Jump to content
marvin

Ga Straks Kijken!

Recommended Posts

hoi

tis een trieste bedoenning helaas,maar dat komt allemaal goed.heeft hij al ontlasting gehad bij jou?zelfs al heb je geen reptielen arts bij jou in de buurt,zie dat je hem gewogen krijgt,ga naar een da en haal een ontwormings kuurtje.panacur! je kan de poep na laten kijken,maar ik zou hem evengoed nu ontwormen.

helaas ziet het diertje er wat verwaarloost uit,ik zeg niet dat het met opzet was,maar zo,n zwarte poepert heb ik nog nooit gezien bij een iggy.

heb je wat om vocht in het terra te krijgen?ga anders even naar de blokker en haal een fonteintje,door de warmte verdamt het water,dat zal schelen.en sproeien sproeien en nog meer sproeien.heb je al gezien dat hij niest?iggys niessen het zout overschot uit,het liefste tegen de ruiten,zodat je bezig blijft met lappen!

de achterste stekels zien er nog beschaaft uit,maar verder kan je zien dat de toppen zijn afgestorven,op sommige kan je zien dat ze zwart zijn,en dat er restjes vervelling is blijven zitten.dat moet er dus af!

hoe hanteerbaar is hij nu?het is belangrijk dat hij een maandje rust krijgt,je hoeft niet gelijk aan de gang,maar je kan met een scherp nagelschaartje de uiterste puntjes van de zwarte topjes afknippen,echt net een puntje,dan krijgt de stekel wat lucht en ruimte.

zat hij echt warm waar je hem vandaan hebt,als hij daar eigenlijk te koud zat,en nu mooi warm groeien de wormen en flagaten in razend tempo,en streft je dier binnen 2 maanden.ontwormen dus!

ik kan op de pics niet zien of de staartbasis aan de zijkanten vet zit,dat zou er wel moeten zitten,dat zijn de reserves voor slechte tijden.om hem aan te dikken kan je blik spercibonen geven,tofu naturel vinden ze ook lekker,banaan met wat brinta erover(banaan verstopt).ik neem aan dat je calcium in huis hebt,geef dat dagelijks.

ik realizeer me goed dat je nu in korte tijd heel veel info krijgt,maar het zou jammer zijn als het nu mis gaat.

nou latersss anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

:( is het zo erg,

 

hoe werkt zo'n ontworming?

ik werk bij de kruidvat en moet morgen werken, dus kan ik het gelijk halen! maar het zijn toch tabletten?

doet het geen pijn die stukjes stekeltjes afknippen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan het ook in vloeibare form krijgen,bij de da.maar dan moet je wel weten hoe veel hij weegt! bij een hond of een kat kan je nog wel eens een gokje wagen,maar met dit niet hoor. en nee,een puntje is net als nagels knippen.maare,neem een tube betadine zalf mee,zuivert,is vettig,houd de stekels soepel.masseer dat er in.

http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Iguana

http://www.anapsid.org/iguana/icfs/index.html

hier heb je wat te lezen,melissa kaplan is HET in verzorging kennis enz,en dat in normale taal.

enne ik heb nog veel erger gezien hoor,maar het blijft altijd schrikken.

beantwoord je ook even m,n vraagjes?

werk ze morgen.het zal druk zijn zo net voor sinterklaas.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe regel je vochtigheid? haal bij de blokker zo,n fonteintje.

hoe warm zat hij bij de oude baas?

hoe hanteerbaar is hij?

heeft hij al ontlasting gehad?

oja, waar zit hij de hele dag nu,verstopt hij zich.zit hij veel op de grond,of al gewoon lekker onder een lampje?

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zo'n soort pomp waarmee ik de waterdruk kan opvoeren, en als ik dan ermee spuit komt er een hele nevel water uit.

 

de warmte was bij de vorige eigenaar d8 ik 25 graden, maar dit was niet onder de lamp!

 

hij is nu al redelijk hanteerbaar, nog wel wat schrikkerig als je, je hand iets te snel beweegt.

 

ja, hij heeft al 1 ontlasting gehad

 

ehm, de afgelopen 2 dagen zat hij wel vaak onder een plantje rechtsboven in mn terrarium en af en toe kwam hij er dan uit om te eten of om even onder de steen te liggen, en op de grond wil hij liever niet komen, hij komt daar alleen als ik um even badder!.

