Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Ik heb sinds 2 dagen een bakje met kattenvoer in de bak van mn baardjes staan, heb het nat gemaakt zodat de brokjes zacht worden, maar de baardjes eten dr nauwelijks van. Toch wil ik ook kattenvoer gaan voeren aan ze, hoelang kan ik wachten totdat ik ze echt weer krekeltjes en andere beestjes moet gaan voeren als ze er niet van eten?

Ze hebben vandaag een paar brokjes op, maar kan ik nog 1 dag wachten om te kijken of ze gaan eten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

dat bakje laat je neem ik aan toch niet de hele dag in het terra staan???

want dan is de kans groot dat het gaat schimmelen

als je perse kattenvoer wilt voeren pak dan een hoogwaardigvoer en voer met pinchet/voedseltang

zo,n trilplaat helpt wellicht ook nog wel

baardagamen zien liever wat bewegen dus als het trilt zullenz e het gemakkelijker eten

je kunt ook de baardagamenkorrels eens proberen of de gedroogde zijderupsen

een volwassen baardagaam kan best even zonder eten

jonge dieren zou ik gewoon voeren die moet je niet te lang op rantsoen zetten

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gbf,

Die gedroogde zijderupsen geven jullie die gewoon als voedseldierenmaaltijd? Of maar enkele per keer? Ik heb ze ook en hier eten sommige ze wel en sommige niet maar wist niet goed of het gewoon een maaltijd is.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij geven ze af en toe als afwisseling

de ene keer geweekt en de andere keer droog

ook voeren wij deze rupsen levend(zeer goed voer)

uit de tang pakken ze hier de gedroogde rups zeer gretig

ze moeten het wel even leren eten maar als ze het een keer geproeft hebben is dat geen probleem meer

we geven het dus als extratje en soms als hoofdmaaltijd

groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze wil voeren met de tang moet je zeker ook op tijd de tang lossen niet?

Als ik mijne wil voeren en dan likt ie ma benk te laat met lossen :(

 

Iemand zei me dat gedroogde garnalen ook goed is voor ze?

En waar kan je zo een trilplaat kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Zo'n trilplaat kan je hier op de online shop kopen. Als je baardje likt neemt hij het niet aan, je ziet het als ze het echt aannemen, van de moment ze erin bijten laat je de tang los. Wij geven onze dieren eten met de hand of pincet, maar dan zijn ze soms zo verwent dat ze geen loslopende krekel,... meer willen pakken tenzij ze echt groooote honger hebben :)

 

Dankje gbf voor de info. Ik ga het ook eens als hoofdmaaltijd geven. Hier kregen ze het als tussendoortje maar ze moeten het maar leren eten zo als hoofdmaaltijd ook.

De levende eten ze hier ook supergraag hoor, de bijde soorten.

 

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de wormen zijn er ook voederbakken met een rand zodat ze er niet uit kunnen

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sabia, zoals GBF al zegt moet je jonge baardjes lekker door blijven voeren omdat ze nog moeten groeien. Ook zit in het meeste kattenvoer conserverings middelen wat niet altijd even goed voor je baardje kan zijn. Baardjes gaan indd zoals GBF ook zegt achter iets levends aan wat beweegt. Als je ze toch iets extra's wil geven kan je eraan denken om bijvoorbeeld af en toe wat andere inceten zoal redrunners of wasmotlarven te voeren. Deze bewegen en kan je als extratje geven. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom wil je eigenlijk kattenvoer gaan voeren??

en wel merk heb je geprobeerd???

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×