Jump to content
marvin

Ga Straks Kijken!

Recommended Posts

ik weet, kom vreselijk over,maar heb een klein hartje met veel goede bedoelingen,en ook nog eens veel geduld.

op dit moment is voedsel minder.

maar ze worden loodzwaar op andijvie hoor.

hoofdmood is andijvie,een beetje kool,maar dan de zachte soorten zoals chineese kool..10% fruit. uisoorten zijn goed preventief voor wormenzo blad van prei.een teen knoflook zo nu en dan.misschien vind je nog een paardebloem,blad en bloem zijn erg goed

sommige zijn gek op wat doperwten,een gekookt aardappeltje(zonder zout. courgette is goed.pak soy is biefstuk voor ze,top voer,maar ja.t mag wat kosten.

nou das al weer genoeg denk ik.maar gebruik je ook vitamine bij de calcium?

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

neej, geen vitaminen omdat mij een keer werd verteld dat ze al genoeg vitaminen krijgen door de groetes en fruit...

 

Groetjssssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marvin, blij te horen dat het beter gaat, je bent zeker hartstikke blij dat je Anita kent, niet dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi marvin

elke dag calcium,en zeker toch 3x per week vit geven hoor.,minneral indoor ofzo.zelfs al zit hij 12 uur onder de powersunen geef je een goede gebalanceerde salade.de eerste jaren groeien ze als kool,ze hebben dus echt wel wat extra nodig,vooral dit dier,wat wel wat achterloopt.hij heeft al veel meegemaakt hoor.

zelfs al lijkt hij nu goed op z,n gemakje,schijn kan bedriegen,geef hem rust .

anita

(dizzy was een schat,maar op 1 avond viel hij weg,en binnen 3 uur had ik een zakje botjes,niks gemerkt,maar wel dood!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nia

iguanas eten uitsluitend groentes en fruit.en echt niks dierlijks.al vnden ze een punt pizza en een broodje met kaas ook wel intresant,maar ja stelen blijft leuk natuurlijk,ook als het echt niet goed vo je is.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marvin, blij te horen dat het beter gaat, je bent zeker hartstikke blij dat je Anita kent, niet dan?

 

ja, ik ben ontzettend blij dat ik haar ken :D ik ga maar bij der wonen denk ik :P

 

 

owh oke, dan zal ik even snel vitaminen gaan halen binnenkort, maar kan ik gewoon de vitaminen gebruiken die ik toen ook voor mn baardagamen had?, miner...nog wat heette dat..

 

ik vind eigenlijk dat het net lijkt of hij a dikker wordt en nog een beetje groeit, of ligt dit gewoon aan mij, omdat ik zoveel naar hem kijk?

 

Groetjssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,t kan vriezen of het kan dooien! of rossie gaat echt goed,of hij is dik van de wormen en flagaten,je weet het snel genoeg!als hij nog leeft over een maandje doet hij het echt goed,anders gaat hij in een schoenedoos in de tuin.de tijd zal het leren.dus,breng z,n ontlasting weg.voor ong 5 euro weet je of hij in orde is.

enne tis your lucky day,mijn zoon is net weg,zodra we de graffiti uit z,n kamer verwijderd hebben verhuren we!

over de prijs worden we het wel eens :P

prettig weekend

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nee!

teminste niet met je blote oog.de ontlasting moet 400 vergroot worden geloof ik,de eitjes zijn niet te zien,en dode wormpjes ook niet,daarom zeg ik ook.breng ontlasting naar een gewone da.eitjes zijn eitjes.als ze dan effe bellen,naar kik ofzo kan die even goed zeggen wat,en hoeveel toe te dienen,dat doen ze wel!

doeg anita

mineral indoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hier zakt toch echt mijn broek van af, er is sinds dit topic geopend is steeds gezegd, brengt de mest weg voor onderzoek.

 

1 van de 1e dingen die iedereen weet die reptielen heeft is mestonderzoek laten doen, maar jij slaat het advies gewoon in de wind.

 

Waarschijnlijk heeft misschien de leguaan even een opleving en gaat het misschien over 1 week of zo weer slechter met hem.

 

Ik heb een hoop geleerd op het forum, maar je moet toch zeker vind ik de basisdingen weten als je eraan begint. Zoals informatie op internet zoeken en een goed boek lezen over verzorging van leguanen. En de advies van andere aannemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo,heb daar maar van terug!

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft ie dan nog geen mestonderzoek gedaan dan? Gauw doen hoor Marvin, kost geen drol, zo'n mestonderzoek (grappige woordkeus al zeg ik het zelf!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, even voor de duidelijkheid!

jullie beweren dus dat ik niet de basis dingen weet,,,,ik ben er zowat een heel jaar mee bezig geweest om de juiste info te vinden en dan kom je hiermee!

laast ook, kreeg berichtjes dat ik het goed deed, heb alle medicijnen in huis gahaald en vervolgens krijg ik een mail van "je moet rossi even naar gent brengen en naar rosita vragen omdat hij zo ziek is en dat vervolgens bijna niks kost" dus leg dat maar ffies uit!

