Jump to content
Sign in to follow this  
welletjes

Waar Kan Ik Nu Nog Krekels Halen?

Recommended Posts

Wij zitten even met een probleempje.Haalde onze krekels ,sprinkhanen en wormen altijd bij tuinwereld bij ons in wijchen.Nu gaan ze daar verbouwen en hebben ze juist de reptiel/dier afdeling gesloten en dus ...zitten wij zonder voer.Nu is er in Hatert [ nijmegen ] een petsplace ,maar daar zijn de bakjes krekels 2.40 [ bij tuinwereld 1.85] Ik hoop dat er iemand is die ook in deze omgeving woont ,mij kan vertellen waar ik nog meer krekels kan kopen.Hebben gehoord dat er in de diepvoorde,een wijk bij ons in wijchen iemand zou wonen die ze kweekt ,maar weet dat niet zeker en ook niet waar precies. Dus ...mensen uit/of uit de omgeving van wijchen /nijmegen...please help ons...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dacht je van een voor veel betere kwaliteit, meestal goedkooper en aan huis gebracht voer?? :lol: kijk eens wat meer naa onder op het forum naar reptie-farm shop ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek eens op internet of inderdaad hier hebben ze ook een webshop er zijn nog meer winkels die ze verkopen hoor zoekt en gij zult vinden

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

beslist bij mark bestellen

 

is altijd goede kwalitijd en geen half lege bakjes

als je baardje 1 keer krekels van mark heb geproeft

dan wil die niks meer anders :D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Welletjes, zeker bij Marc bestellen, ideaal, het is er zeer snel, en superkwaliteit voor weinig geld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik zeg bij marc bestellen is goede kwaliteit prijs verhouding

alleen nadeeltje als je nu iets nodig heb, bestellen kan pas weer in 2007

en als ik het zo lees dat de krekels daar zo duur zijn heb je de verzendkosten er zo uit

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia,

 

Let je wel op het zoutgehalte in de kattebrokjes? :huh:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik het idd over gehad met Marja, en zout is voor katten ook niet goed, dus er zit sowieso al weinig zout in kattenvoer. Daarnaast moet je ze altijd weken in water, en iedereen weet dat dat nu juist DE manier is om zout uit voedsel te krijgen, ieder soort voedsel.

Dus zout is het probleem niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zout zit dus wel degelijk in katten voer

er is niet voor niets voer voor nier dieet

bepaalde merken en dan vooral senior voer zit minder zout in

dan hebben we het dus echt over de a-merken

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt mij niet horen zeggen dat er geen zout in kattenvoer zit, maar de hoeveelheid zout is niet schadelijk, zowel voor kat als agaam. Daarbij, zoals eerder gezegd, week je het in water, het moet zacht worden. En door dat water ontzout je de handel.

 

En een nierdieet heeft niet alleen met zout te maken. Ik heb een kat gehad die jaren op een nierdieet stond, daar zat wel degelijk zout in, het gaat bij een nierdieet vnl. om de samenstelling van de eiwitten.

 

Het is al lang achterhaald dat nierproblemen op te lossen zijn met verwijdering van zout uit het voedsel. Ik weet dat als geen ander want tijdens mijn zwangerschap heb ik behoorlijk wat nierproblemen gehad. Mijn vraag toen, moet ik nu zoutloos, was overbodig. Allang achterhaald. Daar zit het hem niet in. Niet bij de mens, en niet bij het dier.

 

Het maakt niet zoveel uit welke kattenbrokken je geeft, dus ze gaan gewoon mee met de katten. Eten wat de pot schaft????

Daarbij, op het moment dat een baardje gedwangvoederd moet worden, grijpen de meeste mensen naar kattenvoer, en dan zou het ineens wel goed zijn, en zodra ie zelf weer kan eten zou hij het niet meer mogen hebben??? Klinkt vaag hoor.

 

Maar ja, iedereen heeft godzijdank recht op zijn eigen mening. Ik ben nog maar een tamelijke leek op baardagamengebied, en ik heb toch wel de neiging om iemand die ervoor gestudeerd heeft, en nb. zelf reptielen heeft, te geloven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben wel eens een baardje gedwangvoedert maar dat was met vloeibare katten voeding zag eruit als melkpapje zeg maar

en zodra die er iets van at werd het een papje van wasmotjes ed gepureerd met de staafmixer

 

ik zeg dus ook niet dat katten voer echt slecht is maar pak dan echt de betere merken

ik weet dat lique kattenvoer gebruikt maar dan wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

weet niet of tuimwereld alweer open is maar in beuningen kan je krekels halen in de dierenwinkel vlak bij de ah en er zit ook een kweker in wijchen maar daar weet ik het adres niet van

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi

 

weet niet of tuimwereld alweer open is maar in beuningen kan je krekels halen in de dierenwinkel vlak bij de ah en er zit ook een kweker in wijchen maar daar weet ik het adres niet van

het adres van de kweker in wijchen is konijnsweg 33.Op woensdagavond geopend en volgens mij ook nog andere avonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×