Jump to content
Fragrancy

Is Een Warmtemat Nodig?

Recommended Posts

Ja dat is mijn vraag, voor s'nachts want als ik de lampen uit doe komt er geen warmte meer in. Of een warmtesteen. Ik weet het is niet natuurlijk.

Deze morge hield ik Chuk even vast en hij voelde best koud aan :s

 

En ook ng even over zijn ontlasting, doen deze dat vaak want die van mij zit bijna 32u in zijn terrarium en heeft nog niets gelost :( Moet ik mij zorgen maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

HALLO

HEB DAARSTRAKS GELEZEN DAT JE CHUK NOG MAAR NET HEBT.

EEN WARMTEMAT OF WARMTESTEEN IS NIET NODIG VOOR 'S NACHTS.

WIJ HEBBEN NU EEN JAAR OF 3 BAARDAGAMEN EN DEZE HEBBEN GEEN WARMTEMAT OF STEEN ER IS ER NOG GEEN 1 DOOD GEGAAN VAN DE KOU.

'S MORGENS ALS DE LICHTEN AANGAAN VOELEN ZE ALLEMAAL KOUD AAN MAAR NA EEN UURTJE OF ZO ZIJN ZE WEER HELEMAAL OPGEWARMD.

 

IK WENS JE VEEL PLEZIER MET JE BAARDJE

 

GROETJES

D+N

Share this post


Link to post
Share on other sites

ontaslting hebben zeniet altijd elke dag hoor

chucky at ook nog niet echt als ik me goed herinner dus gewoon nog even afwachten

als ie ontlasting heeft mestonderzoek laten doen he

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi frag ;)

 

als je terra op kamertemperatuur staat is er geen probleem voor s'nachts

dus als je terra niet in de schuur of dergelijke staat zal de temperatuur niet zodanig dalen dat een warmtemat nodig is

de stoelgang zal wel gauw volgen en laat zeker zoals gbf zegt eens een mestonderzoekje doen en dit binnen de eerste weken

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey frag, mijn baardjes heb ik nu alweer bijna 2 jaar, en die hebben in het begin ook geen warmte mat of steen gehad. Ik heb nu in mijn terrarium wel een groote warmte steen, waar mijn draakje het heerlijk op vind om op te liggen na het eten. Dit helpt het verterings proces ook beter te verlopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Met zo'n warmtesteen moet je wel oppassen dat je baardje zich niet verbrandt. Ze kunnen soms te warm worden en een baardje voelt daarom die warmte zo niet aan.

 

Wij hebben geen wamrtesteen of mat in de terra's. Het koelt nooit onder de 18 graden af en da is het niet nodig.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhu maar ik heb het gvoel dat mijn lamp (100w) niet voldoende verwarmd in de terra. Kep jus pas ne thermometer gehange dus morge weetk meer. En ik denk ook datet snachts onder de 18 gaat.

Dus geweldig isset niet e :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat als je kamer niet kouder word dan een kleine zo'n 10 a 15 graden dat je dan geen warmte mat o.i.d. nodig hebt.

baardagamen komen uit de woestijn en wat er zo bekent aan een woestijn is is dat het overdag flink warm en droog kan zijn en snachts koud (soms zelfs vriezen) en vochtig. in de natuur kan je baardje een diep holletje graven of zoeken om daar snachts tegen de kou te weren dat heb je niet in je terrarium dus als het niet kouder dan 10 graden word hoef je geen warmte matjes te gebruiken naar mijn mening.

 

hoe groot is je terrarium? een 100 watt pfoe das wel veel ik heb een 100x40x60 terr met 2x 60 watt lampen erin. volgens mij doen de meeste terrarium (en aquarium) houders hier voor ze een dier in een terrarium doen even de warmte testen (thermo meter erin) en die houden ze er altijd in als je langs loopt ff chekken (doe ik standaart) en natuurlijk een hydrometertje erbij.

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Met zo'n warmtesteen moet je wel oppassen dat je baardje zich niet verbrandt.  Ze kunnen soms te warm worden en een baardje voelt daarom die warmte zo niet aan.

 

Wij hebben geen wamrtesteen of mat in de terra's.  Het koelt nooit onder de 18 graden af en da is het niet nodig.

 

Groetjesss

Zoon warmte steen kan indd te warm worden voor je baardje daarom zit er bij mij ook een timer op zodat deze niet steeds staat te loeien, maar ook kan afkoelen. Praktische oplossing vind ik zelf ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×