 

Groetjsssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je de ontlasting niet wge gebracht voor mestonderzoek???

volgende keer gelijk doen hoor

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Vervelend dat deze mensen hem zo verwaarloosd hebben. Maar met de tips van Anita zal het een hele mooie leguaan worden.

 

Laat hem maar even goed wennen, op een gegeven moment zal hij vanzelf naar je toe komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

Vervelend dat deze mensen hem zo verwaarloosd hebben. Maar met de tips van Anita zal het een hele mooie leguaan worden.

 

Laat hem maar even goed wennen, op een gegeven moment zal hij vanzelf naar je toe komen.

hoi

de rede warom ik een beetje doordram is omdat iedereen,ik ook in het begin fouten maakt,die fataal kunnen zijn.mijn eerste iggy haalde ik uit ermelo,en ik had echt niet door wat ik eigenlijk gekocht had.het was een zielig diertje,wat op een slaapkamertje stond bij een jongen,betaalde toen nog 125 gulden voor een piep terra,waar 1 lampje in zat van 40 watt,en een vreselijk mager ding.nou ,nam hem mee naar huis,deed hem in een mooi terra,goed de lampen erop,en was een gelukkig mens.het diertje was een schatje,maar leefde nog maar 6 weken.achteraf zat hij onder de wormen,en door de warme lampen bij mij was er een exposie van wormen en flagaten,dat hij opeens in 3 uur tijd in elkaar zakte en stierf.toen had ik al een baby uit el salvador gekocht,die was ook erg ziek,en had zwarte plekken op z,n staart.hij bleek onder de onstekingen te zitten,die hij had meegebracht uit el salvador.heeft zat gekost om dat dier er boven op te krijgen,maar ik kreeg het dier gezond.met 1 leeg terra,en 1 zwaar ziek dier dat boven 4 maanden op een stil kamertje stond wilde ik er echt mee stoppen.wat een ellende allemaal.

maar goed,ik wilde een iguana,dus moest wel door.toen ben ik me er echt in gaan verdiepen,kreeg uitsekende hulp daarbij.al het begin is moeilijk,maar uiteindelijk zijn iggys de makkelijkste dieren om te houden,en je hebt samen zo veel plezier,voor heel veel jaren.

ik geloof echt niet dat dieren zo met opzet verwaarloost worden,maar je bedenkt toch niet zo maar dat je stekels moet helpen om een mooie kam te krijgen.en zo zijn er meer dingen.

en ik heb zelf de overtuiging dat als je dieren hebt,dat je dan ook de verantwoording hebt om iemand anders te helpen,en te delen wat je weet.gelukkig ben ik daar niet alleen in ,anders deden mijn dieren het ook niet zo goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je blijft een lieverd hoor karin,maar uiteindelijk ben je al zelf zover met flip gekomen.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook echt heel blij dat er mensen zijn die mij dit allemaal willen leren :P BEDANKT ALLEMAAL :P

 

Rossi had vandaag tauge gekregen dit vond hij super lekker en hij at ook nog uit mn hand, verder was hij erg druk vandaag volgens mijn moeder,(net als op mn werk :P, moest namelijk de hele dag werken:D) en heeft even lekker gedoucht,en hij had nog gescheten vandaag!:P en ik heb de zwarte puntjes van zn stekeltjes afgeknipt, en maandag ga ik even een ontwormings kuurtje halen!

 

oja, nog even over de betadine, ik moest dit smeren, maar gewoon bij de randen waar de stekels de huid ingaan? ik heb wel thuis betadine oplossing, of moet het gewoon zalf wezen?

 

Groetjssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi marvin

ja,je zal wel druk geweest zijn op je werk ,maar dan gaat de dag sneller toch!

betadine oplossing is dun,dus meer kans dat het in de ogen komt ofzo.neem zalf,dat is mooi dik,en blijft zitten.goed dat je ziet dat de stekels in een schuprandje zitten,daar begint meestal de onsteking,zodat de stekel eraf rot! smeer de betadine op de hele stekel,en de schup rand.t ziet dr niet uit maar ja,strakjes een mooie kam is wel wat waard,en het dier is goede verzorging waard

wat goed dat rossi het nu al naar de zin heeft,maar geef hem toch de rust om tot rust te komen in z,n paleisje.later hebben jullie nog plenty tijd om samen door te brengen.

veel plezier met hem morgen,post nog een mooie foto van hem in z,n bakkie.

