Jump to content
Sign in to follow this  
wateragaamlover

Terrarium

Recommended Posts

Halloo allemaal

ik heb nu 2 wateragamen(50 en 70 cm) en ik wil ze zo goed mogelijk verzorgen.

Ik heb nu een terrarium van 121 cm hoog en 90 cm breed met een dipte van 40 cm.

Ik zie in boeken veel dat ze ook worden gehouden in zo'n terrarium met een onderkant gevuld met water

Ik heb nu het idee dat dat beter is omdat ze waarschijnlijk niet voor niets WATERagamen heten :rolleyes:

Dus hebben jullie nog mooie ide

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben zo een terra gevuld aan de onderkant met water, ik merk dat ze hier graag een duik in nemen.

Wel zorgen dat het diep genoeg is, en dat er een pomp in het water is (vijver pomp bv) omdat anders het water vies word en je het elke dag moet verschonen.

 

Ik zelf vijnd de terra met zo een grote waterbak het mooist, en het meest lekkere voor de dieren

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat dus ook alleen het probleem is dat mijn pa het niet goed vindt denk ik -_- -_- dat vindt ik erg jammer

hoeveel kost het om zo'n "paludarium":P:P te maken of is er ook de mogelijkheid om mijn terrarium om te bouwen tot "paludarium"??

(dat paludarium heb ik uit de terrarium encyclopedie , eugene bruins:D)

ik denk dat mijn de kosten niet leuk vind dus zal het moeilijk worden :(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik vind het altijd jammer als ik lees dat vader of moeder het niet goed vindt. Je hebt de dieren al, dus ik neem aan dat je vader zich ook vantevoren een beetje heeft geinformeerd over het soort dat in zijn huis kwam wonen. En dus ook samen met jou kan besluiten over wat het beste is voor de dieren.

 

Ik ben zelf ouder en als mijn kind komt met een vraag voor een dier, dan gaan we eerst samen overleggen of het een goed idee is (vooral voor het dier) dat hij komt, en dan gaan we kijken wat de beste huisvesting is en of dat voor ons haalbaar is (ook financieel).

 

Neemt niet weg dat vanaf een bepaalde leeftijd een kind zelf moet bijdragen aan de kosten voor zijn dier, maar dan nog, als ouder ben je altijd mede-verantwoordelijk, maar dat is mijn mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je denkt dat je vader het niet goed zal vinden

lijkt me hoog tijd om er dus eerst eens met je vader over te praten

en ik kan me voorstellen dat je vader de kosten een probleem vind

mischien is het een idee dat je eerstz elf een deel bij elkaar verdient en dan dat je ouders eventuel het laatste deel mee betalen

echter zul je dus voor dat eerste deel wel wat moeten doen

en ja jij hebt deze dieren genomen dus zal je er wat voor moeten doen

dus ga eens praten met je ouders

dat lijkt me beter dan al van te voren roepen dat het toch niet mag

succes

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties

ik heb al wel 400 euro en die wil ik best aan mijn wateragamen besteden want ik heb ze ook en mijn ouders niet:P:P

maar ik gaa eens met mijn pa praten :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

DUIMEN!!

 

 

groetjess

post-2-1166042526.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wateragaamlover

 

het is idd verstandig om met je vader te praten over de situatie.

het gaat tenslotte om dieren. een kennis van mij heeft er ook 2 en die zitten in een terrarium van 150 hoog 120 breed en 1meter diep. ook daarvan is de hele bodem een waterbak.

p.s mooie wateragaam man

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn alleen wel een paar minpuntjes:

 

1. We kunnen het huidige terra niet ombouwen(dus moeten een nieuwe kopen/bouwen??

 

2. We hebben niet zo heel veel verstand van oeverterrariums. Kunnen jullie info geven over de bouw???

 

3. 1 van mijn wateragamen gaat soms ,als ik hem in bad doe voor ontlasting, drijven en dan draait hij telkens naar links en ligt op zn rug. Hij ademt dan een poos niet meer en opeens weer wel. is dit een probleem??(want de andere is net een waterrat)

 

Jammer dat er zoveel minpuntjes zijn heh??

groetjuhh

 

w-lover

post-2-1166350622.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

wat je eerste vraag betreft

ombouwen zou je wel kunnen, maar de afmetingen zijn wat krap als je straks met volwassen dieren komt te zitten

wat je tweede vraag betreft

als je wat gaat zoeken op het net zul je wel gauw wat voorbeelden vinden

wat je wel zou kunnen doen is bv. een oud aquarium of een curverbox in de bak plaatsen waar je dan een filtering in aanbrengt

wat je derde vraag betreft

wateragamen laten zich bij bedreiging in het water vallen en houden zich dan als dood, dus dit zou een reactie kunnen zijn bij je ene dier, dus zeker niet onrust wekkend

 

en wat bedoel je met zoveel minpunten <_<

 

oja, en de hele bodem met wateroppervlak zou ik niet doen daar je nog wat aardoppervlakte moet overlaten om hun voedsel op te halen en om te graven voor de eventuele eileg

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

is inderdaad heel goed nieuws :rolleyes:

je dieren zullen dit zeker in dank aannemen

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×