Jump to content
marvin

Ga Straks Kijken!

Recommended Posts

hoop dat het wat is! ga straks naar bovenkarspel om te kijken naar een leguaan!

en misschien dat ik vanavond eindelijke eentje heb!

 

Groetjsssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

sucses ermee,ik begrijp dat de eerste man niet de citus kon overleggen.spannend hoor,ik ben benieuwd.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha eidnelijk;)

 

en is hij er al??

 

gr bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

YESSSSSSSSSSS!!!!!!!! IK HEB HEM!!!! ZIET ER ECHT GAAF UIT!!!!!! ik heb hem Rossi(valentino) genoemd. ben er echt reuze blij mee, hij is nu al alles aan het verkennen! :P

 

Groetjssss :P

post-30-1164750910.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marvin ;)

 

eindelijk het is je gelukt :)

wat een prachtbeest man

kan begrijpen dat je er best trots op bent

hoe oud is deze?

we mogen er toch van uitgaan dat nu alles in orde is h

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha

leuk hoor,wat een poepie,ik weet dat jullie samen heel veel plezier gaan hebben.wat zal hij genieten in z,n mooie paleisje.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

proficiat. het is de trots in de terrarium hobby ;) ik hoop dat je er veel plezier aan zal hebben en dat jullie goede vriendjes worden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P ja alles is hiermee in orde, hij is ong. 2 jaar, papieren erbij! hij is op dit moment al aan het eten :P dus komt helemaal goed, heb alleen 3 pleisters op mn vingers, want toen ik hem gister uit de doos haalde weer hij onderweg in zat ging hij nogal te keer, waardoor ze nagels langs mn vingers gingen dus vandaag maar ff tuin handschoenen kopen :P

 

foto's volgen nog!

 

Groetjsssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

verstandig hoor dat je die zonder papieren niet hebt gedaan

en slim want anders had je deze kanpperd nu niet gehad ;)

geniet ervan

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een knapperd!!! zo zie je maar geduld is een schone zaak (maar vaak wel moeilijk :lol: )

Heel veel plezier met rossi, maar is al een mooi beest om naar te kijken

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjonge Tjonge.......jij voelt je nu ongetwijfeld de koning te rijk

wat een prachtbeest :rolleyes:

en inderdaad handschoenen kunnen wonderen doen :lol:

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

this een rhino,en mooi groen hoor.

ik zie alleen dat de stekels niet zo heel mooi zijn,aangezien het dier nog klein is kan dat goed komen als je de stekels nu goede verzorging geeft.goed laten badderen,sproeien,en masseren.als je merkt dat de vervelling niet goed gaat kan je daarbij helpen.als je wilt leg ik je dat wel eens uit,voor nu hou ze vochtig en masseer een beetje zodat ze mooi soepel blijven,als hij dat toelaat teminste.

veel plezier met rossi hoor.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

owh oke, dat wist ik niet met die stekels, ik wil je uitleg wel horen! en ik zat ook al te kijken naar dat stekeltje op zn neus, hij is nu nog bezig met vervellen, maar kunnen die stekels komen omdat die jonge een lage luchtvochtigheid had(dit was het enige wat me opviel in zijn bak!) hoe groot kan een rhino worden dan, gewoon als een normale leguaan?

 

Groetjsssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterend beestje zeg, supermooi. En wat goed van je dat je geduld hebt gehad, nu is alles super in orde, en wat fijn dat jij, Anita, er zoveel verstand van hebt, daar heb je wat aan als beginner. Nou Marvin, met alle hulp en tips van Anita, en jouw liefde en toewijding, zal dit diertje nog veel mooier worden. Heel veel geluk en plezier met Rossi (leuke naam trouwens!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft niks te maken met de lucht hoor.gewoon,eigenlijk een beetje verwaarloozing,of onwetendheid.maar als de stekels niet goed vervellen,dan kan het zijn dat de oude vervellingen niet goed uit groeien,dus kunnen er wel 3 of 4 vervellingen blijven zitten op de stekel.dan verstikt het dus,valt er af of gaan onsteken aan de basis,dan blijft er dus niks over.vorig jaar heb ik een kennis aan een gratis iggy geholpen,hij zag er precies zo uit, je zou hem nu moetten zien,al z,n stekeltjes komen mooi terug.de meeste rhinos hebben 3 stekeltjes op de neus,behalve als ze veel tegen de ruit aan wrijven omdat ze het terra uit willen.

rossi is 2jaar ,staat dat op de citus? kan je me de afmeting van hem geven,en een foto van de staart basis,zo van de zijkant,onderkant,en boven kant.het valt ook op dat hij nog niet oranje aant verkleuren is,was hij de enigste iggy daar in huis,of was er nog 1 aanwezig?

voor nu geef hem een lekker badje,niet op de grond als het kan,daar zal hij zich niet veilig voelen,een afwas teiltje zou mooi voor hem zijn,kan hij weken.hoe je echt de stekel vervellingen moet verwijderen vertel ik je nog wel,laat hem nu zeker een maandje bijkomen en wennen,maar kijk of je de randjes kan zien,anders maak een close up voor me.

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal avnmiddag uit school eventjes foto's maken, en nee er zaten nog 2 andere leguanen bij Rossi(mannetje en vrouwtje) waar is het oranje danvoor?

 

groetjssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

:P nou oranje is de kleur die ze aanmeten in de paartijd.die start gewoonlijk zo rond november tot in januarie.een single dier zal er niet veel last van hebben,maar gewoonlijk als ze meer dieren ruiken dan begint dat al wel vroeger.lola is nu ruim 5 jaar,en is al goed aant verkleuren.het dier van karin is nu ook 2 en ook nu al aardig oranje.het komt vanzelf wel.als hij wat ouder is en jullie echt aardig gaat vinden moet je dan maar ook niet schrikken,ze hebben 2 hempenissen om een luie dame te bedienen(kan hij er links,en rechts goed bij)maar het is niet ongebruikelijk dat een man probeert te sexen met de baas,of kwakkies te leggen als ze je maar zien.doet lola ook,maar die twee penissen ziet er wel wat bizar uit.

dus de andere dieren waren ook nog niet oranje dan!?vreemd.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×