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke,,,,maar wat bedoel je precies met hem de rust geven, ik mag um toch wel uit het bakje halen?

 

oja, nog ffies over het water:

mag ik Rossi natspuiten(dit vindt hij namelijk erg lekker)

 

hier voor anita speciaal een fotootje :P

 

Groetjsssss :P

post-30-1165138950.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi marvin,

het is gewoonlijk dat je een dier eerst een maand laat wennen,het is een hele verandering voor zo,n dier en hij moet zich eerst veilig voellen in z,n terra.rossi schijnt je nu al aardig te vinden,maar bij de meeste duurt het weken voordat ze eten,en niet meer schuilen.dan moetten en ruiten afgeplakt worden,niet tegen ze gepraat worden enz.maar rossie weet blijkbaar dat hij het bij jou beter gaat krijgen.hem er echt nu al uithalen zou ik niet te veel doen.met al het fotos nemen en gedoe .levert alleen maar stress op.maar sproeien mag hoor,2 of 3 keer per dag,vind hij lekker hoor.ze komen uit het oerwoud,waar ze in de boomtopen leven,en zich wel van 20 meter in het water laten vallen om te kunnen baden,als je een bad hebt is dat helemaal geweldig.maar daar zou je ook mee moetten wachten.

heb je echte planten in je terra?of zie ik dat verkeerd!

maar tis een leuk dier,hij heeft de kop van een blue.wacht maar,een keer of wat vervellen,goede voeding.en z,n wangen zullen blauw worden.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi beestje hoor, ik kan me voorstellen dat je daar erg blij mee bent. En Anita, wat weet jij veel zeg! Handig hoor Marvin, zo'n hulp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja, ik heb een heel goot bad waar er wel 3 van hem in kunnen, er zit ook een fonteintje in om het water in beweging te houden, maar hoezo moet ik wachten met badderen? :P en nee, het zijn allemaal nep planten, hij eet er niet eens van, hij slaapt er juist in :P

 

boven op zn kop zit nog wel een velletje, maar sinds het nat maken van um wordt dat velletje donkergrijs zeg maar, gaat dit zer snel van af?

 

Groetjsssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

owh,zolang er een bad in het terra is,met warm water zodat hij er zelf in kan hoef je niet te wachten hoor,laat hem lekker weken,hij zal zich dan ook poepen int water,goed voor z,n darmen,en z,n zwarte droge poepert.maar als je zeg maar naar boven moet sjouwen naar de badkamer is dat net iets te veel in de eerste maand,snap je.

nog ter info over de ontlasting,zo kan je toch al snel zien of er een prob is,inwendig.

als de plug mooi wit is,en hij een vaste drol legt met schoon waterige plas,is het goed.als je overteebaar voedsel vind,of verkleurde plugjes.met gekleurde plas,is er een prob!roest kleurige plas en plug duit op bacterien van een ontsteking,of wormen,en gelige/oranje ontlasting duit op uitdroging,let dus effe op!

maar hij ziet er verder echt mooi uit,als hij echt in de stress zit zou hij donker gekleurt zijn,en dat is hij echt niet.

dat het velletje vergrijst betekend dat hij gaat vervellen,mooi dus.tis nu winter aan het worden,dus vervellen zie niet zo vaak als in de zomer.in de zomertijd kunnen ze op deze leefttijd elke 6 weken vervellen.eigenlijk constand dus.niet aan trekken ofzo,gewoon sproeien,en het komt van zelf los.