 

het gaat mementeel goed met rossi. eet heel erg goed, schijt goed, dierenarts bezoek komt er binnenkort aan, en hou alsjeblieft op met dat ik de basisdingen niet zou weten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest David

Moet ik even kwijt na het lezen van dit 9 pagina's lange 'caresheet topic':

 

Marvin, er wordt jou hier niks verweten. Maar als er vanaf post 1 staat dat je een mestonderzoek moet doen na aankoop (wat trouwens geldt voor alle nieuwe aangekocht reptielen, zeker uit grootwinkels), dan zou je dat best doen.

Wat die mail betreft die je kreeg, kunnen we niet over oordelen. Het kan best zijn dat je reptiel ziek is, maar het zich nu niet uit.

 

Het enige waar ik mijn twijfels over heb, is dat je na een jaar research, je basis kennis niet voldoende hebt aangevuld... Zoals onder andere mestonderzoek, mogelijk ziektes en aandoeningen,... Maar met alle tips dat je nu gekregen hebt van Anita, zul je er nu wel geraken.

En nogmaals: No offensive, we doen het om je te helpen.

 

In ieder geval veel plezier nog met Rossi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, maar volgens mij heb ik tot nu toe alle raad gevolgd, terraium onsmet, stekels maseren+met betadine insmeren, heb frontline gekocht voor de mijten....en heb al eerder gezegd dat ik al bezig ben om een onderzoek te laten doen.....en dat rossi binnenkort voor een onderzoek heen gaat....maar dit heb ik al eerder laten weten! dus ik begrijp niet hoe ze dit kunnen zeggen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

marvin de fout die ik zie die je makt is het volgende

voor mestonderzoek hoeft het dier niet mee

je brengt de ontlasting weg

dit staat los van een eventueel geheel onderzoek

breng dus wat ontlasting weg dit is het eerste wat je hoort te doen bij aanschaf van een nieuw reptiel wat ziek oogt

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou marvin,je word nu dus boos,mooi.

let je misschien op.

ik ging er van uit dat je dus zelfs geen basis kennis had,en kreeg dus gelijk op het moment dat je naar een dierenwinkel gaat voor een ontwormings kuurtje,en meters kurk in je terra geplaatst had.

ik voel me niet aangevallen,moet jij ook niet doen.

nu onderhand 10 paginas,en nog is je dier niet ontwormd.ontwormen geld voor alle dieren,pups en kittens sterven ook als ze niet ontwormd worden,gezonde dieren leven net effe langer,maar gaan wel dood.

ik heb idd gezegd,breng hem naar gent,gaf je zelf een naam om binnen te komen zeker wetend dat je dier voor weinig geld helemaal gezond terug zou komen.en dat je hem anders voor adoptie kon op geven,en dat we een gezond dier voor je zouden regelen,gratis.maar ja,je kon niet wachten,en kocht een ziek dier.

dat je niet in brabant woont,had ik ook niet in de gaten.

wat denk jij?dat je waar dan ook zo bedient kan worden,dagelijks hoeveel postings,herhaling van het zelfde.

ga lekker met het dier naar de lokale da.zie dat die wat weet over stekels enz enz.

marvin,dit is een levend inteligent wezen,afhankelijk van jou!

maak er wat van,hou je trots er buiten,daar heb je nu niks aan.

gisteren wilde je nog bij me intrekken,het enigste wat er nu veranderdt is,is dat andere zich mee aant bemoeien zijn.

ik heb al veel geduld gehad,dat is nog niet op hoor.ligt aan jou.

anita

voelt zich echt niet beledigd hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest David
het enigste wat er nu veranderd is,is dat andere zich mee aant bemoeien zijn

 

Ik kon het niet laten om mijn mening te geven. Was niet echt mijn bedoeling te moeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey david,welkom.

post maar hoor,van mij mag je je er mee bemoeien ,het gaat niet over ons maar om een ziek dier.en laat dit dus een forum zijn,een open denk tank,als je tips hebt,of een aanvulling is dit altijd welkom.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anita is heel sportief, en Marvin voelt zich misschien een beetje overdonderd, maar we bedoelen het hier altijd heel goed met iedereen. Marvin, het eerste dat je morgen moet doen is ff wat poep van Rossi in een bakje doen, naar de DA brengen, en binnen een paar uur hooguit heb je de uitslag. Is het schoon, prima, anders krijg je een kuurtje van de DA mee. Doe dat nou ff, dan ben je op dat punt gerust. Maak dan meteen een afspraak met de DA om met Rossi zelf langs te gaan, maar die ontlasting kan geregeld worden zonder dat Rossi zelf mee moet.

 

En Anita heeft gelijk, ieder dier moet om de zoveel tijd ontwormd worden, katten, honden en reptielen ook. Stelt niks voor, zo gebeurd, maar voor je beestje uiteindelijk van levensbelang.

 

Doeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey marvin

hoe gaat het nu met rossi.

jammer dat je gestopt bent met posten.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×