke brokken hout (wel met kieren enzo er in). Kwa grote scheeld het best. Licht ook aan je bak en voer. Zorg wel dat je er altijd water in heb maar wel in een ondiepe bak omdat ie er gewoon doorheen loopt. Ze drinken veel dus dat is wel belangrijk :D...

 

Paul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De familie Chactidae

e_carpathicus2.jpg

De Euscorpius-soorten worden ongeveer 3 cm lang, en hebben een donkerbruine kleur. Deze zijn niet gevaarlijk en niet agressief, dus geschikt om te houden als terrariumdier.

Het terrarium moet 3x de lengte, en 2x de breedte van de schorpioen groot zijn.

Zorg steeds voor een hoge vochtigheidsgraad van ongeveer 80%.

De temperatuur moet tussen de 25 en de 30 graden liggen.

Tweemaal in de week geef je ze enkele insecten met de nodige vitamine.

Plaats ook een ondiepe waterschaal, want schorpioenen drinken veel.

Een schuilplaats kan je maken van hout of steen.

 

Mvg,

Luc

 

PythonWeb

Share this post


Link to post
Share on other sites

een keizerschorpioen hoe groot word die en moet je de bak sproeien of kan hij al zijn vocht uit zijn prooi en waterbakje halen. is deze vooral een nachtdier of niet? en heeft ie een lamp of een warmtematje nodig

 

mvg

jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

De luchtvochtigheid moet tussen de 70% - 80% zijn en de temperatuur ligt tussen de 23 en 28 graden. Elke dag moet je even sproeien om het lekker vochtig te houden. Om de bak warm te houden zet je die op een ander terraria waarvan de bovenkant warm genoeg is, of je zet er een bureaulamp boven of je legt er een warmtemat onder het bakje. Als de temperatuur maar tussen de 23 en 28 graden ligt!!Het zijn over het algemeen nacht dieren.Pas op voor hoge temperaturen maar pas op bij fel licht dit kan het dier binnen enkele uren doden daarom zijn ze nachts actief.

 

Groetjes Tonweya ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb zelf twee keizers.

Heb nog niet echt veel ervaring met deze dieren omdat ik ze pas een jaar heb.

Ze zitten in een bak van 30-80-40 cm die ik om een stuk hout heen heb gebouwd.

Een ruime hoeveelheid grond zodat ze kunnen graven en een hoge luchtvochtigheid.

Een nadeel, doordat ik plaatsgebrek heb om zo'n bak nog tussen mijn spinnen te plaatsen hangen ze tegen de muur gemonteerd boven een verwarming.

Omdat het onder in de bak dan het warmste wordt zie ik ze de hele winter, wanneer de cv brand zelden.

Voor de rest doen ze het goed.

In een woesteinbak lijkt mij dat ze zich minder op hun gemak voelen, het zijn toch oerwouddieren (of heb ik het mis ).

Hier een foto van hun bak.

's nachts genomen en pas gesproeid vandaar al het vocht op de ramen .

 

Groeten Smeff.

post-11-1116138006.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die link doet het niet. ..

maarruh ff vraagje hoeveel wil je sproeien in een terra voor 80 tot 90 % vochtig te houden die boven een warme bron (ander terra aquarium) staat?? das rond uit onmogelijk warmte verdamt het vocht en alles de grond e/d droogt uit :o

 

verder kunnen schorpieoenen temperaturen tot -20 en +50 graden en chemishe stralingen aan had ik op animal planet gezien betwijfel echter of het wel klopt.

de meeste soorten komen toch uit steppen en bos gebieden? dan hoeft het niet vochtiger dan een baardje dacht ik zo in zijn natuur is het ook niet vochtiger dan 50 % en ga me niet vertellen dat je n baardje op 80 % vochtigheid zet :P

 

niet dat ik ervaring heb met de dieren maar als je simpel weg al naar hun leefgebieden kijkt klopt er iets niet aan je cijfertjes haha

 

klopt het dat hoe groter de klauwen en dunner de staart hoe minder giftig hij is en andersom? ik ben wel geinteresseert in de dieren hoop dat iemand wat argumenten heeft :)

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×