hoi nia

tis niet vanzelf gegaan hoor,heeft me jaren gekost om te lezen en luisteren naar iemand die er echt heel veel verstand van heeft,en de tijd heeft genomen om alles in m,n kop te krijgen.en tis mijn geluk dat er nu even niemand is om me te verbeteren,al zal ik niks zo maar roepen als ik niet 100%zeker ben.t gaat om een levend dier,wat totaal afhankelijk is van ons,en het best mogelijk bestaan verdient.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik vandaag mn waterbak verschoond omdat hij erin gescheten had, en nu vanaaf kon ik het weer doen wat jij had weer een grote boles gelegd :P maar het zag er gewoon groen uit, geen vaste stukken erin ofso, en mn moeder had het even onderzocht maar er zaten ook geen wormpjes in B)

 

maja, ik zag wat raars vanmiddag, hoop dat dit niks ernstigs is: ik keek ff naar um, en opeens zag een paar hele kleine wit/gele beestjes op het kurk lopen!

wat zijn dit? er vliegt natuurlijk wel is een klein vliegje in de bak, kan dat hierdoor komen, of moet ik me nu weer zorgen gaan maken!? :(

 

Groetjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hemel

ga me nu niet vertellen dat hij onder de mijten zit!

hebben jullie papieren handdoekken,je weet,op een rol in de keuken.wrijf daarmee over rossie heen,en kijk of er wat aan het papier zit.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop echt echt ECHT voor je dat het geen meit is,tjonge wat zou dat ellendig zijn zeg.

ik heb het ook bij mijn iggy's gehad,

wat was dat balen man...

 

maarja.daar kan jij niks aan doen hoor,dat kan iedereen overkomen (vooral bij iguanas komt het veel voor)

 

afz rwn.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik heb trouwens een heel klein rood beestje zien lopen, hij heeft zeker bloedmijt? :(:(:(

 

oneej, waarom moet ik dit nu weer hebben!

WAT MOET IK DOEN!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Marvin, rustig blijven joh, die mijt krijg je echt wel weg. Als Anita dit leest komt ze zeker weer met tips. Je bent helemaal gek van dat beest, en het beestje ook al van jou, dus dit probleempje gaat ook wel weer opgelost worden. Succes ermee, en raak niet in paniek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemachtig,ikwas er al bang voor,zelf heb ik nooit geen mijten gehad gelukkig,maar dit is shit.

helaas heb je aan alle wandjes kurk gebruikt,en heb je geen extra terra om hem even een paar daagjes in te zetten denk ik. nou,alles is nog niet verloren hoor.maar heb je een plek,of een kamertje waar je hem even kan plaatsen,met een klemspot,waar zeg een 60 watt lamp inm kan om hem warm te houden,en een rode nachtlamp zodat hij niet afkoelt.

bloed mijt doet wat de naam aangeeft,zuigt hem leeg.haal vandaag nog frontline,katten en honden vlooien spray.t gaat weer wat kosten,maar het enigste andere wat je kan doen is het dier terug brengen naar de eikel waar je hem vandaan hebt.maar dat doe je niet denk ik,dan gaat hij zeker dood.

spray de frontline op papieren hand doekjes,en wrijf rossi zo in!nooit direct op het dier spuiten!en pas op de wondjes bij de stekels!doe daar goed betadine op.zalf,geen lotion,das te dun.

nou komt er wat waar ik commentaar op kan krijgen ,maar ik weet niet wat mijten zijn,heb ze nooit gehad.

maar,hebben jullie een stoom reiniger,of weet je iemand die er 1 heeft,niet zo,n duckie,een goede!

ja kan nu 2 dingen doen.1 het dier eruithalen,behandelen en het hele terra ontsmetten met halamid,dat koop je weer bij de welkoop,je hebt een grote bak,dus je hebt wel wat nodig.de bak moet dan goed drogen voordat je het dier er terug in doet,zeker 2 dagen!herhaal dat over 2 weken!

2 je kan er ook de stoom reiniger er door heen halen.met 200 graden is echt alles dood,geen chemiche toestanden,en je dier kan blijven zitten,dat kan je herhalen,de volgende dag al,of over 2 weken voor het geval er toch nog eitjes van de mijten achter gebleven zijn

bedenk ook dat je de planten voer bakken alles moet ontsmet worden.maar maak een goed plan voordat je als een dolle wat gaat beginnen,de stress kan al fataal worden.

 

ik ben even na 7 uur online vanavond,kijk maar even.als dit nu allemaal goed gaat ben je in no time een expert.

sucses anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×